Langtiddshævet pizzadej
Fra : Søren

Dato : 27-11-02 20:43

Hej

Tilbage i juli spurgte jeg her om et brød kunne hæve for længe i
køleskabet - og fik svaret næsten nej. Nu er jeg gået amok i pizzaer og
laver dej hele tiden, men kunne godt tænke mig at lave f.eks. til 5-10
pizzaer og gemme den i køleskabet i portioner. Ville en sådan dej være
lækker efter - skal vi sige - 5-7 døgn ?
Min dej er gær, mel, salt og olie.

På forhånd tak!

Søren - der nærmest udelukkende lever af kartoffel, rosmarin, merian, feta
og ansjoser på sine pizzaer (pizzi?)

Fra : Thomas Alexander Fre~

Dato : 27-11-02 20:52

Søren wrote:

<snip>
> Søren - der nærmest udelukkende lever af kartoffel, rosmarin,
> merian, feta og ansjoser på sine pizzaer (pizzi?)

Bortset fra at jeg ikke bryder mig specielt meget om feta og
ansjoser (nærmest slet ikke), lyder det ikke helt værst at
skulle leve af den slags. Den korrekte flertalsbøjning er i
øvrigt pizze...

--
MVH/Thomas A. Frederiksen
..dk-hierakiet har ikke nok spændende X-headers.

Fra : Thïngmand

Dato : 28-11-02 09:36

>Den korrekte flertalsbøjning er i øvrigt pizze...

Ikke på dansk i hvert fald...
http://www.dsn.dk/cgi-bin/ordbog/ronet?M=1&P=pizza

Men det ved de meget mere om i news:dk.kultur.sprog

Fra : Pia J

Dato : 27-11-02 21:08

Jeg laver et par portioner, ruller og bager hver bund ca. 2/3 af den tid
pizzaen normalt får og fryser dem ned. Smider frisk fyld på mens de er
frosne og bager dem normal tid.

Men vi får ikke pizza hver dag... :)

:Pia