Hvilket Chic nummer [tema-aften på DR2)?
Fra : Søren Rohde

Dato : 23-11-02 23:30

Hej,

Håber alle herinde så temalørdag på DR2 om disko - og nød gennemgangen af de
største kunstnere. Jeg er selv en gammel diskodreng, men præsentationen af
Chic startede med den klassiske rulle-bas spillet på basguita. Hvad hedder
dette nummer??? Bassen er jo rygrad i meget af musikken fra første haldel af
firserne - f.eks. fremført at Bobby "O" Orlando....

--
Mvh. Søren Rohde, Brabrand

Altid noget til salg på hjemmesiden:
http://home1.stofanet.dk/fam_rohde/

Fra : Mikael Eriksen

Dato : 24-11-02 00:07

Det må næsten have været Good Times, som Sugarhill Gang samplede på Rapper's
Delight, og dermed startede hele hip hop kulturen.

/mikael

Fra : Søren Rohde

Dato : 24-11-02 10:11

"Mikael Eriksen" <mier@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Det må næsten have været Good Times, som Sugarhill Gang samplede på
Rapper's
> Delight, og dermed startede hele hip hop kulturen.

Nej det er ikke den - og heller ikke Le Freak. Jeg kender udmærket de to
numre og bassern er helt anderledes. Dan bas jag tænker på kører sådan her
(håber I forstår): do-didi, do-didi, do-didi... Altså dyb på 1, ingenting på
2 og høj på 3 og 4. Det var indledningen til Chic omtalen der startede
sådan, og der var bare ham negeren med hans bas, og så trommer nedenunder -
det lød helt kanon!

Fra : Lars Bernau

Dato : 24-11-02 10:33

In article <3de0978f$0$18557$ba624c82@nntp03.dk.telia.net>,
fam_rohdeHUND@mail1.stofanet.dk says...
> [...]
> sådan, og der var bare ham negeren med hans bas, og så trommer nedenunder -

Var det så ikke "Dance Dance Dance". Den spillede de ihvertilfald også !

--
Lars Bernau
"Diskussioner ødelægges tit af folk,

Fra : Søren Rohde

Dato : 25-11-02 08:45

Lars Bernau" <dont@mail.me> skrev i en meddelelse
> Var det så ikke "Dance Dance Dance". Den spillede de ihvertilfald også !

Lars du er en skat - det er den!!! For pokker da den basgang i starten (og
under hele nummeret) er for rå. Forstår at den stadig ikke er gået af mode.
Den virker som en stor pep-pille på mig...

Tak igen!

Fra : Lars Bernau

Dato : 24-11-02 09:33

In article <3de0015c$0$5792$ba624c82@nntp04.dk.telia.net>,
fam_rohdeHUND@mail1.stofanet.dk says...
> Hej,
>
> Håber alle herinde så temalørdag på DR2 om disko - og nød gennemgangen af de
> største kunstnere.

Ja Det var en go´tema lørdag !!! At filmen "54" så ikke var noget at råbe
specielt højt hurra for, er så en anden sag. Set som en egentlig film,
var den lidt tynd, men set som et slags dokumentarisk indslag om disko'en
storhed, var den helt okay.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 24-11-02 11:37

Lars Bernau wrote:

> [...]
> specielt højt hurra for, er så en anden sag. Set som en egentlig film,
> var den lidt tynd, men set som et slags dokumentarisk indslag om disko'en

Den sprang jeg også over. Jeg brød mig nu heller ikke om, at Kool & the
Gang og Chic blev udråbt til at være disco-grupper. Og når det drejer
sig om ren disco på Daddy's skulle man vist have haft fat i DJ nummer
tre eller fire før Kenneth Bager.

Men i det store og hele en udmærket aften.

--
Mvh. Kim Ludvigsen