Hvor lang tid tager en forsikringssag?
Fra : M. Aa. J.

Dato : 26-11-02 21:59

Som beskrevet i mit indlæg d. 24-11-2002 kl. 02:06 har en kammerat skadet et
møbel hjemme hos mig.

Han har Alka Forsikring, som vi nu har sendt et tilbud på at få repareret
møblet til (udfærdiget af en møbelsnedker). Hvor lang tid plejer de at være
om at behandle en sådan sag, før man får svar på om de dækker? Hvor lang tid
må de være om dette.

Venlig hilsen
Mads Junker

Fra : Jonathan Stein

Dato : 26-11-02 22:26

"M. Aa. J." wrote:

> Han har Alka Forsikring, som vi nu har sendt et tilbud på at få repareret
> møblet til (udfærdiget af en møbelsnedker). Hvor lang tid plejer de at være
> om at behandle en sådan sag, før man får svar på om de dækker?

Jeg var involveret i et trafikuheld 24/3, hvor modparten var forsikret i Alka
- jeg fik udbetalt det sidste beløb d. 12/10...
Inden du helt mister modet, så var der dog tale om nogle detaljer i
forbindelse med ting jeg havde haft i bilen, som vi ikke var helt enige om - og
det tog mig på grund af min og andres ferie temmelig lang tid at få samlet
dokumentation sammen (men jeg fik hvad jeg havde forlangt, så det kan betale sig
at have dokumentationen i orden).

M.v.h.

Jonathan

http://www.jsp-hotel.dk/

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 27-11-02 07:20

Jonathan Stein skrev:

> Jeg var involveret i et trafikuheld 24/3, hvor modparten var forsikret i Alka
>- jeg fik udbetalt det sidste beløb d. 12/10...

Jeg har set et dyrt bord blive skadet hvor det blev anmeldt til
Alka. Samme dag var det mundtligt aftalt i telefonen at de skulle
betale for et nyt bord, og dagen efter kom der en check med
posten (ca. 5'000 kr.)

Det hører med til historien at det var et bord med en
perstorpplade som erfaringsmæsigt ikke kan repareres pænt.

--
Bertel

Fra : Knud Thomsen

Dato : 27-11-02 07:09

Er det en 'almindelig' sag og dokumentationen er i orden normalt 1-2 uger -
ellers vil det kunne tage op til flere år.
Venlig hilsen
Knud

Fra : MAndersen

Dato : 27-11-02 15:36

"Knud Thomsen" <Knud@thomsen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
uger -
> ellers vil det kunne tage op til flere år.

Flere år er vist lidt langt ude med den sag vi snakker her ?

Jeg har aldrig hørt om så lange sager, med mindre der har været en tvist,
eller en tilstand
ikke har kunnet afgøres før.

Senest 4 uger efter fs har modtaget alle oplysninger skal de betale
erstatning, ellers løber der
renter på.

mvh
MAndersen

Fra : M. Aa. J.

Dato : 27-11-02 16:10

> Senest 4 uger efter fs har modtaget alle oplysninger skal de betale
> erstatning, ellers løber der
> renter på.

Kan jeg allerede nu få repareret mit møbel (hos ham der har givet tilbud på
dette), eller kan de så nægte at betale?

Venlig hilsen
Mads Junker

Fra : Laveskov

Dato : 27-11-02 18:18

> Kan jeg allerede nu få repareret mit møbel (hos ham der har givet tilbud

> dette), eller kan de så nægte at betale?

Uopsættelige skader kan du få repareret uden at sagen er afgjort.
Bordet er formentlig ikke uopsættelig, så principielt bør reperationen
afvente, at forsikringsselskabet har sagt god for den. (Nu tror jeg altså
ikke at skaden er af en størrelse, hvor selskabet gider diskutere det i ret
lang tid).

Venligh ilsen
Knud

Fra : M. Aa. J.

Dato : 28-11-02 00:02

> [...]
> afvente, at forsikringsselskabet har sagt god for den. (Nu tror jeg altså
> ikke at skaden er af en størrelse, hvor selskabet gider diskutere det i

Der er tale om en antik og værdifuld stol.

Reperationerne løber op i 7800,00 + moms

Venlig hilsen
Mads Junker

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 27-11-02 07:45

In article <as0nda$dr$1@sunsite.dk>, M. Aa. J. wrote:
> [...]
> om at behandle en sådan sag, før man får svar på om de dækker? Hvor lang tid

Jeg bruger Tryg, og min eneste skade blev ordnet over telefonen,
og jeg havde checken 2 dage senere.