Billigste cash-telefon
Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 03-03-01 15:15

Hej!

Hvor finder jeg den absolut billigste cashtelefon på markedet?

Det *eneste* jeg har brug for er at folk ringer mig op. Man kan vel
nøjes med 100,- taletid, som holder 6mdr?

--
Regards/Mvh Kim Voss Schrader
Købe / sælge varer?   Så brug "dk.marked" grupperne.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 03-03-01 15:19

"Kim Voss Schrader" <schrader@kampsax.dtu.dk> skrev i en meddelelse
> Hvor finder jeg den absolut billigste cashtelefon på markedet?

Min kæreste er udstyret med et Mobilix Mayday abo.
Hun skal mindst købe et 100 kr kort hvert år.
Minutpriserne er tilmed overkommelige (3-4 kroner så vidt jeg husker)
Der er også mulighed for at sende/modtage SMS

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 03-03-01 15:22

Hej!

"Martin Højriis Kristensen" wrote:

> Min kæreste er udstyret med et Mobilix Mayday abo.
> Hun skal mindst købe et 100 kr kort hvert år.
> Minutpriserne er tilmed overkommelige (3-4 kroner så vidt jeg husker)
> Der er også mulighed for at sende/modtage SMS

Hvad vil det koste mig alt i alt at stå med en (f.eks. may-day, som du
nævner) telefon i hånden som kan modtage opkald i et år?

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 03-03-01 15:30

> Hvad vil det koste mig alt i alt at stå med en (f.eks. may-day, som du
> nævner) telefon i hånden som kan modtage opkald i et år?

Se her:
http://www01.mobilix.dk/ordering/mayday/default.asp

Den billigste er Alcatel'en til 600
Jeg ville helt klart ofre 100 kroner mere og få en Siemens C25
Hvis du vil have WAP mm. er Siemens M35 til 1200 kroner værd at kigge på.

Fra : Leif & Susanne

Dato : 03-03-01 15:34

Hej Kim

kik på www.mobilpriser.dk

Du kan nøjes med 50 kr. som holder 6 md. hos Telia Cash.

Køber du en ny telefon med Cash, så vil jeg da lige fortælle at jeg ikke fik
sim-låsen efter 6 md. som lovet; men først efter 8 måneder.

Venlig hilsen Leif

Kim Voss Schrader skrev

Fra : Christian F

Dato : 03-03-01 16:29

Køb en motorola telefon med wap til 199,- og variant....... 25 kr pr måned =
300 kr om året i abb. og så kan du jo ringe for højst 2 kr i minuttet!

Christian

Fra : Ole Baun

Dato : 03-03-01 17:46

"Christian F" <webspam@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Køb en motorola telefon med wap til 199,- og variant....... 25 kr pr måned
=
> 300 kr om året i abb. og så kan du jo ringe for højst 2 kr i minuttet!

Hej Kim

Det kan vel ikke gøres ret billigere end Christian foreslår, (med mindre du
har en telefon i forvejen som du kan bruge til formålet) . "Køb en motorola
telefon med wap til 199,- og variant....... 25 kr. pr måned". Når du har
haft den i 5 måneder, kan du opsige Sonofon variant abonnementet, og en
måned senere anskaffe dig et taletids abonnement. F.eks. mobilix mayday for
kr. 100,-.

Pris: 199,- + (6 x 25,-) + 100,- = kr. 449,- for en ny telefon og for 100,-
kr. i taletid i 1 år. Og efterfølgende skulle det gerne blive endnu
billigere, nu da du har telefonen.

Ole Baun

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 03-03-01 18:26

Hej!

Ole Baun wrote:

> [...]
> måned senere anskaffe dig et taletids abonnement. F.eks. mobilix mayday for

Okay, jeg troede bare at wap ville gøre "dyret dyrere".

> Pris: 199,- + (6 x 25,-) + 100,- = kr. 449,- for en ny telefon og for 100,-
> kr. i taletid i 1 år. Og efterfølgende skulle det gerne blive endnu
> billigere, nu da du har telefonen.

Hvad mener du med billigere, koster det fremover ikke kun 100,- om året
for et cashkort? Der er da ikke abonnement e.lign. på sådanne
telefoner?!

Hvad repræsensenterer de 6 * 25,-?

Fra : Ole Baun

Dato : 03-03-01 19:13

> Okay, jeg troede bare at wap ville gøre "dyret dyrere".

Som jeg læser Christian´s indlæg så koster motorola´en (med wap) kr. 199,-.
Og den bliver vel ikke dyrere af at du ikke benytter dig af at den kan
"wappe", (hvis det hedder det).

> Hvad mener du med billigere, koster det fremover ikke kun 100,- om året
> for et cashkort? Der er da ikke abonnement e.lign. på sådanne
> telefoner?!

Jeg mener såmænd bare at den det 1. år koster dig kr. 449,- at ha´, i
anskaffelse og abonnement. De efterfølgende år kan du nøjes med en eller
anden form for abonnement. Du behøver med andre ord kun at anskaffe dig den
én gang, men der kunne jo være andre udgifter f.eks. nyt batteri.

> Hvad repræsensenterer de 6 * 25,-?

6 måneders abonnement a kr. 25,-, (her Sonofon variant). Jeg tror ikke at
Sonofon vil kunne tjene meget på at sælge dig motorola´en for kr. 199,-. De
håber i stedet at de kan tjene på dit telefonforbrug i stedet. Derfor vil de
først slippe dig efter 6 måneder.

