Word "unexp. quits" i OS X
Fra : Per Madsen

Dato : 27-11-02 11:07

Mit Word "unexpectedly quits" konstant!! ;-( Jeg har allerede dl
/installeret service pack 2.
Kan det være en "corrupted font" og hvis ja, hvad kan man gøre ved det?
Gode råd modtages med kyshånd, da jeg ikke rigtig kan komme videre med
mit speciale førend jeg igen kan arbejde i Word ;-(

Mvh.

Per

Fra : Ben Knudsen

Dato : 27-11-02 12:01

permand@cool.dk writes:
>Mit Word "unexpectedly quits" konstant!! ;-( Jeg har allerede dl
>/installeret service pack 2.

Jeg har selv kæmpet hårdt med det, men er tilsyneladende sluppet fri af
problemet ved at installere servicepacks (hvilket vel beviser, at skidtet
_kan_ køre ordentligt). Så vidt jeg har kunnet læse på nettet, er det
typisk enten fonts eller fil-rettigheder, der giver problemer (typisk at
word ikke kan skrive til sine egne arbejdsfiler og går død).
Fil-rettighedsproblemet burde løses af servicepacks, så du har sikkert ret
i at det er et font-problem. Har du selv installeret noget i
/library/fonts ? Hvis ja, så smid det ud og se, om det hjælper. Stuff evt.
alle "fremmede" fonts og smid dem væk fra library/fonts/ - så kan du smide
dem tilbage en efter en, hvis word pludselig virker igen.
Du kan også prøve at dechifrere words crash-log, hvis du har evnerne (det
har jeg ikke).

Mvh Ben

Fra : Per Madsen

Dato : 27-11-02 12:48

Ben Knudsen <ben@net.dialog.dk> wrote:

> [...]
> dem tilbage en efter en, hvis word pludselig virker igen.
> Du kan også prøve at dechifrere words crash-log, hvis du har evnerne (det

Jeg har ikke selv installeret nogen fonts, så...

Jeg kiggede på crash-log'en, og kan s.. godt forstå du ikke fik noget ud
af det Det gjorde jeg heller ikke,- det skal man vist være
programmør for at gøre.
Min log sagde bla.:

Exception: EXC_BAD_ACCESS (0x0001)
Codes: KERN_INVALID_ADDRESS (0x0001) at 0x039c75a0

Hvilket måske godt kunne være noget med Word's adgang til visse filer,-
hvem ved?!

Som det næste prøver jeg at finde FontDoctor, og køre den på mit system.
Måske finder den nogle korrupte fonte.

tak for indlægget!

Per

Fra : Ben Knudsen

Dato : 27-11-02 13:03

permand@cool.dk writes:
>Exception: EXC_BAD_ACCESS (0x0001)
>Codes: KERN_INVALID_ADDRESS (0x0001) at 0x039c75a0

Det er den samme jeg har på alle de crashes, jeg havde, før det begyndte
at virke. Er du sikker på, at du ikke er bedre hjulpet med en komplet
re-installation af office-pakken + updates?

Mvh Ben

Fra : Per Madsen

Dato : 27-11-02 13:51

> [...]

> at virke. Er du sikker på, at du ikke er bedre hjulpet med en komplet
> re-installation af office-pakken + updates?

Jo, det kan du måske have ret i. Er det nok at fjerne Office mappen fra
Applications folderen inden geninstallering, eller ligger der filer
andre steder jeg nødvendigvis bør fjerne inden jeg går igang.

Mvh.

Per

www.ecotox.dk

Fra : Ben Knudsen

Dato : 27-11-02 14:04

permand@cool.dk writes:
>Jo, det kan du måske have ret i. Er det nok at fjerne Office mappen fra
>Applications folderen inden geninstallering, eller ligger der filer
>andre steder jeg nødvendigvis bør fjerne inden jeg går igang.

Der ligger også noget i library/application support og måske andre steder.
Jeg mener, at der ligger et decideret af-installerings program på
office-cd'en, som må formodes at fange det hele.

Ben

Fra : Per Madsen

Dato : 27-11-02 17:38

> [...]

> Jeg mener, at der ligger et decideret af-installerings program på
> office-cd'en, som må formodes at fange det hele.

Det tjekker jeg lige...

Per

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 27-11-02 16:33

permand@cool.dk (Per Madsen) writes:

> [...]
> hvis ja, hvad kan man gøre ved det? Gode råd modtages med kyshånd,
> da jeg ikke rigtig kan komme videre med mit speciale førend jeg igen

Sker det med alle dokumenter, eller kun med dit speciale?

-j

--
Janus Sandsgaard
Calle Crespo 20, 3B - Sopocachi - La Paz

Fra : Per Madsen

Dato : 27-11-02 17:45

Janus Sandsgaard <spam@janus.dk> wrote:

> Sker det med alle dokumenter, eller kun med dit speciale?
>
> -j

Jeg er lige hoppet over på X, og det er faktisk det første længere
dokument jeg skriver i Word X. Jeg har dog oplevet det én gang før i
Excel X.

Offtopic: er du den Janus der har med Akademisk Opgavebank at gøre?

Per

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 27-11-02 19:03

permand@cool.dk (Per Madsen) writes:

> Jeg er lige hoppet over på X, og det er faktisk det første længere
> dokument jeg skriver i Word X. Jeg har dog oplevet det én gang før i
> Excel X.

OK. Spørger fordi jeg har haft lignende stabilitetsproblemer med Word
i tidligere versioner, hvor enkelte (typisk meget udvekslede)
dokumenter pludselig viste sig "syge". Løsningen var at oprette nye
dokumenter med copy/paste. Spørg ikke hvorfor.

> Offtopic: er du den Janus der har med Akademisk Opgavebank at gøre?

Ja, "there can be only one". Kender vi hinanden?

-j

Fra : Per Madsen

Dato : 27-11-02 19:45

> [...]

> dokumenter pludselig viste sig "syge". Løsningen var at oprette nye
> dokumenter med copy/paste. Spørg ikke hvorfor.

Nu har det mærkeligt nok kørt ok de sidste par timer (wow!!), men jeg
vil da prøve dit tip hvis den begynder at flippe igen.

> Ja, "there can be only one". Kender vi hinanden?
>
> -j

Nope. Jeg uploade mit BA til jeres "bank", og fik en mail fra en vis
frk. Marie Louise, der lige ville sige hej. Jeg kender ML fra
"waaaay-back" her i Odense

Per

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 27-11-02 20:00

permand@cool.dk (Per Madsen) writes:

> Nu har det mærkeligt nok kørt ok de sidste par timer (wow!!), men
> jeg vil da prøve dit tip hvis den begynder at flippe igen.

Men det er efter reinstall, ikke?

> Nope. Jeg uploade mit BA til jeres "bank", og fik en mail fra en vis
> frk. Marie Louise, der lige ville sige hej. Jeg kender ML fra
> "waaaay-back" her i Odense

Ja, det var vist Akademisk Opgavebank i gamle dage. Hyggeligt at du
kender ML. Projektete er i rivende udviking, og tilgangen af nye
projektraporter stækt stigende. Deuden er en ny og meget sejere v.2.0
ved at være på trapperne. Du må endelig sende os flere
projektrapporter, herunder specialet når det ligger klar.

-j