Bedste TV-out/TV-in løsning
Fra : Claus

Dato : 28-11-02 12:58

Jeg skal bruge et kort til en maskine der udelukkende skal bruges til
projektorfremvisning.

Det vigtigste er derfor: 2D billedkvalitet på TV-out, DVD
afspilningskvalitet, nemme drivere til skift mellem skærm og TV-out, helst
et kort der viser begge dele på én gang. - Mulighed for TV-in og evt. TV
tuner.

Claus

fjern remove i min email adresse for at maile mig

Fra : Claus

Dato : 28-11-02 13:00

haha, jeg glemte spørgsmålet - hvad vil I anbefale mig? *G*G*

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 28-11-02 13:46

"Claus" <claus@removekjerkegaard.dk> crashed Echelon writing

> [...]
> afspilningskvalitet, nemme drivere til skift mellem skærm og TV-out,
> helst et kort der viser begge dele på én gang. - Mulighed for TV-in og

Kan prjoektoren ikke tilsluttes VGA?

--
Bjarke Andersen

Fra : Claus

Dato : 28-11-02 14:09

jow, projektoren klarer næsten alle tilslutninger - der er bare rigtigt
mange meter til projektoren (15 meter) så jeg tror ikke VGA duer. I dag
bruger vi S-VHS.

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 28-11-02 14:40

> jow, projektoren klarer næsten alle tilslutninger - der er bare rigtigt
> mange meter til projektoren (15 meter) så jeg tror ikke VGA duer. I dag
> bruger vi S-VHS.

Den bedste kvalitet får du hvis du bruger VGA udgangen (evt. forlænget
kablet med et godt skærmet VGA forlænger).

Men hvis man absolut skal bruge TV-Out, så er Matrox G400Max (ved ikke om
G550 og Parhelia overgår) det bedste på markedet.

--
Bjarke Andersen

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 03-12-02 08:29

> Den bedste kvalitet får du hvis du bruger VGA udgangen (evt. forlænget
> kablet med et godt skærmet VGA forlænger).

Jeg kan anbefale blackbox's vga kabler - De er hundedyre men væsenligt
bedre end billigere alternativer. Blackbox laver primært switchbokse til
serverrum men har også et ganske omfattende program i kabler.

Mvh
Anders Majland

Fra : Lars Ladingkaer

Dato : 28-11-02 21:51

"Claus" skrev:
> jow, projektoren klarer næsten alle tilslutninger - der er
> bare rigtigt mange meter til projektoren (15 meter) så
> jeg tror ikke VGA duer. I dag bruger vi S-VHS.

15m kan godt gå med et ordentligt VGA kabel.

Den ultimative løsning er at bruge VGA-coax kabler på hver enhed (dem der
ender i 5 stk. coax-bnc ledninger) og så forbinde de to enheder sammen med
ialt 5 stk. 75ohms coax kabler. Med det setup kan du - på ordentlige 75ohms
coax kabler - snildt køre VGA-signalet 50m uden synlige tab.

Mvh, Lars

Fra : Snippermanden

Dato : 28-11-02 17:10

"Claus" <claus@removekjerkegaard.dk> wrote in message
> [...]
> et kort der viser begge dele på én gang. - Mulighed for TV-in og evt. TV

Tror at mange hælder til ATI AIW kort!