Virusting til Outlook?
Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 30-11-02 01:52

Hejsa!

Jeg bruger det ikke selv, men et par kammerater bruger Outlook - og
spørger ind andgående virus.

Hvordan er det med virus i Outlook? Sådan nogle sataner, kan de stadig
eksekvere sig selv og gå i sving, uden brugeren gør noget?

Hvad skal jeg foreslå dem i første omgang (indtil vi finder et
virusskjold).

Er der nogle ting man skal slå fra i Outlook, for at virusser ikke
aktiveres uden man selv gør noget?

Jeg piller som sagt ikke selv ved det stads - men når nu man ikke kan
få dem til at bruge noget andet - hvad skal man så give dem af råd?

Venligst,
Lasse Hedegaard

Også unlock af Ericsson R600, T200, T300 m.fl. - tag et kig forbi

Fra : René Iversen

Dato : 30-11-02 11:59

> [...]
>
> Hvordan er det med virus i Outlook? Sådan nogle sataner, kan de stadig
> eksekvere sig selv og gå i sving, uden brugeren gør noget?

Ja

> Hvad skal jeg foreslå dem i første omgang (indtil vi finder et
> virusskjold).

Lad være med at åbne e-mail...eller download en gratis virusscanner.
http://www.vcatch.com/
http://www.avirus.dk/
Jeg kender dem ikke.

> Er der nogle ting man skal slå fra i Outlook, for at virusser ikke
> aktiveres uden man selv gør noget?

Man kan slå "indholdsruden" fra

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 01-12-02 01:16

Lasse Hedegaard skrev:

> Hvordan er det med virus i Outlook? Sådan nogle sataner, kan
> de stadig eksekvere sig selv og gå i sving, uden brugeren gør
> noget?

Uden sikkerhedspatches kan der ske grimme ting. Men opdaterer man
Windows + Office via Windowsupdate hhv. Officeupdate er man så vidt
jeg ved temmelig godt sikret.

Sikkerhedspatchene vil bl.a.
- totalt blokere for adgang til potentielt farlige filtyper (*.exe,
*.vbs m.fl)
- blokere uhæmmet autoafsendelse af mails (brugeren skal acceptere
en dialogboksadvarsel for hver eneste mail der sendes med VBA)

> Hvad skal jeg foreslå dem i første omgang (indtil vi finder et
> virusskjold).

De skal sørge for at holde deres Windows- og Office-installationer
opdateret. I nyere windowsversioner kan systemet selv kigge efter
opdateringer - det gælder vist bare ikke for Officepakken.

> Er der nogle ting man skal slå fra i Outlook, for at virusser
> ikke aktiveres uden man selv gør noget?

Det _bør_ ikke gøre nogen forskel med sikkerhedspatchene lagt ind,
men vil man sikre sig ekstra bør man nok fravælge indholdsruden
samt visningen "meddelelser med autoindhold" - fordi disse to
indstillinger kan vise en mail før man har taget stilling til om
man vil se den.

> Jeg piller som sagt ikke selv ved det stads - men når nu man
> ikke kan få dem til at bruge noget andet - hvad skal man så
> give dem af råd?

Jeg har brugt Outlook 2000 hjemme og på arbejde i [tænke tænke]
minimum 2 år. I den periode har flere af mine mailbekendte været
virusramte. Jeg har ikke en eneste gang haft problemer.
På arbejde har der det sidste stykke tid siddet en virusscanner
direkte på Exchangeserveren - så der er det ikke rigtig til at sige
hvorvidt Outlooks egen sikkerhed er noget værd overfor virus (de
når simpelthen ikke ind). Men mit indtryk er at med de
sikkerhedspatches der kommer løbende, så er man ikke så dårligt
stillet.

At man så sikkert stadig er en del mere udsat end brugere af andre
programmer er en anden sag.
--
Jens Gyldenkærne Clausen
MF (medlem af FIDUSO - www.fiduso.dk)

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 01-12-02 11:16

In article <kb2guu8jtjrrtsvi8d11959pq2aniqeakp@news.tele.dk>,
laxxe@nospam.dk says...
> Hvad skal jeg foreslå dem i første omgang (indtil vi finder et
> virusskjold).

At finde et virusskjold... AVG er udemærket...

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen