Tandlægebeh. i Tyskland.
Fra : AEK

Dato : 28-11-02 11:59

Hejsa !

Jeg skal have en krone på en kindtand ( mener, at det er en kindtand ) i
undermunden.
Det vil komme til at koste mig ca. 4.500 kr.
Jeg synes, at det er ret dyrt.

Har I erfaringer med priserne i Tyskland og tandlægernes dygtighed ?
Mindes, at der er en i Flensburg, som skulle være dygtig og kan tale dansk.

På forhånd tak.

/ Knudsen

Denne mail er scannet af NAV2002 .

Fra : Claus E Beyer

Dato : 28-11-02 16:43

"AEK" <5678SLETTES@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

> Har I erfaringer med priserne i Tyskland og tandlægernes dygtighed ?
> Mindes, at der er en i Flensburg, som skulle være dygtig og kan tale dansk.

Fundet på http://www.teleauskunft.de/

Zahnärzte:
Dr. Bent Borg
Norderstr. 52
D-24939 Flensburg
Tlf: (04 61) 1 44 05-0
Fra Danmark: 0049 461 144 050

Han taler dansk, men jeg kan ikke lige love dig, at den af hans sekretærer der
tager telefonen, også kan tale dansk.

Claus

Fra : AEK

Dato : 28-11-02 17:56

> Fundet på http://www.teleauskunft.de/
>
> Zahnärzte:
> Dr. Bent Borg
> Norderstr. 52
> D-24939 Flensburg
> Tlf: (04 61) 1 44 05-0
> Fra Danmark: 0049 461 144 050

Desværre, det er ikke ham.
Han skulle være i DK en gang om ugen, hvor han arb. på en klinik.
Resten af tiden i Flensburg.

Siger det mon noget ??

/ Knudsen

Fra : Jesper Hansen

Dato : 30-11-02 09:25

"AEK" <5678SLETTES@jubiipost.dk> wrote in message

> [...]
>
> Har I erfaringer med priserne i Tyskland og tandlægernes dygtighed ?
> Mindes, at der er en i Flensburg, som skulle være dygtig og kan tale dansk.

Hej Knudsen.

Jeg ved ikke hvad priserne er, men jeg synes det er kanon du undersøger
det.
Min mormor som har haft den samme tandlæge igennem hele livet (En far
til datter tandlægeklinik) har lige fået lavet en "bro".
Det skulle de have 19.500 kr. for at lave. Såvidt jeg huske blev opgaven
udført over 5 besøg på 1 times varighed.
Jeg blev så rasende da jeg hørte det. Jeg sagde at hun skulle taget il
Sverige og få det lavet, men hendes helbred er desværre ikke så godt så
det kan hun ikke.
Det ved de selvfølgelig - og prisen blev således 19.500.

vh. Jesper

Fra : AEK

Dato : 30-11-02 12:16

"AEK" <5678SLETTES@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse

Hejsa !

Jeg har nu fundet en side med navne på udenlandske tandlæger.
For andre, der måtte være interesseret er adressen denne :

http://www.avmintand.dk/Tyskland/Tyskland.htm

Venlig hilsen
Knudsen

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 02-12-02 13:28

> [...]
>
> Jeg har nu fundet en side med navne på udenlandske tandlæger.
> For andre, der måtte være interesseret er adressen denne :

Hej Knudsen.

Tak for linket, jeg har selv ledt som en vanvittig efter adresser til
tandlæger i Sverige.

MvH Aragorn_dk

Fra : gerda

Dato : 12-12-02 13:16

>Hejsa !
selv Hejsa!
Tandlæge i Flensborg:
>Jeg synes, at det er ret dyrt.
Ja.. Det ER dyrt i DK.
Derfor fandt jeg en tandlæge i Flensborg, som lavede 3 kroner for mig
i september 2002.
Det var en fin oplevelse og jeg er stadig yderst tilfreds med
resultatet.
Jeg havde bestilt tid via e-mail hos Kay Einfeldt.
Prøv at gå ind på:
http://www.avmintand.dk/Tyskland/formKay%20Einfeldt.htm

>Har I erfaringer med priserne i Tyskland og tandlægernes dygtighed ?
>Mindes, at der er en i Flensburg, som skulle være dygtig og kan tale dansk.

Kay Einfeldt taler dansk.
Pris pr. krone er 3000 danske kr. uanset om man vælger en guld eller
procelænskrone.
I DK er porcelæn dyrere end en guldkrone.
Jeg havde forventet at skulle betale 9000 kr. for de 3 kroner af
porcelæn, da han havde udstyret mig med 3 flotte kindtænder, men....
tænk han ville ikke have betaling for den ene, fordi han ikke ville
garantere for den, da der var så lidt tilbage af min tand, hvor den
skulle sættes på, at den egentlig skulle have været rykket ud, men du
kan måske godt have glæde af den i nogle år, sagde han, så.... jeg
skulle bare slippe med 6.000 kr.
Jeg har netop været til ½-årligt eftersyn hos min egen tandlæge her i
DK og spurgte, hvad arbejdet ville have kostet her...
Svaret var 11.000, så det.....
Kunne man forestille sig at en dansk tandlæge ikke ville have betaling
for en krone fordi han ikke mente, den var holdbar... Nej, vel ?
så.... held og lykke med din tur til tyskland.
Der skal 2 besøg til, den første hvor tanden bliver gjort klar til at
modtage en krone og hvor der tages aftryk.
Ved andet besøg får man tanden sat på.
Endvidere tilbød Kay Einfeldt et kontrolbesøg engang, hvor vi
alligevel skal til tyskland.
Lad os høre, hvordan det gik, når engang....

Med venlig hilsen
Gerda