Far out spørgsmål - Katja K.?
Fra : Troels Plougmann Ols~

Dato : 30-11-02 00:20

Hvorfor er det at Katja K - i ved nok hvem - er blevet pålagt navnet Katja
K - og ikke det K tidl. stod for?

// Troels

Fra : Troels

Dato : 30-11-02 01:01

> Hvorfor er det at Katja K - i ved nok hvem - er blevet pålagt navnet Katja
> K - og ikke det K tidl. stod for?

Er det ikke fordi at dem der rigtigt hedder Kean (det mener jeg ikke hun
gør, men jeg ved heller ikke hvad hun hedder rigtigt) ikke vil have hun
kalder sig det? Hvis der kun er en enkelt familie (oder so) der har et navn
kan de bestemme over det. Lige som da Ilmers corner i Banjos likørstue måtte
tage navneforandring til I****'s Corner.

/Troels

Fra : Padre

Dato : 30-11-02 01:05

> Er det ikke fordi at dem der rigtigt hedder Kean (det mener jeg ikke hun

Er vi ikke lidt OT her ?

--
Padre
spirito_santo@yahoo.com

Fra : Troels Plougmann Ols~

Dato : 30-11-02 01:07

> Er vi ikke lidt OT her ?

Nej, for det er et lovgivningsspørgsmål - der har svaret, at hun ikke må
hedde Kean.

// Troels

Fra : David T. Metz

Dato : 30-11-02 15:31

Troels Plougmann Olsen skriblede:
> Hvorfor er det at Katja K - i ved nok hvem - er blevet pålagt navnet
> Katja K - og ikke det K tidl. stod for?

Du vender det lidt på hovedet. Hun er "pålagt" ikke at bruge "Kean" - hun
er /ikke/ pålagt at bruge et bestemt alternativ. Det følger af
navnebeskyttelsesloven(?). Det samme gjorde sig gældende med Lars Hug, nu
Lars H.U.G.

David