Opsigelse af forsikring
Fra : _Moerch

Dato : 25-11-02 17:02

Hej NG!
Da jeg i 1999 skulle have et andelslån, ville banken (Nordea) have at jeg
skulle tegne en invalideringsforsikring. Denne koster ca. 5000,- årligt.
Sidste år besluttede jeg mig til at opsige den, hvilket medførte kraftig
kritik fra min bankrådgiver. Vi blev dog enige om at han ville sende mig et
brev jeg skulle skrive under og returnere til ham.
Problemet er bare at denne seddel er bortkommet og jeg havde glemt alt om
den forsikring. Nu ligger der et pænt girokort på mit skrivebord og venter
på betaling. Min bankmand sagde yderligere at forsikringen skal opsiges med
en måneds varsel. Det kan jeg ikke nå nu. Hvad nu hvis man nægter at betale?
Er der risiko for at komme i RKI? Jeg kan huske da jeg havde MC..Da skulle
jeg bare lade være med at betale og så stoppede forsikringen....

På forhånd tak

_Moerch

Fra : Moller

Dato : 25-11-02 18:34

> Er der risiko for at komme i RKI? Jeg kan huske da jeg havde MC..Da skulle
> jeg bare lade være med at betale og så stoppede forsikringen....

ja, der er change for RKI, hvis det står i kontrakten...

Omkring den MC forsikring, heder det at hvis du afmelder den (pga.
afmonteret nummerplader) så stopper den 3 uger fra du har ringet og opsagt
den, eller de registere fra motorkontoret at du har afleveret pladerne... så
at de stoppede din forsikring er normalt nok, du fik vel et brev fra
Rigspolitichefen om at du skulle aflevere pladerne, eller de kom og hentet
dem selv.

VH
Lars Molnit

Fra : TGD

Dato : 26-11-02 01:09

_Moerch wrote:
> [...]
> RKI? Jeg kan huske da jeg havde MC..Da skulle jeg bare lade være med
> at betale og så stoppede forsikringen....

Du hænger på forsikringen, du skal opsige den rettidigt, men der findes
huller det kunne jo tænkes at du ikke havde behov for dækningen længere

Fra : _Moerch

Dato : 26-11-02 11:27

Ja netop, men hvordan udnytter man det hul? :)

Mvh
_Moerch

Fra : TGD

Dato : 26-11-02 13:12

"_Moerch" <juggernaut@streetbike.dk> skrev i en meddelelse
> Ja netop, men hvordan udnytter man det hul? :)

Hvis du ikke har behov for dækningen længere, såsom du har fået en
arbejdsgiver betalt forsikring.

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 26-11-02 22:31

Kære venner. Jeres tanker om opsigelse og "huller"i dækningen er noget
xxx#xx. En personforsikring bliver ikke "overflødig",med mindre den sikrede
dør eller bliver 100 % invalideret,så der ikke (længere) er udsigt til,at
han i tilfælde af ny skade kan få dækning for invaliditet.
Venlig hilsen
Henrik Nielsen
kontorchef,cand.jur
forsikringsjurist

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 26-11-02 22:29

Du hænger på et år til,når du ikke har opsagt i tide-dvs efter
bestemmelserne i vilkårene.
Det er rigtigt,at en forsikring kan bringes til ophør uden for
opsigelsesvarslet,hvis forsikringsobjektet ikke længere eksisterer-det er
vel ikke den situation du ønsker dig :)!!!

Fra : _Moerch

Dato : 27-11-02 00:58

Tak for det seriøse svar

Mvh