The Ring
Fra : Heidi

Dato : 25-11-02 20:50

Jeg fandt den lige på DVD som R2 i en Blockbuster, hvor de solgte
den til 80 kr. som tidligere udlejningsfilm.
Nu har jeg læst en del om den i denne gruppe, så selvom jeg
kun har kærestens DVD at se den på, så blev det altså mit
første DVD køb.
Men jeg er lidt nysgerrig efter, om der mon skulle være klippet
i den nogen steder? Såvidt jeg husker (har den ikke her) så
står der 1 time og 36 minutter på coveret, og det er også det
der står på imdb.
Nogen der har en anden udgave, som er længere?
Jeg vil sådan set bare gerne vide, om jeg er gået glip af
noget

--
Mvh. Heidi
Her plejer der med store bogstaver at stå, at svar udbedes i gruppen,

Fra : Lars Ehlers

Dato : 26-11-02 01:25

"Heidi" <no-spam@adslhome.dk> wrote in message

> [...]
> står der 1 time og 36 minutter på coveret, og det er også det
> der står på imdb.
> Nogen der har en anden udgave, som er længere?

Heidi,

Der må være nogle stykker her i gruppen, der har den på DVD, jeg søgte lidt
på Google og der har da været nogle tråde om den film.

Jeg har lige købt den på eBay (den japanske udgave er nemlig svær at skaffe
her i USA), og jeg glæder mig vildt til at se den. Jeg har set den
amerikanske udgave for et par uger siden, men af erfaring ved jeg, at de
amerikanske remakes aldrig er helt på højde med de originale film.

--
Lars Ehlers
San Francisco

Fra : Mikkel Winther

Dato : 26-11-02 03:11

Lars Ehlers was quoted out of context:
> "Heidi" <no-spam@adslhome.dk> wrote in message

> Heidi,
>
> Der må være nogle stykker her i gruppen, der har den på DVD, jeg
> søgte lidt på Google og der har da været nogle tråde om den film.

Jeg har Scanbox' danske R2 udgivelse, som ikke er anamorfisk(!!) og SVJV er
der ikke skåret i filmen. Der findes i hvert fald ikke nogen ucencureret
version, extended cut eller noget i den stil.

> [...]
> den amerikanske udgave for et par uger siden, men af erfaring ved
> jeg, at de amerikanske remakes aldrig er helt på højde med de

Glæd dig. I mine øjne er Ringu en af de bedste horror film nogensinde. Jeg
har endnu ikke set remaken, og selvom den har fået udmærkede anmeldelser
tror jeg ikke den kan komme op på siden af originalen.

m.
--
Early morning glows
in the faint shimmer

Fra : Heidi

Dato : 26-11-02 07:56

Mikkel Winther wrote:

> Jeg har Scanbox' danske R2 udgivelse, som ikke er
> anamorfisk(!!)

Aner ikke hvad det betyder, men jeg går heller ikke
så meget op i de tekniske ting.

og SVJV er der ikke skåret i filmen. Der
> findes i hvert fald ikke nogen ucencureret version,
> extended cut eller noget i den stil.

Ok, det lyder godt.

Fra : Tenzel Kim

Dato : 26-11-02 11:08

Mikkel Winther wrote:

> Glæd dig. I mine øjne er Ringu en af de bedste horror film nogensinde. Jeg
> har endnu ikke set remaken, og selvom den har fået udmærkede anmeldelser
> tror jeg ikke den kan komme op på siden af originalen.

Så lige den amerikanske udgave i går og selvom den langt hen af vejen
holder sig rimelig tæt op ad originalen og egentlig er en ganske god
film så kan den rigtigt nok ikke måle sig med originalen.

Tenz.

Fra : Heidi

Dato : 26-11-02 07:51

Lars Ehlers wrote:
> "Heidi" <no-spam@adslhome.dk> wrote in message

> Der må være nogle stykker her i gruppen, der har den på
> DVD, jeg søgte lidt på Google og der har da været nogle
> tråde om den film.

Ja og det er også de tråde der har vakt min interesse for
filmen. Og så fordi jeg er til gyserfilm....

> Jeg har lige købt den på eBay (den japanske udgave er
> nemlig svær at skaffe her i USA), og jeg glæder mig vildt
> til at se den.

Jeg regnede heller ikke lige med at jeg ville falde over
den - men vupti, der stod den så, til den latterlige sum
af 80 kr. Hvilket jeg synes er ret ok, selvom den var
brugt, og der ikke er noget ekstramateriale med.

Jeg har set den amerikanske udgave for et
> par uger siden, men af erfaring ved jeg, at de
> amerikanske remakes aldrig er helt på højde med de
> originale film.

