Skatteankenævn og ansvar ?
Fra : Joyce Hansen

Dato : 24-11-02 01:40

Hej med jer

Forrige år var jeg i Skatteankenævnet. De påstod at jeg havde fradraget for
meget i varelageret mv. og jeg påstod at det havde jeg ikke. Jeg fremlagt
udskrifter fra regneark som i detaljer viste hvorledes summen fremkom. De
forstod intet og kunne tydeligvis ikke regne og havde nok ikke nogen
uddannelse. Ligeså dumme var Landsskatteretten. Den samme opstilling blev
fremlagt i Landsretten, og her var jeg lidt mere heldig. Dommeren havde
gået i skole og kunne regne. Jeg fik 100% medhold, men ingen undskyldning
for chikanen.

Nu er så mit juridiske spørgsmål:

Kan jeg stævne Skatteankenævnsmedlemmerne og medlemmerne af
Landsskatteretten fordi de chikanerede mig ? Jeg har mistet en masse
indtægt fordi jeg skulle bruge tid på at føre disse tåbelige sager. Jeg har
vel mistet omkring kr.40.000 i mistet arbejdsfortjeneste, men får noget af
advokatregningen dækket via omkostningsdækning i skattesager. Men jeg
sidder som så ofte tilbage med et stort tab.

Er det totalt håbløst at kæmpe mod det offentlige eller har jeg reelle
muligheder for erstatning ?

Jeg hører så ofte om manglende retssikkerhed, men ville lige høre Jer her,
om det nu også er rigtigt hvad mange folk siger om skattemyndighederne og
domstolene ?

Håber på et seriøst svar som kan styrke min retsbevidsthed

Hilsen Joyce

Fra : Peter G C

Dato : 24-11-02 10:50

"Joyce Hansen" <joyce.hansen@spamfiler.nospam.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> Kan jeg stævne Skatteankenævnsmedlemmerne og medlemmerne af
> Landsskatteretten fordi de chikanerede mig ?

Det kan du helt sikkert ikke.

> Er det totalt håbløst at kæmpe mod det offentlige eller har jeg reelle
> muligheder for erstatning ?

Du har fået sagsomkostninger i LSR - men de dækker desværre ikke alle dine
omkostninger. Men det kan du ikke gøre noget ved. Sådan er regleren
desværre. Hvis du vil lave dem om må du en tur omkring Christiansborg.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 24-11-02 11:31

Peter G C wrote:

> Du har fået sagsomkostninger i LSR - men de dækker desværre ikke alle dine
> omkostninger. Men det kan du ikke gøre noget ved. Sådan er regleren
> desværre. Hvis du vil lave dem om må du en tur omkring Christiansborg.

Du kan få omkostningsdækning fra skatteankenævnsbehandling, men kun for
udgifter til bistand, og op til 100% hvis du vinder.
Gælder fra sager, der ikke er afgjort pr svjh 17.1.02.

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.

Fra : Peter G C

Dato : 24-11-02 12:43

"Erik G. Christensen" <egc@FJERNpost1.tele.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> Du kan få omkostningsdækning fra skatteankenævnsbehandling, men kun for
> udgifter til bistand, og op til 100% hvis du vinder.
> Gælder fra sager, der ikke er afgjort pr svjh 17.1.02.

Har du en henvisning, hvor jeg kan læse mere?

Pft.

/Peter
--
http://www.grauslund.com

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 24-11-02 12:58

Peter G C wrote:

> Har du en henvisning, hvor jeg kan læse mere?

Jeps, den følger.
Kunne ikke lige finde den på retsinfo direkte.

Citat:
Omkostningsgodtgørelse i skattesager. SKATM. 2002, 14-03.

Kilde: Landskontoret for Driftsøkonomi, Lbf.

Folketinget har vedtaget lovforslaget om udvidet omkostningsgodtgørelse i skattesager.

Resumé:
Omkostningsgodtgørelsen i skattesager forøges fra 50 pct. til 100 pct. i de sager, hvor skatteyder helt eller i overvejende grad får medhold. I skattesager, hvor det er det
offentlige, der anker sagen, forøges den nuværende godtgørelse på 85 pct. til 100 pct.
Dette gælder uanset udfaldet af sagen. Man bevarer den nuværende godtgørelse på 50 pct.
i de sager, hvor det er skatteyder, der anker sagen til næste klageinstans, og hvor
man ikke mindst opnår medhold i overvejende grad.

Ændringerne har virkning for sager, hvor godtgørelsesspørgsmålet ikke er endeligt
afgjort inden den 17. januar 2002.

