Re/agressiv hund
Fra : slet C2CSI

Dato : 28-11-02 00:36

Kære, da jeg havde læst om jeres problem med gravhunden, samt nogle af
svarene, satte det mine tanker på højtryk. I står med et problem der
må løses hurtigt, så mit bud er af hensyn til børn, især den lille og
familielivet at I finder nogle voksne der vil adoptere hunden,
selvfølgelig nogle der har begreb om hvordan den skal opdrages til at
blive en tryg og glad hund der kender sin plads i flokken. Vent så et
par år vælg derefter en race der almindeligvis er en god familiehund.
Sæt jer grundigt ind i hundeadfærd og opdragelse, gå på havlpekursus
med den, evt. sammen med den store dreng og faderen, det er så godt
når store drenge og mænd har et fællesskab. Jeg ved godt i holder
rigtig meget af den lille hund, men tænk på al den tid og energi i
ellers må bruge på at få hunden på ret køl igen, måske bider den igen
og den lille er endnu ikke gammel nok til i kan forlange at han f.eks.
ikke må kravle forbi med sit legetøj, eller måske klapper han hunden.
Hvad hvis den bider ham i ansigtet ? Jeg håber at i finder en god
løsning på problemet.
Hilsen Lis mor til 3 og indehaver af en dejlig dansk-svenskgårdhund.

Fra : Helle

Dato : 28-11-02 11:42

"slet C2CSI" <lis.bnoettcher@C2CSIjubiimail.dk> wrote in message
> [...]
> løsning på problemet.
> Hilsen Lis mor til 3 og indehaver af en dejlig dansk-svenskgårdhund.

Hej Lis
Tak for dit svar.
Vi arbejder på at finde en familie til ham uden børn. Han er jo blevet en
del af familien, så vi vil helst ha ham hend et sted hvor vi kan følge ham
lidt på afstand og se at han får det godt. Jeg håber det er den bedste
løsning. Min store søn har faktisk gået på hvalpekursus med ham, så han har
det grundlæggende i sig(hunden altså). Jeg håber at nogen andre kan få en
god og sød hund ud af ham igen som han ellers har været indtil som sagt for
ca 3 mdr siden.
KH
Helle

Fra : Sander

Dato : 28-11-02 13:12

"Helle" <hb@*pumpkin.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> det grundlæggende i sig(hunden altså). Jeg håber at nogen andre kan få en
> god og sød hund ud af ham igen som han ellers har været indtil som sagt

Jeg mener helt klart, at i vælger en god løsning, ved at finde en ny
familie. Kig efter en familie / person, som har erfaring med hunde, så kan
det ikke gå helt galt. Gør opmærksom på hundens gode og dårlige sider, så de
nye ejere ved, hvad de skal forholde sig til.

Held og lykke med det !

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : BN

Dato : 28-11-02 17:33

"Helle" <hb@*pumpkin.dk> wrote in message

> [...]
> det grundlæggende i sig(hunden altså). Jeg håber at nogen andre kan få en
> god og sød hund ud af ham igen som han ellers har været indtil som sagt

Hej Helle

Hvis I firnder en familie til hunden, som I kender, skal I være opmærksomme
på, at det er svært for en hund at skifte hjem. I kan jo ikke forklare deen,
at nu er dette hundens hjem.
Hvis I gerne vil følge med i hundens trivsel, synes jeg ikke at I skal
besøge hjemmet. Ring til familen, således hunden ikke kan høre jer. Kommer I
ud til familin, akn hunden tro, ay I er kommet for at hente den og vilblvie
umådeligt skuffet når dette ikke viser sig.
Jeg kender dog en familie, som har fået en hund, hvor de tidligere ejere kom
på besøg, men det var først efter næsten et år. Hunde er meget forskellige,
så det er svært at sige hvordan jeres hund vil reagere hvis den ser jer.

Jeg håber I finder en god løsning og er meget glad for at I ikke bare lader
den aflive.

Hilsen BN