betaling af gulve v. udflytning
Fra : Peter

Dato : 29-11-02 11:08

hej
er der noget om at hvis man har boet i en lejlighed / hus (lejet) i over 100 måneder, skal man ikke betale for alm slid på
gulvtæpper / gulve.
Problemet kommer ud af at en kammerat`s mor er flyttet på plejehjem, og hun har boet til leje i en af kommunens huse i over 10 år,
og iøvrigt sidder hun i kørestol.
Nu forlanger kommunen at hun skal betale for at få fjernet et pålimet gulvtæppe.
Kan det være rigtigt ??

mvh
Peter

Fra : Knud Thomsen

Dato : 29-11-02 16:36

"Peter" <lpm@it.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> og iøvrigt sidder hun i kørestol.
> Nu forlanger kommunen at hun skal betale for at få fjernet et pålimet

Ja da - hvis hun har fået det limet på.
Det er jo mislighold/'hærværk', som øvrige beboere ikke skal betale for at
få udbedret.
Hvis boligforeningen kører efter den ene (af 2-3) vedligeholdelsesordninger
er det rigtigt at udlejer hver måned overtager 1% af
istandsættelsesomkostninger - men det gælder altså kun naturligt
slitage/brug.

Venlig hilsen
Knud

Fra : Peter

Dato : 30-11-02 00:24

> [...]
> er det rigtigt at udlejer hver måned overtager 1% af
> istandsættelsesomkostninger - men det gælder altså kun naturligt

ok
tak for hjælpen, jeg giver det videre og så må de jo se hvad de vil gøre ved det.

mvh
Peter