CocoAspell m. dansk ordbog
Fra : Henrik Münster

Dato : 28-11-02 00:22

Nu har jeg installeret det her CocoAspell. Det er meget smart med
stavekontrol. Der er bare det, at når jeg tænder computeren, har den
altid valgt Apples engelske ordbog som standard. Er der en mulighed for
at få den til at vælge den danske ordbog som standard? Ikke at det gør
så meget. Jeg har jo vænnet mig til altid manuelt at skulle vælge A4 som
papirstørrelse.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 28-11-02 15:28

> [...]
> at få den til at vælge den danske ordbog som standard? Ikke at det gør
> så meget. Jeg har jo vænnet mig til altid manuelt at skulle vælge A4 som

De enkelte programmer husker hvilken stavekontrol der blev brugt sidst.
Sådan er det i hvertfald på min maskine med Jaguar. Men jeg ved hvad du
mener da jeg har sloges med det før. I Cocoaspells kontrolpanel satte
jeg hak i "enable" ud for dansk og slog de andre sprog fra en for en.
Derefter foretog jeg en log ud/ind og har ikke sdavet forkert siden!
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Henrik Münster

Dato : 28-11-02 16:21

> [...]
> jeg hak i "enable" ud for dansk og slog de andre sprog fra en for en.
> Derefter foretog jeg en log ud/ind og har ikke sdavet forkert siden!

Har CocoAspell et kontrolpanel? Det må jeg lige prøve. Hmm, det står
godt nok til engelsk. Nu sætter jeg det til dansk. Jeg har også været
ude for, at den bruger den engelske ordbog, selv om man har valgt dansk
ordbog under stavekontrol i programmet.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : [5220] Maciek

Dato : 29-11-02 00:47

> [...]
> godt nok til engelsk. Nu sætter jeg det til dansk. Jeg har også været
> ude for, at den bruger den engelske ordbog, selv om man har valgt dansk

Er cocoaspell bedre end stavekontrol til word under windows?
er den pålidelig, eller skal man til at lære den en masse ord
(selvfølgelig ikke bandeord :)) )

mvh. Maciek
--
"I think that there is a world market for maybe five computers"
-Thomas Watson, chairman of IBM, in 1943

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 29-11-02 00:56

macfreak_SLET_@worldonline.dk ([5220] Maciek) writes:

> Er cocoaspell bedre end stavekontrol til word under windows? er den
> pålidelig, eller skal man til at lære den en masse ord (selvfølgelig
> ikke bandeord :)) )

cocoaspell trækker på ordlisten i projektet "Den Store Danske
Ordliste", hvor en del mennesker arbejder på at udvikle den ultimative
stavekontrol til datamater:

http://da.speling.org/

Listen er allerede ganske omfattende.

-j

--
Mennesker og maskiner i Bolivia
http://weblog.janus.dk

Fra : [5220] Maciek

Dato : 29-11-02 01:00

Janus Sandsgaard <janus@mac.com> wrote:

> cocoaspell trækker på ordlisten i projektet "Den Store Danske
> Ordliste", hvor en del mennesker arbejder på at udvikle den ultimative
> [...]
Kan man så også få den på andre sprog end dansk?
/Maciek

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 29-11-02 01:12

macfreak_SLET_@worldonline.dk ([5220] Maciek) writes:

> Kan man så også få den på andre sprog end dansk?

Jada. iSpell og Aspell fås til en stribe sprog. Mere her:

http://www.speling.org/

-j

Fra : Henrik Münster

Dato : 29-11-02 23:27

> [...]
> godt nok til engelsk. Nu sætter jeg det til dansk. Jeg har også været
> ude for, at den bruger den engelske ordbog, selv om man har valgt dansk

Nu har jeg prøvet det, men i aften kan jeg kun få den til at bruge
engelsk ordbog. Gad vide, om min danske ordbog er gået i stykker. Den er
ellers helt ny.
--
Henrik Münster
Esbjerg