søges: små retter til 2 års fødselsdag
Fra : Britta Madsen

Dato : 28-11-02 21:12

Hejsa...
Ja så vare det ikke længe før min søn har fødselsdag og eg havde tænkt mig
noget tag selv bord med f.eks kartoffelsalat, kyllingelår, pølsehorn osv.
Har I nogle forslag, så kom med dem sammen med en opskrift...så bliver eg
glad
Tak på forhånd...
M.v.h
Britta

Fra : June Last

Dato : 29-11-02 08:11

On Thu, 28 Nov 2002 21:12:21 +0100, "Britta Madsen"
<bm_tigerdyr@get2net.dk> wrote:

> [...]
>Har I nogle forslag, så kom med dem sammen med en opskrift...så bliver eg

Indsætter lige et gamlet indlæg - måske kan du bruge noget fra det -
nu skriver du jo ikke om det er en børnefødselsdag - så det går jeg ud
fra - nedenstående kræver at der er et par voksne til at hjælpe lidt
hist pist - men det er meget forunderligt den ro og opmærksomhed
forslaget giver - børn synes det er skønt at være skabende ! - og når
først tingene er forberedte ligner det "en hel million" - men er
faktisk en enkelt løsning - ha en go dag !

Mad- ideer(igen et spørgsmål om forældres evner, pengepung o.s.v)
Et hit hos os har været at lade legen indgå omkring maden (så glemmer
Jens også, at han ikke kunne li´ærter) Små kagemænd/koner lavet af
bolledej - alle får en lille mand på tallerkenen og der serveres div.
ting til at pynte med, det kan være leverpostej, spegepølse, rosiner,
ærter, majs, agurkeskiver. Her får alle det de kan li og lysten til at
spise er stor - og det er sjovt at se at Lenes kagemand fik
leverpostej hår og Ullas rosinhår !
Desserten kan være små lagkagebunde (Stukket ud af købe/eller
hjemmebagt(i bradepanden, det er nemt!) størrelsen vi har brugt var ca
10 cm i diameter - 2 per barn - den enkelte igen pynter sin helt
egen kage med syltetøj, slik, frugt, flødeskum og hvad man eller synes
- til sidst sætter alle et enkelt lys i "sin " kage, er det vigtigt
for fødseldagsbarnet - kan man samtidig servere en stor lagkage foran
ham/hende med de lys der nu skal være. og børnene synger
FØDSELSDAGSSANGEN (den store lag kage kan så gives som extra til de
børn der gerne vil ha mere /gives til forældrene når de henter(hvis
man byder på kaffe der, eller bare spises af de trætte forældre efter
en vel overstået fest ! Jeg han massere af ideer så sig bar til i
hvilken retning i vil, og jeg ryster det ud af ærmet !
--
Kærligst June

Fra : Svend Andersen

Dato : 29-11-02 08:47

Junelast@hotmail.com writes:
>Jeg han massere af ideer så sig bar til i
>hvilken retning i vil, og jeg ryster det ud af ærmet !

Så var det måske en ide at se i emnelinien, så ville du kunne se at det er
en børnefødselsdag

hilsen Svend

Fra : June Last

Dato : 29-11-02 09:34

>Så var det måske en ide at se i emnelinien, så ville du kunne se at det er
>en børnefødselsdag
>
>hilsen Svend

Forstår ikke hvad du mener/vil med den bemærkning ???
--
Kærligst June

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 29-11-02 09:35

Svend Andersen wrote:

> Så var det måske en ide at se i emnelinien, så ville du kunne se at
> det er en børnefødselsdag

det er vel et spørgsmål om fortolkning......
man kan jo godt holde en 2 års fødselsdag uden at der kommer en flok 2 årige
og skal spise med.......
en "børneføselsdag" i min opfattelse er når der holdes fødselsdag og en flok
børn kommer på besøg.......
;)
--
Knus Sabina

www.MandeZonen.dk
Danmarks førende mandeportal.

Fra : Iggy

Dato : 14-12-02 18:47

Hvad med små frikadeller ? er de andre børn jævnaldrende, får de ikke gnavet
sig igennem kyllligelårene. Agurkestænger, gulerødder og grisini er også
velegnet. er der også lidt større børn med, er der populært med pizaslices
Hilsen Britter