DiskWarrior 2.0 og OS X 10.2
Fra : Thomas Hansen

Dato : 28-11-02 00:10

Er det tilrådeligt at køre DiskWarrior 2.0 på en 10.2.2 installation der
fucker op?

/Thomas

--
En venlig hilsen til socialdemokrater, perkere, kommunister,
nazister, Flemming Rubini'er, radikale, scientologer, jehovas vidner,

Fra : Jonas Voss

Dato : 28-11-02 00:36

On Thu, 28 Nov 2002 00:09:41 +0100, Thomas <thoomz@mac.com> wrote:

> Er det tilrådeligt at køre DiskWarrior 2.0 på en 10.2.2 installation der
> fucker op?

Definer "fucker op".

Fra : Thomas Hansen

Dato : 28-11-02 14:22

Jonas Voss <voss@dev.null.dk> wrote:

> Definer "fucker op".

Brugeren har opdateret til 10.2 og kan ikke længere få adgang til sin
Admin-konto. Efter samtale med Applesupport, fik han besked på at købe
DiskWarrior og prøve med den.
Udskrift fra DiskRepair:

Repairing disk "Macintosh HD"

Checking HFS plus volume.
Checking Extents Overflow file.
Checking Catalog file.

Overlapped extent allocation (file 330341d)
Overlapped extent allocation (file 330353d)
Overlapped extent allocation (file 328482d)
Overlapped extent allocation (file 328968d)
Overlapped extent allocation (file 328948d)
Overlapped extent allocation (file 328496d)
Overlapped extent allocation (file 328970d)
Overlapped extent allocation (file 328481d)
Overlapped extent allocation (file 327589d)
Overlapped extent allocation (file 331992d)
Overlapped extent allocation (file 331997d)
Overlapped extent allocation (file 331998d)
Overlapped extent allocation (file 332010d)
Overlapped extent allocation (file 332011d)
Overlapped extent allocation (file 332013d)
Overlapped extent allocation (file 332014d)
Missing thread record (id = 341722)

Checking multi-linked files
Checking Catalog hierarchy

Invalid volume file count
(it should be 116278 instead of 116280)

Checking volume bitmap
Checking volume information

Invalid volume file count
(it should be 116280 instead of 116278)

Repairing volume.
Repair completed.

Håber nogen kan hjælpe...
/Thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 28-11-02 02:08

Hej Thomas

Nej! - Det er ikke tilrådeligt at bruge DW 2.0 - ikke engang med den
seneste udvidelse 2.1.1, som kan downloades fra Alsoft. Du bør opgradere
til 2.1 og derefter opdatere DiskWarrior Extension til 2.1.1.

Et af problemerne er, at DW 2.0 ikke er særligt glad for at vedkende sig
ds.store filerne i OS X, og det kan medføre både datatab og nogle underlige
navneændringer på evt. usynlige filer i ds.store databaserne.

Alsoft var ikke opmærksom på dette, da X.0 kom frem næsten samtidig med DW
2.0, men en del folk, der bruger diverse Apple Language Kits har opdaget,
at DW 2.0 og selv 2.1 med den oprindelige udv. 2.1 også kan gøre det samme.

Efter hvad jeg har fået at vide, skulle fænomenet nu være blevet erkendt af
Alsoft og kan nu også findes i 'Ask Al' databasen på www.alsoft.com.

Thomas Hansen wrote:

> Er det tilrådeligt at køre DiskWarrior 2.0 på en 10.2.2 installation der
> fucker op?

mvh. Erik Richard

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 29-11-02 12:52

> Et af problemerne er, at DW 2.0 ikke er særligt glad for at vedkende sig
> ds.store filerne i OS X, og det kan medføre både datatab og nogle underlige
> navneændringer på evt. usynlige filer i ds.store databaserne.

..DS_Store filer er ikke en del af filsystemet, men såmænd helt
almindelige usynlige filer. DiskWarrior vil håndtere dissse på lige fod
med alle andre filer.

..DS_Store filer er ikke databaser der kan indholde skjulte filer. Det er
systemet/finders husholdningssystem og angiver bl.a. ikonplaceringer i
en mappe.

> Efter hvad jeg har fået at vide, skulle fænomenet nu være blevet erkendt af
> Alsoft og kan nu også findes i 'Ask Al' databasen på www.alsoft.com.

Hvor?
--
Michael Tysk-Andersen