opskrift på "fattigmandsmazarin"..
Fra : Karsten Hammer Hanse~

Dato : 26-11-02 17:04

Er der nogle her som har en opskrift på en fattigmands-mazarintærte, en af
dem med kartofler og mandelessens?

På forhånd tak,
K.

Fra : Jette Mogensen

Dato : 28-11-02 14:57

"Karsten Hammer Hansen" <elektrosport@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Er der nogle her som har en opskrift på en fattigmands-mazarintærte, en af
> dem med kartofler og mandelessens?
>
> På forhånd tak,
> K.

Mazarinkage med kartofler

100g smør
200g sukker
3 æg
150g kogte,mosede kartofler
1 tak bagepulver
mandelessens eller mandelolie

Glasur:
150 g flormelis
3 spsk kakao
ca. 2 spsk varmt vand

Smør og sukker røres godt; æggeblommerne røres i en ad gangen.
Kartoflerne moses og blandes i.
Mel og bagepulver sigtes sammen og røres i.
Mandelessens efter smag blandes i.
De stiftpiskede hvider vendes i dejen.
Dejen samles til en kugle, der trykkes ud i en stor,smurt tærteform (eller 2
mindre)

Bagetid: ca. 45 min. ved 175 grader.
Når kagen er kold glaceres den med kakaoglasur.
N.B. selv bager jeg den i en form med en diameter på ca. 25cm

mvh Jette

Fra : Karsten Hammer Hanse~

Dato : 02-12-02 07:59

Mange tak skal du have.. :)