Jeg har lige set traileren på nettet, og det ser ud til
at der er en del af historien, som ikke er ligesom
den japanske - bla. noget med nogle heste og
nogle selvmord.
Der var en diskution på imdb, om The Ring var den
mest uhyggelige film der var lavet, og her tror jeg
nok de snakkede om den amerikanske, og der
var da vist flere der var ret skræmte af den.

Hvad syntes du om den amerikanske?

Fra : Tenzel Kim

Dato : 26-11-02 11:15

Heidi wrote:

> Jeg har lige set traileren på nettet, og det ser ud til
> at der er en del af historien, som ikke er ligesom
> den japanske - bla. noget med nogle heste og
> nogle selvmord.

Nu vil jeg ikke afsløre for meget men den største forskel på de to
udgaver er netop heste-elementet som heldigvis ikke er så stort som man
tror efter at have set traileren. Det og så det faktum at den
amerikanske går efter et par flere af de traditionelle gysereffekter i
modsætning til den japanske hvor effekterne får lov til at træde lidt
tilbage for stemningen og opbygningen af uhygge.

> [...]
> mest uhyggelige film der var lavet, og her tror jeg
> nok de snakkede om den amerikanske, og der
> var da vist flere der var ret skræmte af den.

Den amerikanske er ganske god, MEN tror ikke jeg på noget tidspunkt
ville gå så langt som til at kalde den for den mest uhyggelige film der
er lavet. Den ligger i hvert tilfælde ikke på højde med originalen og
der er også andre amerikanske gysere jeg nok ville sige var mere
uhyggelige. Om det så hænger sammen med at jeg i store træk kendte
historien i forvejen da jeg så den amerikanske kan jeg dog ikke sige.

Tenz.

Fra : Lars Ehlers

Dato : 26-11-02 18:46

> Jeg regnede heller ikke lige med at jeg ville falde over
> den - men vupti, der stod den så, til den latterlige sum
> af 80 kr. Hvilket jeg synes er ret ok, selvom den var
> brugt, og der ikke er noget ekstramateriale med.

Jeg køber også tit brugte film hos Blockbuster eller Hollywood Video, det er
en udmærket måde at få DVD samlingen til at vokse. Mit "problem" er så til
gengæld, at det altid er amerikanske R1 film, det er ikke tit jeg finder en
god europæisk film. Heldigvis er der danske DVD forretninger på nettet, der
sender til USA

> Jeg har lige set traileren på nettet, og det ser ud til
> at der er en del af historien, som ikke er ligesom
> den japanske - bla. noget med nogle heste og
> nogle selvmord.

Det kan jeg se ud fra andre indlæg i denne tråd, men da jeg ikke har set
originalen endnu, så må jeg vente med at sammenligne.

> [...]
> mest uhyggelige film der var lavet, og her tror jeg
> nok de snakkede om den amerikanske, og der
> var da vist flere der var ret skræmte af den.

En udmærket film, men ikke noget mesterværk. Det var rart (for en gangs
skyld) at se en amerikansk produceret horrorfilm uden alt for meget blod og
ekstrem vold. Jeg mener ikke, at det er den mest uhyggelige film, der
nogensinde er lavet, men den er afgjort uhyggelig! Der var flere i
biografsalen, der blev grundigt skræmt!

Fra : Kurt Brixen

Dato : 26-11-02 08:00

On Mon, 25 Nov 2002 20:50:18 +0100, "Heidi" <no-spam@adslhome.dk>
wrote:

> [...]
>i den nogen steder? Såvidt jeg husker (har den ikke her) så
>står der 1 time og 36 minutter på coveret, og det er også det

Min er den engelske R2 fra Tartan DVD. Der står på coveret at den
varer ca. 91 min.

På engelsk hedder den iøvrigt "Ring", hvorfor mon der er kommet et
"The" ind i den danske titel.

Der er stor spoiler på bagsideteksten på den udgave jeg har set i
Blockbuster, så læs det ikke, hvis du ikke allerede har gjort det.

Kurt Brixen

Fra : Heidi

Dato : 26-11-02 08:17

Kurt Brixen wrote:

> Min er den engelske R2 fra Tartan DVD. Der står på
> coveret at den varer ca. 91 min.
>
> På engelsk hedder den iøvrigt "Ring", hvorfor mon der er
> kommet et "The" ind i den danske titel.

Øhhhh det ved jeg da heller ikke lige om der er.... Jeg kan
faktisk ikke huske helt nøjagtigt hvad der står på coveret,
men kaldte den bare The Ring, fordi det navn har stået
alle andre steder jeg har læst om den.

> Der er stor spoiler på bagsideteksten på den udgave jeg
> har set i Blockbuster, så læs det ikke, hvis du ikke
> allerede har gjort det.

