Konvertering fra Tiscali til CC
Fra : Hans Paulin

Dato : 26-11-02 10:18

....jeg overvejer at skifte mit "Mega Surfer" abbonoment hos Tiscali ud med
et "Fastpris 120" hos Cyber City - er der nogen, som har erfaringer med
sidstnævnte?...

(...jeg bor for langt væk fra nærmeste telefoncentral til at kunne få
ADSL...)
Hans

Fra : Bent Grin

Dato : 26-11-02 12:37

Har du chekket Webspeed? Eller måske Stofanet?

Men det har du sikkert.

Mvh Bent

Fra : Hans Paulin

Dato : 26-11-02 13:11

Bent Grin wrote:
> Har du chekket Webspeed? Eller måske Stofanet?
>
> Men det har du sikkert.

....nej - overhovedet ikke...tænker du på ADSL eller generelt?

....når jeg havde CC i kikkerten, var det fordi de kom ud med det billigste
tilbud på 2 timer dagligt - ifølge Pricerunner...

....efterfølgende er jeg dog blevet mere lun på TDCs Nettid 20, der passer
fint til mit behov, hvis jeg fortsat skal nøjes med 56K...
Hans

Fra : Bent Grin

Dato : 26-11-02 22:11

> ...nej - overhovedet ikke...tænker du på ADSL eller generelt?

Har du kabel-tv eller er det i det mindste indlagt hos dig? For så kan du få
WebSpeed som fungerer på samme måde som Stofanet...og så er det billigt:
200/mnd for en 256 linie.

Mvh Bent

Fra : Hans Paulin

Dato : 26-11-02 23:31

Bent Grin wrote:

> Har du kabel-tv eller er det i det mindste indlagt hos dig?

....nej - jeg bor langt ude på landet...

> For så
> kan du få WebSpeed som fungerer på samme måde som Stofanet...og så er
> det billigt: 200/mnd for en 256 linie.

....desværre...

(...har overvejet at sælge huset )
Hans

Fra : Bent Grin

Dato : 27-11-02 12:08

> (...har overvejet at sælge huset )
> --

Hehe. Det kan jeg godt forstå! ADSL er en livsnødvendighed - når man først
har prøvet det!

Mvh Bent

Fra : Theis M. Mønsted

Dato : 26-11-02 12:40

"Hans Paulin" <niluap@tiscali.danmark> skrev i en meddelelse

> (...jeg bor for langt væk fra nærmeste telefoncentral til at kunne få
> ADSL...)

Har du spurgt CyberCity om de er enige i det?
Mine forældre bor laaangt ude på landet, og de kunne godt få adsl,
selvom en anden udbyder havde afvist det pga. af afstand...
Det er da i hvert fald værd at tjecke, hvis du ikke allerede har.

--
Mvh.
Theis M. Mønsted

Fra : Hans Paulin

Dato : 26-11-02 13:07

Theis M. Mønsted wrote:

> [...]
> selvom en anden udbyder havde afvist det pga. af afstand...
> Det er da i hvert fald værd at tjecke, hvis du ikke allerede har.

Hej Theis

Jeg bor 8 kilometer fra den nærmeste telefoncentral...

TDC har lige meddelt mig, at jeg ikke kan få ADSL hos dem...

Tiscali har for et års tid siden sagt det samme...

....men jeg vil prøve at undersøge det igen

Tak for hjælpen!
Hans

Fra : Theis M. Mønsted

Dato : 26-11-02 13:35

> Jeg bor 8 kilometer fra den nærmeste telefoncentral...

Mine forældre bor vist ca. i samme afstand.

> TDC har lige meddelt mig, at jeg ikke kan få ADSL hos dem...

Det var også beskeden fra TDC til mine forældre.
Ved ikke hvad det skyldes at CC så kan - muligvis stiller de
ikke samme kvalitetskrav til linien.
Nu har mine forældre i hvertfald 256/128 og er glade :)

> Tak for hjælpen!

Så lidt

--
Mvh.
Theis M. Mønsted

Fra : Hans Paulin

Dato : 26-11-02 13:53

Theis M. Mønsted wrote:

> Det var også beskeden fra TDC til mine forældre.
> Ved ikke hvad det skyldes at CC så kan - muligvis stiller de
> ikke samme kvalitetskrav til linien.
> Nu har mine forældre i hvertfald 256/128 og er glade :)

....var inde og kigge på ADSL hos CC - min central konverterer til ADSL
jan. -03, skrev de - ringede til TDC, der sagde afstanden var for stor - men
det kan da godt være, at CC alligevel er med på den - det må jeg lige prøve
at tjekke...

....den venlige dane hos TDC foreslog ISDN - er det HOT or NOT...
Hans

Fra : Brian B. Christensen

Dato : 26-11-02 14:10

>...den venlige dane hos TDC foreslog ISDN - er det HOT or NOT...

Efter min mening NOT, da det er for dyrt, hvis du vil bruge begge
kanaler som næsten er et must, for at der er bare lidt fart på.

Mvh. Brian
--
http://www.patricia-brinch.dk - Min private babe side.
http://www.zelinski.dk - Indrek Zelinski Fanzone

Fra : Hans Paulin

Dato : 26-11-02 14:14

Brian B. Christensen wrote:

> Efter min mening NOT, da det er for dyrt, hvis du vil bruge begge
> kanaler som næsten er et must, for at der er bare lidt fart på.

