Teledanmark Kabel-internet K2
Fra : Søren

Dato : 03-03-01 15:34

Hej

Jeg overvejer at bestille Kabel-internet hos TeleDanmark, men har i denne
forbindelse et par spørgsmål, som jeg håber der er nogle der kan hjælpe med.

Jeg har 2 pc'ere forbundet i netværk vha. en hub. Til dagligt skifter jeg
mit modem mellem de 2 pc'ere alt afhængig af hvilken pc jeg bruger (suk).
Jeg har tidligere forsøgt mig med WinGate, men det kunne jeg ikke få til at
virke. Jeg kører Win98 på den ene pc og Win2k på den anden.

1. Hvis jeg bestiller K2 hos TeleDK, skal jeg så have et ekstra netkort i
den ene pc (den der er tilsluttet kabelmodemet) ?
2. Hvis jeg sætter en egentlig server op, der er forbundet til kabelmodemet,
skal jeg så stadig benytte et program såsom WinGate ?
3. Kan jeg benytte udstyr såsom webcam og programmer såsom RealPlayer og icq
?

Jeg kunne egentlig skrive flere spørgsmål, men jeg er mest interesseret i at
høre fra andre der har lidt den samme konfiguration og høre hvordan I har
løst problemet med at man ikke har en router!

Mvh Søren

Fra : Gerner Mo

Dato : 03-03-01 16:39

On Sat, 3 Mar 2001 15:33:51 +0100, "Søren" <sbb<sletmig>@private.dk> wrote:

> [...]
>Jeg har tidligere forsøgt mig med WinGate, men det kunne jeg ikke få til at
>virke. Jeg kører Win98 på den ene pc og Win2k på den anden.

Der findes en lettere måde, som har været oppe i gruppen. Led selv, jeg har
ikke tid.

> [...]
>skal jeg så stadig benytte et program såsom WinGate ?
>3. Kan jeg benytte udstyr såsom webcam og programmer såsom RealPlayer og icq

Mon ikke, du får jo en "almindelig" internetforbindelse, så alle
internetprogrammer burde jo fungere. Det er kun forbindelsen til udbyderen der
er forskellig fra alm. modem, isdn, adsj m.m.

>Jeg kunne egentlig skrive flere spørgsmål, men jeg er mest interesseret i at
>høre fra andre der har lidt den samme konfiguration og høre hvordan I har
>løst problemet med at man ikke har en router!

Mon ikke 80804040 kan løse dine spørgsmål ? Ellers kan de måske henvise til
andre inden for projektet.

--
30392174@pager.icq.com

Fra : Klitgaard

Dato : 06-03-01 02:40

Hey, find lidt oplysninger om højhastighedsinternet hos Sonofon etc. før du
gør noget. Der er helt sikkert penge og spare plus bedre forbindelse... Se
evt. indlægget om erfaring med Parabol (sat) modems...
Håber du finder ud af noget... en Router er at foretrække for dig *s* Hilsen
Casper