Henvisning:
Lov 388 af 6. juni 2002 , lovforslag L 54 af 17. januar 2002
Skattestyrelsesloven § 33 A - § 33 J
Citat slut:

Fra : Peder Porse

Dato : 24-11-02 17:17

Erik G. Christensen wrote:

> Jeps, den følger.
> Kunne ikke lige finde den på retsinfo direkte.

Det findes nu ellers i skattestyrelseslovens § 33A-K.
pp

--
Peder Porse
Boesvej 2, Svejstrup Enge

Fra : alexbo

Dato : 24-11-02 12:04

> [...]

> advokatregningen dækket via omkostningsdækning i skattesager. Men jeg
> sidder som så ofte tilbage med et stort tab.

Der er tit ønsker om fuld erstatning for skatteyders omkostninger ved
skattesager der vindes,
det lyder også ret og rimeligt, men det vil jo eksplodere, skatteyderen vil
jo i håb om gevinst,
ikke spare på noget, hans egen tid vil jo heller ikke blive sat for lavt.

Og hvad hvis skatteyderen taber, skal skattevæsenet så have dækning for
deres omkostninger og tidsforbrug.
Så man ikke alene taber sin sag men får en kæmpebillet oveni.

> Er det totalt håbløst at kæmpe mod det offentlige eller har jeg reelle
> muligheder for erstatning ?

Det er ikke håbløst, du har jo lige vundet.

> om det nu også er rigtigt hvad mange folk siger om skattemyndighederne og
> domstolene ?

Hvis du mener alle de idioter som kalder skattetoldfolk dumme og uvidende,
og kun ude på at gøre livet surt for hæderlige mennesker, så har de ikke
ret.

mvh
Alex Christensen

Fra : Joyce Hansen

Dato : 24-11-02 14:09

"alexbo" <alexbo@email.dk> wrote in news:arqbua$3g4$1@news.cybercity.dk:

> Der er tit ønsker om fuld erstatning for skatteyders omkostninger ved
> skattesager der vindes,
> det lyder også ret og rimeligt, men det vil jo eksplodere

Pladder. Hvis skattevæsenet og deres røverkontor (Landsskatteretten)
behandlede folk ordentligt fra starten, så kom der ingen sager for
Landsret og Højesteret.

> Og hvad hvis skatteyderen taber, skal skattevæsenet så have dækning
> for deres omkostninger og tidsforbrug.

Man er opppe imod en organisation med årlige inkomster på 600.000.000
millioner kroner (finanslovsbalancen) og en organisation som har uddannet
og ansat sine egne folk til vare sine egne interesser. På intet tidspunkt
i klageforløb, bliver ens sag behandlet af objektive og kompetente folk
fra det private erhvervsliv.

Tænk dig lige om !!!

> Så man ikke alene taber sin sag men får en kæmpebillet oveni.

Pladder. Bare det at tilrettelægge sagen og fodre sine advokater med
sagsdokumenter, vil være et betydeligt tab som ikke bliver dækket af
omkostningsdækningsreglerne.

> Det er ikke håbløst, du har jo lige vundet.

Pladder. Jeg vandt ALENE fordi jeg besluttede mig for at bruge ALLE
resourcer såvel økonomisk som tidsmæssigt. Jeg havde ALDRIG vundet ved
blot at klage over Landsskatterettens afgørelse, og fremlægge alle deres
tidligere løgnehistorier.

Folk med en dårlig økonomi som er tvunget til at passe et alm 8-17 job
dagligt - ville ALDRIG have en chance mod statsmagten !!!

> Hvis du mener alle de idioter som kalder skattetoldfolk dumme og
> uvidende, og kun ude på at gøre livet surt for hæderlige mennesker, så
> har de ikke ret.

Pladder. Jeg selv er nu også en af dem som HADER DE SVIN. Jeg sidder
tilbage med betydelige tab som ikke er dækket af
omkostningsdækningsreglerne, og jeg blev behandlet aldeles svinsk og
uretfærdigt. I Landskatteretten nægtede de mig retsmøde og fuskede en
afgørelse sammen bag et skrivebord. Jeg tænker kun på hævn resten af mit
liv.

Jeg kan kun sige, at jeg betragter Landsskatteretten som den værste
forbryderliga i statsmagtens organisation, når det drejer sig om
økonomisk kriminalitet begået mod borgerne.

Joyce

Fra : alexbo

Dato : 24-11-02 15:39

Joyce Hansen <joyce.hansen@spamfiler.nospam.dk> skrev