Microsoft: Kampen imod piratkopiering er t~
Fra : Thomas Hjort

Dato : 30-11-02 10:08

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 30-11-02 10:17

JonB

Fra : Thomas Hjort

Dato : 30-11-02 11:00

"Jon Bendtsen" <bendtsen@diku.dk> skrev i en meddelelse
news:slrnauh0g7.7qp.bendtsen@brok.diku.dk...
> In article <as9v6b$29nn$1@news.cybercity.dk>, Thomas Hjort wrote:
> > Fra DR tekst TV:
>
> Hvor er det juridiske i dit indlæg ?

At verdens største software-producent mener at jurister intet kan stille op
imod piratkopiering.

Mvh Thomas

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 30-11-02 12:46

In article <asa26h$2e7a$1@news.cybercity.dk>, Thomas Hjort wrote:

> "Jon Bendtsen" <bendtsen@diku.dk> skrev i en meddelelse

> At verdens største software-producent mener at jurister intet kan stille op
> imod piratkopiering.

Og ?? Det er stadig ulovligt.

JonB

Fra : Thomas Hjort

Dato : 30-11-02 13:00

> Og ?? Det er stadig ulovligt.

Og hvis man ikke kan stille noget op imod det kan det jo være lige meget om
det er ulovligt eller ej.

Mvh Thomas

Fra : Thomas Thorsen

Dato : 30-11-02 13:02

Thomas Hjort skrev:

> Og hvis man ikke kan stille noget op imod det kan det jo være
> lige meget om det er ulovligt eller ej.

Nej, det betyder bare at Microsoft indrømmer at de ikke kan få fat i
alle.

TT

Fra : Thomas Hjort

Dato : 30-11-02 17:44

"Thomas Thorsen" <usenet@thomasthorsen.dk> skrev i en meddelelse

> Nej, det betyder bare at Microsoft indrømmer at de ikke kan få fat i
> alle.

Jeg mener ikke at undersøgelsen specifikt er møntet på microsofts programmer
men generelt på alt software.

Mvh Thomas

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 30-11-02 21:54

"Thomas Hjort" <dsl54291@vip.cybercity.dk> wrote in

> Jeg mener ikke at undersøgelsen specifikt er møntet på
> microsofts programmer men generelt på alt software.

Nej, den handler om musik.

--
Henrik Stidsen | HS235-DK | Ikke eksisterende samleobjekt/undtagelse
"I am a nobody, and nobody is perfect; therefore I am perfect."

Fra : Thomas Hjort

Dato : 30-11-02 22:36

"Henrik Stidsen" <spamtrap@spammer.dk> skrev i en meddelelse
> "Thomas Hjort" <dsl54291@vip.cybercity.dk> wrote in

> Nej, den handler om musik.

Musik eller andet software er underordnet. Det det drejer sig om er at
Microsoft mener at den juridiske kamp imod pirateri er tabt.

Mvh Thomas

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 30-11-02 23:51

> Musik eller andet software er underordnet. Det det drejer sig om
> er at Microsoft mener at den juridiske kamp imod pirateri er
> tabt.

Så vidt jeg ved, fra aviser, er det kampen mod musikpirateri M$
snakker om. At en anden kilde så har fremsat nøjagtig samme mening
rettet mod bl.a. M$ er så noget helt andet...

Fra : Thomas Hjort

Dato : 01-12-02 00:00

> [...]
> snakker om. At en anden kilde så har fremsat nøjagtig samme mening
> rettet mod bl.a. M$ er så noget helt andet...

Dvs at du mener at de skulle påstå, at kampen imod musikpirateri er tabt,
imens de skulle mene at alt andet softwarepirateri skulle være til at have
med at gøre?

Mvh Thomas

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 01-12-02 00:09

> Dvs at du mener at de skulle påstå, at kampen imod musikpirateri
> er tabt, imens de skulle mene at alt andet softwarepirateri
> skulle være til at have med at gøre?

Ja, det var i hvert fald det jeg opfattede ud fra den avisartikel
hvor jeg så det omtalt.

Det ville også være lidt kikset hvis M$ kom og sagde at det var
umuligt at stoppe piratkopiering af deres egne produkter og mand
erfor bare skulle sænke priserne.

Fra : F.Larsen

Dato : 01-12-02 10:35

"Henrik Stidsen" <spamtrap@spammer.dk> wrote in message

> Det ville også være lidt kikset hvis M$ kom og sagde at det var
> umuligt at stoppe piratkopiering af deres egne produkter og mand
> erfor bare skulle sænke priserne.

Diskussionen er politisk, fordi den omhandler om loven kan håndhæves eller
ej.
Denne gruppe forholder sig til de juridiske aspekter og ikke om love er
fornuftige eller ej.

se:
http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.videnskab.jura

--
Flemming
http://home.cbkn.dk/GranCanaria/

Fra : Thomas Thorsen

Dato : 30-11-02 22:17

Thomas Hjort skrev:

> Jeg mener ikke at undersøgelsen specifikt er møntet på
> microsofts programmer men generelt på alt software.

Mit argument kan uden videre udstrækkes.

Der er ikke noget i artiklen der belyser retstilstanden på området eller
noget der tyder på at resttilstanden skulle være forandret. Det er
derfor fuldstændig irrelevant for gruppen.

TT

Fra : Thomas Hjort

Dato : 30-11-02 22:39

> [...]
> noget der tyder på at resttilstanden skulle være forandret. Det er
> derfor fuldstændig irrelevant for gruppen.

Den belyser en retstilstand hvor 'retten' intet kan stille op imod
kopiering. Hvor mange tror/mener at retten kan hamle op med kopiering siger
denne rapport det modsatte. Derfor er den fuldstændigt relevant for gruppen.

Mvh Thomas

Fra : Padre

Dato : 01-12-02 02:31

> [...]
siger
> denne rapport det modsatte. Derfor er den fuldstændigt relevant for

Det er nu irrelevant. Formålet er at diskutere juraen, dvs. i dette tilfælde
om det er forbudt eller ej, og hvad straffen i givet fald kunne tænkes at
blive mm.

Om MS udtaler, at de vil opgive at søge overtrædere retsforfulgt eller ej,
ændrer intet ved den juridiske situation.

padre

Fra : Thomas Thorsen

Dato : 01-12-02 11:09

Thomas Hjort skrev:

> Den belyser en retstilstand hvor 'retten' intet kan
> stille op imod kopiering.

Det er vist en overfortolkning. Og det betyder ikke at det er lovligt.
Det betyder heller ikke at der ikke længere er nogen pirater der vil
blive retsforfulgt og dømt.

Der er stadig ikke noget juridisk indhold i indlægget.

TT

Fra : rasmus carlsen

Dato : 30-11-02 16:32

> Og ?? Det er stadig ulovligt.

- og?

Fra : Thomas Hjort

Dato : 30-11-02 17:43

"rasmus carlsen" <rasmus.carlsen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> - og?

Han mener måske at kun det der er lovligt er relevant her i gruppen :)

Mvh Thomas

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 30-11-02 18:04

In article <asappp$gp8$1@news.cybercity.dk>, Thomas Hjort wrote:

> "rasmus carlsen" <rasmus.carlsen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Han mener måske at kun det der er lovligt er relevant her i gruppen :)

Det jeg mente var at den diskussion vi hidtil har haft har ikke
har handlet om jura. Det er fint nok, bare ikke i denne gruppe.

JonB