Grøn skærm
Fra : Andreas N Rasmussen

Dato : 24-11-02 15:38

Hejsan,

Vi har lige fået kløerne i en gammel miro 20" skærm tilbage fra '94 med
bnc. Der er 'selvfølgelig' bare en hage ved den. Den lyser grønt. Lige i
starten holdt det op efter fem minutter, og skærmen var derefter rigtig
god og væsentlig mere lysstærk end vores Sony Triniton 17", men nu er
den grøn længere og længere.

Findes der en kur for noget sådan, eller er den simpelthen ved at afgå?
Det hjælper ikke at skifte opløsning eller noget.

anr

"It takes 2 to lie - one to lie, and one to listen"
-Homer Simpson

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 24-11-02 16:31

Andreas N Rasmussen <anrNOTPART@OFMAILmac.com> wrote:

> [...]
>
> Findes der en kur for noget sådan, eller er den simpelthen ved at afgå?
> Det hjælper ikke at skifte opløsning eller noget.

Vi har netop smidt en 21" Hitachi ud, som lyste rød.........

Hvis der er en der har der lyser blå, så kan vi samle én velfugenrede
skærm. 8-D

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Niels Erik Karred La~

Dato : 24-11-02 16:33

On 24/11/02 15:38, in article
1fm5smh.ps01evqbg2a6N%anrNOTPART@OFMAILmac.com, "Andreas N Rasmussen"
> [...]

> Det hjælper ikke at skifte opløsning eller noget.
>
> anr
>
> "It takes 2 to lie - one to lie, and one to listen"

Det kan ikke være et løst skærmstik???
Når kablet sidder løst kan det somme tider vise nogle hæslige farver.
Men den kunne vel også have været udsat for noget magnetisme, hvilket også
fremkalder hidsige farver.

MVH Niels

Fra : Andreas N Rasmussen

Dato : 24-11-02 20:10

Niels Erik Karred Larsen <nielslarsen@post.tele.dk> wrote:

> [...]
> Når kablet sidder løst kan det somme tider vise nogle hæslige farver.
> Men den kunne vel også have været udsat for noget magnetisme, hvilket også

Desværre er det som sagt bnc, og de skrues rimelig godt fast. Kan heller
ikke lige se med magnetisme - står godt nok ved siden af g3'eren, men
den er jo afskærmet...

Det er ikke et eller andet man kan pille ved inden i vel?

anr

"When you participate in sporting events, its not whether you win
or loose, its how drunk you get."
-Homer Simpson

Fra : Niels Erik Karred La~

Dato : 24-11-02 20:16

On 24/11/02 20:09, in article
1fm659e.fkg65wuwzc1oN%anrNOTPART@OFMAILmac.com, "Andreas N Rasmussen"
> [...]

> anr
>
> "When you participate in sporting events, its not whether you win
Et BNC stik kan godt få løseforbindelser, hvis den sidder løst i
I i låse "mekanismen". Men jeg vil tro at hvis den har været i kontakt med
en magnet eller lignende kan man ved hjælp af en elektromagnet måske rede
skærmen. Jeg ved at man kan gøre dette ved fjernsyn, der har en tv-mekaniker
en elektromagnet som han kører henover skærmen.
Men jeg tror ikke at det kan betale sig.
MVH Niels

Fra : Alex Sobocki

Dato : 25-11-02 09:53

Hej Andreas

Grøn skærm?
Det må være efter de nye "miljøvenlige" direktiver...)

Hilsen
Alex

P.S.
Hvis du ikke kan bruge den til en server - så smidt den ud.
Vi finder på noget

Fra : Andreas N Rasmussen

Dato : 26-11-02 06:18

Alex Sobocki <Alex.Sobocki@get2net.dk> wrote:

> Hej Andreas
>
> Grøn skærm?
> Det må være efter de nye "miljøvenlige" direktiver...)

Hehe.

> P.S.
> Hvis du ikke kan bruge den til en server - så smidt den ud.
> Vi finder på noget

Øh, vi taler vist ikke om den samme skærm her. Dette er en 'ny' 20" fra
'94 som Torben gerne ville stille om ved siden af de to andre.

anr

"Jesus must be spinning in his grave."
-Barney Gumble

Fra : Alex Sobocki

Dato : 26-11-02 09:43

Andreas N Rasmussen wrote:

> Hehe.

> Øh, vi taler vist ikke om den samme skærm her. Dette er en 'ny' 20" fra
> '94 som Torben gerne ville stille om ved siden af de to andre.

AHA