DAVE 4.0
Fra : Tommy Bernholm

Dato : 25-11-02 21:14

Hej

Jeg overvejer at bruge en mac på mit arbejde. Men der benyttes kun Pc´ere og
WIN NT 4.0 server. Win NT serveren kører som filserver, printserver og DNS,
WINS, samt DHCP server.
Dvs, jeg ønsker at anskaffe DAVE 4.0 og installere denne på min mac med OS
10.2.2 for at kunne få adgang til netværksdiskene, printe, samt benytte WINS
til at få adgang til filer på vores netværk på hovedkontoret i sverige.
Desuden skal jeg kunne koble op mod en win 2000 terminal server (placeret i
sverige), men til dette regner jeg med at kunne bruge MS egen klient til OS
X.

Jeg ønsker altså at kunne logge på NT serveren som alm. bruger.

Er der nogen som erfaringer med ovenstående og som ved om det kan lade sig
gøre ?

MVH

Tommy

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 25-11-02 23:40

In article <BA084325.5975%bernholm@adslhome.dk>, Tommy Bernholm wrote:
> [...]
> sverige), men til dette regner jeg med at kunne bruge MS egen klient til OS

Alt det med at koble Mac på Windows netværk er da indbygget i
OS X 10.2. Hvad giver DAVE extra ?

> Jeg ønsker altså at kunne logge på NT serveren som alm. bruger.

Det klarer OS X.

> Er der nogen som erfaringer med ovenstående og som ved om det kan lade sig
> gøre ?

Kun i et hjemmenetværk til WinDOS XP.

Fra : Tommy Bernholm

Dato : 26-11-02 00:18

Povl H. Pedersen <povlhp@povl-h-pedersens-computer.local> wrote:

> Alt det med at koble Mac på Windows netværk er da indbygget i
> OS X 10.2. Hvad giver DAVE extra ?

> Det klarer OS X.

> Kun i et hjemmenetværk til WinDOS XP.

On 25/11/02 23:39, in article
slrnau59lc.d2.povlhp@povl-h-pedersens-computer.local, "Povl H. Pedersen"
<povlhp@povl-h-pedersens-computer.local> wrote:

Pc´ere og

> Alt det med at koble Mac på Windows netværk er da indbygget i
> [...]

Hej Povl

Der er lige et par ting som jaguar ikke kan:

DAVE browsing is more complete and uses the Microsoft protocol standard
way of browsing a network, keeping datagram traffic limited. DAVE
supports NT Domain Login. A user only has to authenticate at log in.
With Mac OS X v10.2 users have to authenticate each time they mount a
shared folder. DAVE also allows you to mount multiple shares with one
click. With Jaguar, you have to mount each share individually.

dvs:

NT domæne login

Printer deling

WINS

Det er muligt at man kan få ovenstående til at fungere ved at aktiverer
eller installere unix programmer, men jeg ønsker ikke at rode med
terminalen for at koble op til en NT domæne server.

Keep it simpel.

MVH

Tommy