....he he...nå, så dropper vi det LOL

Tak for hjælpen!
Hans

Fra : Den glade dreng

Dato : 26-11-02 14:57

Hans Paulin <niluap@tiscali.danmark> skrev i en nyhedsmeddelelse:ntKE9.40260$HU.2848687@news010.worldonline.dk...

Hmmm jeg havde ISDN før jeg kunne få ADSL, og jeg var glad for det!

det er mere stabilt og kører med 64Kb og du kan sikkert være heldig at
købe et "modem" billigt herinde.

nu er det også sådan at teleDK hvis har tilbud om gratis konvertering og
fra 1/1 eller sådan noget koster det kun 30 kr ekstra om mdr. Til gengæld
før du mulighed for 2 numre uden at skulle betale ekstra osv. Men tjek
selv på TeleDK, der står en masse om det.

Mvh

Per

Fra : Hans Paulin

Dato : 26-11-02 23:47

Den glade dreng wrote:

> Hmmm jeg havde ISDN før jeg kunne få ADSL, og jeg var glad for det!

....'kay - det var ikke for dyrt, som der tidligere er blevet skrevet?

....kørte du med 2 linier ad gangen?

> [...]
>
> nu er det også sådan at teleDK hvis har tilbud om gratis konvertering
> og fra 1/1 eller sådan noget koster det kun 30 kr ekstra om mdr.

....ja, det så jeg lige...

> Til
> gengæld før du mulighed for 2 numre uden at skulle betale ekstra osv.

....det er jo alt andet bedre...

....jeg har 8 telefoner rundt om i huset - kan jeg glemme dem?

....er det kun en speciel ISDN telefon der går igennem?

> Men tjek selv på TeleDK, der står en masse om det.

....det vil jeg gøre...
Hans

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 27-11-02 10:07

"Brian B. Christensen" <not@for.public> skrev i en meddelelse
> Efter min mening NOT, da det er for dyrt, hvis du vil bruge begge
> kanaler som næsten er et must, for at der er bare lidt fart på.

En kanal alene opleves som mange gange hurtigere end analogt modem.

Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 26-11-02 18:04

"Hans Paulin" <niluap@tiscali.danmark> wrote in message

> (...jeg bor for langt væk fra nærmeste telefoncentral til at kunne få
> ADSL...)

Har du tjekket med FWA fra Sonofon?

De levere i øjeblikket 512/512 FWA forbindelse for 436,25 om måneden... De
første 3 månedere er gratis ved oprettelse inden årsskiftet, så vidt jeg
husker... oprettelsen koster så lidt under 1000 kroner.

Du kan finde FWA produktet under Erhverv på www.sonofon.dk

Fra : Hans Paulin

Dato : 26-11-02 23:42

Bjarke Hansen wrote:

> Har du tjekket med FWA fra Sonofon?

....nej, det har jeg ikke...

> [...]
> måneden... De første 3 månedere er gratis ved oprettelse inden
> årsskiftet, så vidt jeg husker... oprettelsen koster så lidt under

....det prøver jeg lige at kikke på

Tak for tipset!
Hans

Fra : Niels Dybdahl

Dato : 26-11-02 20:55

Hej Hans,

Jeg har selv overvejet at skifte fra Tiscali til CC, men desværre tillader
CC stadig ikke at man har router eller mere end en computer tilsluttet (og
jeg har en ISDN router). Faktisk blev jeg 'nødt' til at skifte fra CC til
Image Scandinavia for en del år siden, netop fordi CC ikke ville have min
router tilsluttet.
CC opdagede min router da jeg brokkede mig over nogle opkaldsproblemer der
pludselig var opstået.
Disse problemer blev ikke løst, da de valgte at smide mig ud.
Men bortset fra de problemer, kørte det da ganske godt. Og i følge
telestyrelsen er de billigere end Tiscali med et surferlignende abonnement.

Hilsen
Niels Dybdahl

Fra : Hans Paulin

Dato : 26-11-02 23:40

Niels Dybdahl wrote:
> Hej Hans,

Hej Niels

> Jeg har selv overvejet at skifte fra Tiscali til CC, men desværre
> tillader CC stadig ikke at man har router eller mere end en computer
> tilsluttet (og jeg har en ISDN router).

....okay...

> [...]
> Disse problemer blev ikke løst, da de valgte at smide mig ud.
> Men bortset fra de problemer, kørte det da ganske godt.

....'kay...

> Og i følge
> telestyrelsen er de billigere end Tiscali med et surferlignende
> abonnement.

....ja - det var derfor, at jeg fik øje på dem...

....har dog som tidligere skrevet overvejet Nettid hos TDC, hvor man kan
overføre helt op til 2 måneders ubrugt tid til næste måned - en udmærket
ting for mig - forudsat, at jeg fortsat må nøjes med 56K...

....TDC kan jo ikke levere ADSL - og jeg er ikke teknisk minded nok til at
afgøre, om jeg vil få (store) kvalitetsproblemer hos en anden udbyder, som
alligevel ser sig i stand til at levere bredbånd - med den lange strækning
jeg har til min telefoncentral...
Hans