Billig USB-> Seriel port ?
Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 28-11-02 17:28

Hvor finder jeg en billig USB -> Seriel port konverter ?
Hvilke er supporteret under OS X ? 1 eller 2 serielle,
gerne DB-9 stik (PC).

Fra : [3500] Preben Bødker~

Dato : 28-11-02 20:07

Povl H. Pedersen <povlhp@povl-h-pedersens-computer.local> wrote:

> Hvor finder jeg en billig USB -> Seriel port konverter ?
> Hvilke er supporteret under OS X ? 1 eller 2 serielle,
> gerne DB-9 stik (PC).

<http://www.keyspan.com/products/usb/USA28x/>

Pris 79$
--
Preben Bødker Nielsen
Ravnekrogen 14 . Hareskovby . 3500 Værløse

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 28-11-02 21:12

In article <1fmdju5.13f8ffrgvodqmN%null@mail.dk>, [3500] Preben Bødker Nielsen wrote:

><http://www.keyspan.com/products/usb/USA28x/>
>
> Pris 79$

Jeg kan få en enkeltports version i Tyskland for 56 Euro hos
http://www.novamedia.de - Det er også fra Keyspan, og den har
som jeg ønsker en DB-9 port. Og med porto + moms er det nok halv
pris af at købe i USA.

De få med 2 porte jeg har set har alle Mac RS-422 porte med
mini-DIN i stedet for RS-232C DB-9 som er PC standarden.

Belkin har også en med 1 port eller 2 porte. Der er ihvertfald
stik til både PC og Mac type seriel kabel. Koster 77,72 Euro.

Jeg havde håbet på/regnet med under 500 kr.

Derudover har jeg fundet:
Diverse SANDBERG Seriel adapter - USB - seriel RS-232 20691 170,-

Ret billigt, men er det hvad jeg mangler ? Jeg tvivler.

Fra : Glenn Pedersen

Dato : 28-11-02 23:33

Povl H. Pedersen <povlhp@povl-h-pedersens-computer.local> wrote:

> Hvor finder jeg en billig USB -> Seriel port konverter ?
> Hvilke er supporteret under OS X ? 1 eller 2 serielle,
> gerne DB-9 stik (PC).

Jeg har omtalte konverter et eller andet sted, dobbelt port og den
må/kan du da god købe for et par hundrede.
Øh, jeg er kommet i tvivl om det nu også er den rigtige,
http://www.keyspan.com/products/usb/USA28x/ , hvor den jeg har er en USA
28.

Glenn Pedersen