Dahlberg Assurance
Fra : Mette Jensen

Dato : 26-11-02 22:03

Hej!

Jeg har i dag modtaget en tilmedings blanket, til forskrikring hos Dahlberg
Assurance.
Men..... De forlanger øremærkning. Ved nogen om de godtager chip?

--
Venlig hilsen Mette

www.miacis.dk

Women and cats will do as they please-
men and dogs should relax and get used to the idea.

Fra : Mette B. Rahm

Dato : 27-11-02 08:13

> Jeg har i dag modtaget en tilmedings blanket, til forskrikring hos
Dahlberg
> Assurance.
> Men..... De forlanger øremærkning. Ved nogen om de godtager chip?

Uden at vide det vil jeg da gå ud fra at de dækker chip ! Der er jo flere og
flere opdrættere der chipper i steddet for at øremærke. Mærkningen er jo
bare for at sikre at den rigtige kat benytter sig af forsikringen hvis det
skulle gå galt, og så er en chip vel ligeså god som en øremærkning

Har de en hjemmeside, altså Dahlberg Assuance - jeg skal have forsikret mine
meget snart har jeg besluttet, skal bare lige undersøge markedet

Venligst Mette

Fra : Katrine Nederby

Dato : 27-11-02 11:55

"Mette B. Rahm" <robogirl@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
mine
> meget snart har jeg besluttet, skal bare lige undersøge markedet

Hej Mette og Mette.

Man kan rekvirere folderen "Kattesygekasse" fra Kattens Værn. Den omhandler
Dahlberg Assurance. Jeg har lige selv nuppet den på deres stand i Odense i
weekenden

I den står der under Betingelser : "Katten skal være øremærket efter Kattens
Værns system (Øremærkningen fungerer som policenummer). Derudover skal
katten være vaccineret imod kattesyge og -influenza, og den skal
revaccineres hvert år."

Præmien er 480,- kr. pr. kat pr. år
Selvrisikoen er 500,- kr.
Og det årlige erstatningsmaksimum pr. kat er 8500,- kr

......Og så står der selvfølgelig en hel masse andet.

Men ring evt. til Dahlberg og spørg dem om det med chipmærkning. De bor:
Frederiksgade 10
1265 København K.
Tlf. 33 11 48 28

--