Mesterspionen Reiley
Fra : Bent-Erik Gjerlevsen

Dato : 23-11-02 21:45

Er der nogen der kan fortælle mig hvad tittelmelodien til TV serien
"mesterspionen Reiley" hedder evt. hvem der spillede, den den var meget
populær for nogle år siden, det er en instrumental stykke
Mail til abgjerlevsen@mail.dk

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 24-11-02 13:55

Bent-Erik Gjerlevsen skrev:
> Er der nogen der kan fortælle mig hvad tittelmelodien til TV serien
> "mesterspionen Reiley" hedder evt. hvem der spillede, den den var
> meget populær for nogle år siden, det er en instrumental stykke

Jeg fandt den efter lidt intens søgning på IMDb.com.

Jeg kendte ikke serien, men håber at kunne få den at se engang, for
den ser god ud baseret på IMDb's beskrivelse. Og jeg kunne ikke lade
være at bemærke, at rollelisten bl.a. byder på to
yndlings-tv-detektiver: David Suchet (Poirot) og Warren Clarke
(Dalziel). Foruden Sam Neill, John Rhys-Davies og mange flere.

Med hensyn til musikken står der kun, at musikken til serien er af
Harry Rabinowitz. Men på http://epguides.com/ReillyAceofSpies/ finder
jeg ud af, at titelmelodien kun er arrangeret af Rabinowitz, men
baseret på et tema af Shostakovich, en klassisk komponist. Der
henvises samtidig til, at titelmelodien fås på en filmmusikantologi
kaldet Secret Agent File, som du kan finde på bl.a.
http://amazon.co.uk.

Sendt til både mail og nyhedsgruppe.

--
Peter Brandt Nielsen / http://brandtnielsen.adr.dk
»Totalt for troende kristent, mand!«

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 24-11-02 14:10

Peter Brandt Nielsen skrev:
> Jeg fandt den efter lidt intens søgning på IMDb.com.

Jeg glemte at skrive, at seriens originaltitel er "Reilly: The Ace of
Spies", og at IMDb-linket er http://us.imdb.com/Details?0085077.

> finder jeg ud af, at titelmelodien kun er arrangeret af Rabinowitz,
> men baseret på et tema af Shostakovich, en klassisk komponist.

Dmitri Dmitrievich Shostakovich (1906 - 1975). Hans værk hed "Romance"
på engelsk, og Rabinowitz hentede altså temaet til sit Reilly-tema fra
dette værk. En kilde mere:
http://www.classicthemes.com/50sTVThemes/themePages/reillyAceOfSpies.html

--
Peter Brandt Nielsen / http://brandtnielsen.adr.dk
»If the 358 [richest people in the world] decided to keep $5 million