GeForce 2mx - lidt for blå...
Fra : Brian Axelgaard [940~

Dato : 24-11-02 19:38

Ja er der sket det tragiske at mit GeForce 2 MX viser al grafik med et lidt
blåt skær :( Det skete efter at jeg havde pillet skærmen fra skærmkortet
mens pc'en og skærmen var tændt. Sådan har jeg gjort siden jeg havde min
486-DX4-100MHz med 4mb ram og 1mb VESA grafikkort, men nu gik det så galt.
Er der nogen der ved, hvad jeg kan gøre ved det - ja altså ud over at sende
kortet i grafikkorts himlen?

Bør jeg henvende mig i dk.teknik.elektronik?

Fra : Martin Lund Kristian~

Dato : 24-11-02 19:54

er du sikker på at det ikke er skærmen der er fucked?
eller måske kunne der være at du har ødelagt kablet ved at rive det ud af
computeren, og derfor bliver den blå farve ikke "sendt" til skærmen.

Fra : Brian Axelgaard [940~

Dato : 24-11-02 20:05

"Martin Lund Kristiansen" <martinlk@angelfire.com> skrev i en meddelelse
> er du sikker på at det ikke er skærmen der er fucked?
> eller måske kunne der være at du har ødelagt kablet ved at rive det ud af
> computeren, og derfor bliver den blå farve ikke "sendt" til skærmen.

Jeg sidder og bruger skærmen lige nu... på et andet grafikkort - det ser
ganske fint ud :) Så det /er/ kortet, desvære

Fra : Tinky Winky

Dato : 24-11-02 22:43

> Jeg sidder og bruger skærmen lige nu... på et andet grafikkort - det ser
> ganske fint ud :) Så det /er/ kortet, desvære

Prøv evt. at putte stikket på det "blå" grafikkort igen. Farverne kan godt
blive mærkelige hvis stikket ikke sidder helt rigtigt i.

Fra : Flemming Michael Han~

Dato : 25-11-02 05:36

Prøv lige at tage et kig på stikket i dit geforce kort, kunne have dig
mistænkt for at have bøjet en af de små metal-pins eller hvad man nu kan
kalde dem for.

Mvh.

Flemming M. Hansen

Fra : Brian Axelgaard [940~

Dato : 25-11-02 12:36

"Flemming Michael Hansen" <sokker@hansen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> Prøv lige at tage et kig på stikket i dit geforce kort, kunne have dig
> mistænkt for at have bøjet en af de små metal-pins eller hvad man nu kan
> kalde dem for.

Stikket på grafikkortet er en hunstik som de stort set alle andre kort (hvis
ik alle), hvordan skulle jeg kunne bære mig ad med at bøje et hunstik?

Fra : Flemming Michael Han~

Dato : 25-11-02 16:59

Jeg må¨have været morgen træt

Fra : Brian Axelgaard [940~