Blækpatroner til Canon BJC-3000
Fra : Lars Pallesen

Dato : 03-03-01 14:27

Har lige til min store rædsel opdaget at en ny blækpatron til min Canon
BJC-3000 printer koster hele 572 kr. pr. stk. - og der er fire af dem!!
Med andre ord; en udskiftning af dem alle ville koste det dobbelte af en
helt ny printer - med patroner i! Tåbeligt men sandt.

Nu er den sorte patron så løbet tør, og så er mit spørgsmål; findes der
virkelig ikke en billigere løsning and den til 572 kr.? Er det muligt at
"refille" den type blækpatroner, som sidder i en BJC-3000? Manualen
advarer ganske vist på det skarpeste mod den slags "fusk", men hvad
siger erfarne brugere?

Fra : Jan Oksfeldt Jonasen

Dato : 03-03-01 19:34

Lars Pallesen <lars.pallesen@mail1.stofanet.dk> wrote:

> [...]
> Med andre ord; en udskiftning af dem alle ville koste det dobbelte af en
> helt ny printer - med patroner i! Tåbeligt men sandt.

Tjo, men som forbruger er det nu alligevel lidt morsom Lidt som
dengang hvor man købte Photoshop og fik en tiltider meget fin scanner
med...det var scanner producenterne som havde en OEM aftale med Adobe,
og det er da også ret sikkert at scanner folkene solgte flere, men Adobe
havde dummet sig.

> [...]
> "refille" den type blækpatroner, som sidder i en BJC-3000? Manualen
> advarer ganske vist på det skarpeste mod den slags "fusk", men hvad

Du kan jo prøve. Min (nu pensionerede) Style Writer II fik kun to
patroner i sit liv på rundt regnet 10-12 påfyldninger. På din patron
finder du sikkert en lille gummidup (minder mere om ren plastik), stik
ned forbi din lokal papirvarehandle og find en matchende bælk, smut
derefter hen til din lokale stiknarkoman og skaf en kanyle med
tilhørende sprøjte.

Du kan nu påfylde gennem den lille gummi ting. Ved sort er det nemt nok,
men ved de andre findes der sikkert også en match, ellers er det nok
ikke første gang en sparegris har været forbi papirhandleren

--
Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk

Ethernet (n): Something used to capture the Etherfish.

Fra : Søren Straszek

Dato : 03-03-01 20:23

> [...]

> "refille" den type blækpatroner, som sidder i en BJC-3000? Manualen
> advarer ganske vist på det skarpeste mod den slags "fusk", men hvad

Du skulle måske tage og kigge dig lidt mere omkring efter "rigtige"
priser. www.trykspar.dk tager 49 kr for farve og 69 for sort til
bjc-3000. www.inkclub.com er en smule billigere. Desuden blev Canon
bjc-3000 i forbrugerstyrelsens blad "tænk & test" kåret som den mest
økonomiske printer i sort udskrift og som nummer 2 i farve udskrift.

Hvor har du fået oplyst de sindsyge priser??

Søren

Fra : Henrik Münster

Dato : 04-03-01 01:15

> [...]

> Med andre ord; en udskiftning af dem alle ville koste det dobbelte af en
> helt ny printer - med patroner i! Tåbeligt men sandt.

Det kan simpelthen ikke passe. Det er ikke så længe siden, jeg
var på nippet til at købe en BJC-3000. En af dens store fordele er
netop, at den er billig i blæk pga. de fire separate patroner. På andre
printere skal man skifte hele farvepatronen, selv om man f.eks. kun har
brugt det røde, mens der er masser af gult og blåt blæk. Jeg mener, at
prisen pr. patron ligger omkring kr. 89,-. Der er noget om, at man kan
købe hele printhovedet med alle fire patroner, et sort/hvid hoved med en
ekstra stor sort patron og vist også et farvehoved med nogle specielle
foto-farver. Du må have fået opgivet prisen på et komplet printhoved
eller et af specialhovederne.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Erik Aalund

Dato : 09-03-01 10:33

> Du må have fået opgivet prisen på et komplet printhoved
> eller et af specialhovederne.

Det tror jeg også. Jeg har en BJC-6100, og giver omkring 60-70kr
for en enkelt farve. Som standard bruger printeren 4 farver og en sort.
Derudover kan man købe en Photoprinterhoved, som indeholder yderligere 3
farver. Denne skiftes ud med den sorte, således at printeren bruger 6
farver til fotoprint. Men farverne koster altså kun omkring 60-70kr.

--
Venlig Hilsen
Erik Aalund