Dommerkendelsel.
Fra : TM

Dato : 25-11-02 18:26

Hvis jeg som privat firma, går til en dommer for at få en dommerkendelsel
omkring ip adresser og
gerne vil have at et teleselskab skal udlevere navn og addresse på de
personer skal det så vurderes
pr ip adresse eller kan jeg køre det hele samlet.?

Fra : Knud Thomsen

Dato : 25-11-02 18:25

Det lyder tvivlsomt om du som privat person/firma kan gå til en dommer for
at få en dommerkendelse.
Du kan derimod anmelde de pågældende, hvis de har gjort noget ulovligt. Så
vil det være anklagemyndighedens problem at finde ud af, hvad de skal gøre
ved det.

Måske taler du egentlig om et fogedforbud (mod et eller andet) ?

Venlig hilsen
Knud

Fra : Thunderbird

Dato : 25-11-02 19:17

On Mon, 25 Nov 2002 18:25:19 +0100, "Knud Thomsen" <Knud@thomsen.dk> wrote:

> [...]
>ved det.
>
>Måske taler du egentlig om et fogedforbud (mod et eller andet) ?

Det han beskrivre er jo lige netop det at APG gør, finder beviser får en dommerkendelse eller bruger
fogeden og bang så får de IP'erne.
Flemming Jacobsen

Fra : Knud Thomsen

Dato : 25-11-02 21:33

"Thunderbird" <dsl79930[Fjern dette]@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Det han beskrivre er jo lige netop det at APG gør, finder beviser får en
dommerkendelse eller bruger
> fogeden og bang så får de IP'erne.

Nu ved jeg ikke hvad APG er, men jeg tror ikke det er et (helt) privat
firma.

Venlig hilsen
Knud

Fra : Henning Makholm

Dato : 25-11-02 22:34

Scripsit "Knud Thomsen" <Knud@thomsen.dk>

> Nu ved jeg ikke hvad APG er, men jeg tror ikke det er et (helt) privat
> firma.

Det er svært at finde præcise informationer om hvordan de er
organiseret (www.antipirat.dk er vistnok det mindst informative sted
på webben, sådan cirka), men der er ingen tvivl om at de er et 100%
privat retssubjekt, som handler på vegne af en række ligeledes private
rettighedshavere.

--
Henning Makholm "... not one has been remembered from the time
when the author studied freshman physics. Quite the

Fra : Claus P.

Dato : 26-11-02 11:31

> [...]
> på webben, sådan cirka), men der er ingen tvivl om at de er et 100%
> privat retssubjekt, som handler på vegne af en række ligeledes private

Det er vel nærmest en forening, som har engageret nogle advokater til
det praktiske arbejde. Det er jo ikke et "firma" i alm forstand.

MVH CP

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 26-11-02 11:29

"Knud Thomsen" <Knud@thomsen.dk> skrev:

> Nu ved jeg ikke hvad APG er, men jeg tror ikke det er et (helt)
> privat firma.

APG varetager rettighederne for rettighedshaverne og har intet med det
offentlige at gøre = et privat "firma".

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Thomas B. Maxe

Dato : 25-11-02 21:11

"TM" skrev:
> [...]
> personer skal det så vurderes
> pr ip adresse eller kan jeg køre det hele samlet.?

Principielt skal dommeren vel behandle beviset mod hver enkelt
person/IP-adresse, men i praksis vil det nok være et spørgsmål om at vurdere
én sag, og så er resten en formsag, hvis du kommer med 150 næsten ens sager,
hvor den eneste forskel er IP-adressen. Det er nok ikke så usædvanligt.

Med venlig hilsen

Thomas B. Maxe
(som i denne forbindelse repræsenterer sig selv og ikke TDC Internet)

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 25-11-02 23:06

In article <3de284bc$1$690$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>, Thomas B. Maxe wrote:

> [...]
> hvor den eneste forskel er IP-adressen. Det er nok ikke så usædvanligt.

Hmm, det påvirker jo sagen lidt. Hvis dommeren, evt. med APG's medvirken
kun har undersøgt en af de _RIGTIG_ store sager, hvor der virkelig
er mange filer, så kunne dommeren have troet, evt. fejlagtigt og vildledt
af APG, at alle havde så mange filer. Dvs. i nogle af de små sager ville
dommeren måske ikke have givet en dommerkendelse.

JonB

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 26-11-02 01:35

Jon Bendtsen <bendtsen@diku.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:slrnau57n5.1rj.bendtsen@brok.diku.dk...
..

> [...]
> af APG, at alle havde så mange filer. Dvs. i nogle af de små sager ville
> dommeren måske ikke have givet en dommerkendelse.

Nu rammer du sømmet på hovedet!

En ting er sikkert!
APG handler med kbh's byrets velsignelse i modstrid med lovens intentioner,
både, når det holdes op i mod Karnov og daværende justitsminister Frank
Jensens udtalelser fra folketingets talerstol i forlketingets debat om RPL
§653.
http://www.ft.dk/?/Samling/20001/salen/L17_BEH1_6_4_21.htm

Hvis det er tilfældet, at dommeren er blevet vildledt af APG, hvorved APG
har profiteret, bør APG's handling straffes i lighed med tilsvarende begået
af andre.

Er det muligt at rekvirere referatet fra den pågældende byretssag, så man
kan danne sig et overblik over, hvordan sagsforløbet har været.?
Hvor henvender man sig?

Mvh

Jesper Nielsen
aka