Nu har jeg allerede set filmen, og jeg havde også hørt
noget om en spoiler i teksten, men
jeg synes nu ikke jeg kunne finde nogen tekst der afslørede
for meget - det skulle da lige være billedet af drengen,
der også ser videoen.

Hvilken tekst er det der spoiler?

Fra : Tenzel Kim

Dato : 26-11-02 11:20

Heidi wrote:

> Hvilken tekst er det der spoiler?

Den allersidste linje. Den der starter: "Den eneste måde..." Dette er en
oplysning du først får til allersidst i filmen og hvis ikke du er klar
over det kommer afslutningen som en noget større overraskelse end den
ellers ville have gjort.

Tenz.

Fra : Heidi

Dato : 26-11-02 20:03

Tenzel Kim wrote:

> [...]
> allersidst i filmen og hvis ikke du er klar over det
> kommer afslutningen som en noget større overraskelse end

Det er også rigtigt. Jeg spekulerede dog overhovedet
ikke over det der stod med "kopi", så jeg havde ikke
regnet det ud...

Fra : Jens Thomsen

Dato : 26-11-02 11:36

"Heidi" <no-spam@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> Hvilken tekst er det der spoiler?

Det ville næsten være synd at forklare det udførligt, men de afslører en
vigtigt pointe. Se den først, så forstår du, hvilken brøler Scanbox har
begået.

MVH
Jens

Fra : Kurt Brixen

Dato : 26-11-02 16:51

On Tue, 26 Nov 2002 08:16:59 +0100, "Heidi" <no-spam@adslhome.dk>
wrote:

>Øhhhh det ved jeg da heller ikke lige om der er.... Jeg kan
>faktisk ikke huske helt nøjagtigt hvad der står på coveret,
>men kaldte den bare The Ring, fordi det navn har stået
>alle andre steder jeg har læst om den.

Jeg ved ikke hvad den japanske titel betyder, men den engelske titel
"Ring" kan jo betyde ringen med en telefon, hvorimod den danske titel
"The ring" betyder noget helt andet.
Er der nogle der ved det?

Kurt Brixen

Fra : Heidi

Dato : 26-11-02 21:16

Kurt Brixen wrote:

> Jeg ved ikke hvad den japanske titel betyder, men den
> engelske titel "Ring" kan jo betyde ringen med en
> telefon, hvorimod den danske titel "The ring" betyder
> noget helt andet. Er der nogle der ved det?

Nu har jeg lige tjekket med kæresten, som har den
stående, og han siger der står The Ring.
Kan det i øvrigt ikke henvise til formen på
brønden på en eller anden måde?

Fra : Lars Balker Rasmusse~

Dato : 28-11-02 11:53

"Heidi" <no-spam@adslhome.dk> writes:
> Kan det i øvrigt ikke henvise til formen på brønden på en eller anden måde?

Jo, set nedefra...

Jeg har ikke fået set Ring 2 og 0 endnu, men jeg har på fornemmelsen
at 0'eren omhandler tiden op til selve mordet, og det er derfra den
amerikanske film har trukket inspiration.
--
Lars Balker Rasmussen                  "S.M.R.T."

Fra : Casper Kvan Clausen

Dato : 05-12-02 15:07

Kurt Brixen <no_spam_to_brixen@get2net.dk> wrote:

> Jeg ved ikke hvad den japanske titel betyder, men den engelske titel
> "Ring" kan jo betyde ringen med en telefon, hvorimod den danske titel
> "The ring" betyder noget helt andet.
> Er der nogle der ved det?

Ja, den japanske titel, "Ringu", er ganske simpelt en transskription af det
engelske "Ring".

Japanske lydord er dog voldsomt anderledes end engelske, så der er ikke
samme tvetydighed i den japanske titel; den hentyder kun til ringen af
mennesker.

- Kvan.

Fra : Kurt Brixen

Dato : 05-12-02 16:35

On 05 Dec 2002 14:06:39 GMT, kvan@kvans.dk (Casper Kvan Clausen)
wrote:

> [...]
>
>Japanske lydord er dog voldsomt anderledes end engelske, så der er ikke
>samme tvetydighed i den japanske titel; den hentyder kun til ringen af

Tak for det. Så er det opklaret.

Kurt Brixen

Fra : Peter G

Dato : 27-11-02 10:28

"Heidi" <no-spam@adslhome.dk> wrote:

>Nu har jeg lige tjekket med kæresten, som har den
>stående, og han siger der står The Ring.
>Kan det i øvrigt ikke henvise til formen på
>brønden på en eller anden måde?

Nej da. Det refererer til ringen af mennesker.
--
M.v.h. Peter. Email addresse virker.
http://www.usenet.dk/netikette/