Arbejde - Helligdage
Fra : Kenneth Andersen

Dato : 25-11-02 16:32

Mit arbejde har krævet at alle skal møde på arbejde i helligdagene og
har fortalt at selvom man ikke kan skal man møde da de har været
tidligt nok ude med advarelsen.....nu er mit spørgsmål så; kan det
passe at de kan kræve at alle møder på helligedagene eller kan vi bare
sige fra og lade være med at møde op ????

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 25-11-02 10:32

In article <3de241ff.334722562@sunsite.auc.dk>, Kenneth Andersen wrote:
> [...]
> passe at de kan kræve at alle møder på helligedagene eller kan vi bare
> sige fra og lade være med at møde op ????

Hvad siger din fagforening ?

JonB

Fra : Kenneth Andersen

Dato : 26-11-02 02:02

On Mon, 25 Nov 2002 09:31:40 +0000 (UTC), Jon Bendtsen
<bendtsen@diku.dk> wrote:

>Hvad siger din fagforening ?
>

>JonB
>
>--
>
>Jeg har nogle meninger, blandt andet: "post i den rigtige gruppe",
>"klip unødig text væk", "svar nedenunder", "skriv korrekt subject"
>"ingen krydspost". Se http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html

De er ikke sikker men mener at de har været i god tid nok

Fra : Birgitte Abkjær

Dato : 25-11-02 17:13

> De er ikke sikker men mener at de har været i god tid nok

Det lyder som en dårlig fagforening/kontaktperson - der er helt klare regler
om dette spørgsmål. De kan ikke være "ikke sikker, men mener". Det står et
sted, angivet i dage/timer eller lignende.

Hvis du fortæller hvilket arbejde/fagforening, kan det være, der er nogen
her, der kan svare mere præcist. Måske kan svaret også findes på nettet.

VH Birgitte

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 26-11-02 00:33

Kenneth Andersen wrote:

> [...]
> passe at de kan kræve at alle møder på helligedagene eller kan vi bare
> sige fra og lade være med at møde op ????

Hvis det ikke tydeligt fremgår af dit ansættelsesbevis eller
overenskomst, kan du meddele arbejdsgiver, at du ikke er
oplyst om alle væsentlige forhold ved ansættelsen, og du vil
(formentlig, afhængig af den konkrete formulering om
overarbejde i ansættelsesbevis / overenskomst)
kunne få enten en skattefri godtgørelse på 5 - 10.000 kr og
forhåbentligt et nyt arbejde, eller få fagforening eller
jeres tillidsrepræsentant til at få det skrevet ind i
ansættelsesbrevet efter gensidig aftale inden ca 14 dage.

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.

Fra : Kenneth Andersen