Ole Baun

Fra : Ole Baun

Dato : 03-03-01 19:27

Lige en tilføjelse:

Jeg skriver om "en eller anden form for abonnement" fordi du skriver et cash
kort for kr. 100,- om året. Hvis du ikke bruger den til at ringe op fra, kan
de 100,- kr. vel betragtes som en form for abonnement.

Ole Baun

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 03-03-01 22:31

Hej!

Ole Baun wrote:

> Jeg skriver om "en eller anden form for abonnement" fordi du skriver et cash
> kort for kr. 100,- om året. Hvis du ikke bruger den til at ringe op fra, kan
> de 100,- kr. vel betragtes som en form for abonnement.

Det er rigtigt nok. Bare der ikke er noget udover dette er jeg glad.

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 03-03-01 22:30

Hej!

Ole Baun wrote:

> Som jeg læser Christian´s indlæg så koster motorola´en (med wap) kr. 199,-.
> Og den bliver vel ikke dyrere af at du ikke benytter dig af at den kan
> "wappe", (hvis det hedder det).

Nej, selvfølgelig ikke. Men man kunne jo fristes til at prøve det :)

> [...]
> håber i stedet at de kan tjene på dit telefonforbrug i stedet. Derfor vil de

Yes, ok.

Det kunne være jeg skulle overveje den Motorola... Tak!

Fra : Tom A Jensen

Dato : 04-03-01 02:46

> Det kunne være jeg skulle overveje den Motorola... Tak!
> Regards/Mvh Kim Voss Schrader

----

hej kim
hvis du kigger ind på sonofons hjemmeside ,så har de en siemens c25 med
taletids kort til 295 kr.
det tror jeg er den billigste tlf på markedet for tiden med taletidskort.
mvh
tom jensen
viborg

Fra : Fotografering.org

Dato : 04-03-01 08:28

> hej kim
> hvis du kigger ind på sonofons hjemmeside ,så har de en siemens c25 med
> taletids kort til 295 kr.
> det tror jeg er den billigste tlf på markedet for tiden med taletidskort.

Desværre skal man hælde for 300,- kr. taletid i den for at holde den i live
i et år.

Mvh: Finn.

Fra : Tom A Jensen

Dato : 05-03-01 02:05

Fotografering.org <use68@fotografering.org> skrev i en

> Desværre skal man hælde for 300,- kr. taletid i den for at holde den i
live
> i et år.
> Mvh: Finn.

-----

hej finn
hvor får du de 300 kr i taletid fra ?
telefonen med 20 enheder koster 295 kr.for dem kan du ringe i et halv år og
modtage opkald i mindst 9 måneder.jeg havde engang et sonofon taletidskort
som kunne modtage opkald i over 18 måneder ,det var bare et standart 20
enheder kort som jeg aldrig havde fyldt ekstra taletid på
hvis man skal have fyldt taletid på så er prisen 149kr. for 30 enheder ,så
jeg kan ikke rigtig få dine 300 kr til at passe nogle steder.
og hvis man køber telefonen så er man jo frit stillet efter det halve år
,med at få simlås koden til telefonen og måske finde et taletidskort fra en
anden operatør.
mvh
tom jensen
viborg

Fra : Fotografering.org

Dato : 05-03-01 06:56

> [...]
> som kunne modtage opkald i over 18 måneder ,det var bare et standart 20
> enheder kort som jeg aldrig havde fyldt ekstra taletid på

De 20 enheder du får i dag er "blå". De gælder altså kun 1 måned. Herefter
må du købe 30 "gule" pr. 6 måneder.

Men OK - hvis du kan nøjes med perioder hvor du overhovedet ikke kan ringe
ud, så kan du køre 4 måneder på det første blå kort og 9 måneder på det
næste gule.
Dermed skal du "kun" hælde 149,- kr. i.

Desuden ved jeg godt at Sonofon sikkert ikke lukker dit kort efter de 3
måneder. Men man kan jo aldrig vide.
Så er det jo sur røv hvis man har givet nummeret til 400 mennesker og
Sonofon lukker kortet!

Men jeg synes at Sonofon taletid sux og jeg ville til enhver tid vælge
Mobilix til dette formål.

Mvh: Finn.

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 03-03-01 17:10

Hej!

Der er fine forslag, men jeg fik åbenbar ikke gjort det helt klart. Jeg
har brug for to ting:

1) Billigste anskaffelse
2) Se 1

Det er 100% ligegyldigt med telefonens udseende, vægt m.m. bare den er
*billig* og folk kan ringe op til mig! End ikke taleprisen interesserer
mig! Jeg får ligeledes ikke brug for WAP, SMS e.lign. Det (ja, ikke WAP
altså :)) har jeg min trustworthy Panasonic GD-70 med alm. abonnement
til!

Fra : Fotografering.org

Dato : 04-03-01 08:26

> Der er fine forslag, men jeg fik åbenbar ikke gjort det helt klart. Jeg
> har brug for to ting:
>
> 1) Billigste anskaffelse
> 2) Se 1

Du kunne også købe en brugt telefon.
Der findes mange telefoner derude som kan købes for 100, 150, 200 ... kr.

Så putter du en Mobilix Mayday startpakke i. Den koster 100 kr. og holder 1
år.

Mvh: Finn.

Fra : Claus E Beyer

Dato : 03-03-01 15:21

> [...]
>
> Det *eneste* jeg har brug for er at folk ringer mig op. Man kan vel
> nøjes med 100,- taletid, som holder 6mdr?

Hos Mobilix holder 100 kr taletid i et helt år, så jeg vil foreslå at
du kigger på deres tilbud over taletidskorttelefoner.

Claus