Abandonware
Fra : Johnny Christensen/E~

Dato : 23-11-02 18:07

På et site som http://mac.the-underdogs.org/index.php?show=all er der
mange gode gamle spil at hente for os der stadig sidder og leger med
Performa-er. Er spillene lovlige at anvende eller er det blot et
foregivende?

Hilsen Johnny C

Fra : Jan Jonasen

Dato : 23-11-02 19:30

In article <fc.0073fb6b04af1f9d0073fb6b04af1f9d.4af1fae@net.dialog.dk>,
Johnny Christensen/EP (johnny@enterpol.dk) wrote:
> [...]
> mange gode gamle spil at hente for os der stadig sidder og leger med
> Performa-er. Er spillene lovlige at anvende eller er det blot et

Jeg har svært ved at forestille mig at de alle er lovlige, specielt da jeg
under "About Mac Garden" kan finde følgende tekst: "If you are the
publisher of a certain game on this site, and wish that it is removed,
please email me and I will remove the game." De enkelte firmaer bag skal
tilsyneladende gøre en aktiv indsats for _ikke_ at være med, hvilket ikke
lyder specielt lovligt.

Et hurtigt kig ned over titlerne overbeviser mig dog om at stort set det
hele er abandonware, så personligt ville jeg ikke have den fjerneste
dårlige samvittighed.

--
Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk

If I wanted culture, I'd eat yogurt.

Fra : Jesper

Dato : 23-11-02 19:37

> [...]

> mange gode gamle spil at hente for os der stadig sidder og leger med
> Performa-er. Er spillene lovlige at anvende eller er det blot et

Abandonware er ikke et juridisk anderkendt begreb, der vil altid være
nogen der har rettighederne til software, også selvom firmaet er gået
konkurs eller er lukket. Så er der andre der ejer rettighederne.
--
Jesper myem@il -> lustmagnet {at} sexmagnet [dot] com

Nyrup på efterløn! YES!