Erfaring med Parabol (sat) modems??
Fra : Per & Jennifer

Dato : 03-03-01 16:11

Er der nogle der har lidt erfaring med parabolmodems jeg har lidt kig på et
fra www.Kiss-technology.com ?

Hos Kiss siger de dog at jeg bør vente med at købe til April måned der
kommer der noget service der slår både ASDL og Strofa i hastighed HVAD ER
DET???

Hvilken udbyder bør jeg vælge?

MVH Per

Fra : Gerner

Dato : 03-03-01 17:36

On Sat, 3 Mar 2001 16:11:24 +0100, "Per & Jennifer"
<per-jennifer@post.tele.dk> wrote:

> [...]
>
>Hos Kiss siger de dog at jeg bør vente med at købe til April måned der
>kommer der noget service der slår både ASDL og Strofa i hastighed HVAD ER

FWA, som kræver fri sigt mellem antennerne, og en antenne hos brugeren
i form af en parabol er vel max. god forbindelse.

>Hvilken udbyder bør jeg vælge?

Den billigste.
Da FWA i første omgang bliver en meget dyr løsning, tror jeg ikke
privatpersoner med en nettoindtægt under 2 Mil. skal holde vejret
indtil de får det tilbudt.

BTW. der har været en tråd tidligere om hvilke firmaer der fik licens
til FWA. FWA tilbydes i 2 bånd til ialt 7 licenshavere, som jo sagtens
(skal?) tilbyde samtrafikaftaler med hvem som helst.

--
Do not send me any email if you see this in a newsgroup
I do not reply to email sent to me from a newsgroup.

Fra : Martin Kiefer

Dato : 04-03-01 11:57

"Gerner" <gm@telefona.dk> skrev i en meddelelse

> Den billigste.
> Da FWA i første omgang bliver en meget dyr løsning, tror jeg ikke
> privatpersoner med en nettoindtægt under 2 Mil. skal holde vejret
> indtil de får det tilbudt.

Øh har Sonofon ikke sagt at det vil blive en konkurrent til adsl i
både pris og kvalitet?

Martin Kiefer
www.kiefer.dk

Fra : Gerner

Dato : 04-03-01 12:47

On Sun, 4 Mar 2001 11:56:39 +0100, "Martin Kiefer" <mail@kiefer.dk>
wrote:

>"Gerner" <gm@telefona.dk> skrev i en meddelelse

>Øh har Sonofon ikke sagt at det vil blive en konkurrent til adsl i
>både pris og kvalitet?

Joh, det er givet eller lagt fast i licensen at prisen på forbindelsen
skal være konkurrancedygtig med de priser der er på markedet idag, men
der står ikke noget om prisen på udstyr som folk skal have for at få
adgang til FWA.
Jeg har læst lidt om hvad medierne m.m. mener om hvor der bliver
tilbudt FWA først, og at de mener det bliver møgdyrt at få udstyret.

Jeg kunne da godt tænke mig at få besked på hvad man mener f.eks hos
sonofon, hvad udstyret kommer til at koste og om de har udstyr nok til
at udfylde den plan for adgang til internettet de praler med skal ske
meget hurtigt.

Fra : Kim Frandsen

Dato : 04-03-01 13:21

On Sun, 04 Mar 2001 12:47:08 +0100, Gerner <gm@telefona.dk> wrote:

>I do not reply to email sent to me from a newsgroup.
>Gerner.

Dont worry, newsgroups cant send email.

--
Live Long And Prosper,
Kim Frandsen - kim-frandsen@fabel.dk - ICQ# 9569527

Fra : Klitgaard

Dato : 06-03-01 02:36

Hejza, nu skal i høre noget... Jeg har været/er stadig en slags "Testbruger"
for Sonofons højhastighedsnet... Derfor kan jeg så sige at det er
forbløffende i forhold til ADSL, både prismæssigt og hastighedsmæssigt...
Mht. udstyr, så har jeg desværre ik' rigtigt nogen anelse om hvor meget det
koster for jeg havde det i forvejen *s* dvs. den router jeg kører net gennem
(Cisco uBR 900) nok koster omkring 3000-4000 kr... Så kan det selvfølgelig
blive dyrt nok at have højhastighed internet. Men kvaliteten af nettet
fejler sku' ik' noget. Det er dog begrænset i hastighed så det kun kører
1024... Men det kan man vel også leve med indtil april/maj månede. Jeg kan
så sige til prisen at det vidst skulle blive betydeligt billigere end ADSL,
dvs. de små pakkeløsninger på 256 fra tdc eller mobilix etc. ca. har samme
pris som Sonofon 1024... Men altså, en router er nødvendig for at få det til
at virke *s*
Håber dette kunne hjælpe dig/jer lidt *s* fra Casper

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 06-03-01 08:27

"Klitgaard" <klitgaard@gvdnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> for Sonofons højhastighedsnet... Derfor kan jeg så sige at det er
> forbløffende i forhold til ADSL, både prismæssigt og hastighedsmæssigt...

Hvad er forsinkelsen (latency/ping-tid) og hvilken teknologi er der tale om?

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : Søren Boll Overgaard

Dato : 06-03-01 08:53

On Tue, 6 Mar 2001 02:35:37 +0100, Klitgaard wrote:

<snip: om at Sonofons højhastighedstest virker>

>Håber dette kunne hjælpe dig/jer lidt *s* fra Casper

Naturligvis kører det godt. Det gjorde Stofanet også dengang de var i
testfasen, og faktisk også et stykke tid derefter. Men der er forskel på at
drive et større produktionsnet (a la det man ser hos de 3-4 største
udbydere), og så på at drive et hygge-test-adsl-net, hvor alle er på fornavn
med hinanden.
Hvis ikke Sonofon kunne holde deres testflaf i luften, så ville det godt nok
stå skidt til for dem.

Bortset fra det bliver det da morsomt nok at se om de kan levere noget
ordentligt kram.

--
Søren O.

There are no stupid questions, but there are a lot of inquisitive idiots.
- Unkown