MySQL og performance
Fra : Ghashûl

Dato : 03-03-01 12:36

Hej!

Jeg har p.t. en række i min tabel med pladeselskaber.
Nu vil jeg også lægge et link ind til deres hjemmesider.

Hvad er egentligt smartest?
At lægge det som "Plade Selskab,www.pladeselskab.dk" og så hente det
således: $rc = split(",",$row["recordcompany"]);

Eller er det smartere bare at oprette en ny række til URL'en?

Hvad mener i?

--
Regards Sir Ghashûl, Knight of The alt.Roundtable <><
ICQ: 7223629

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 03-03-01 12:38

Ghashûl skrev:

> Hvad er egentligt smartest?
> At lægge det som "Plade Selskab,www.pladeselskab.dk" og så hente det
> således: $rc = split(",",$row["recordcompany"]);
> Eller er det smartere bare at oprette en ny række til URL'en?

Du skal helt klart oprette en ny kolonne til URL'en.

Se tråden "At gemme et array i en database" fra den 26. februar 2001.

--
Venlig hilsen
Jonas Koch Bentzen

Fra : Ghashûl

Dato : 03-03-01 12:54

On Sat, 3 Mar 2001 12:38:18 +0100, Jonas Koch Bentzen
<ingen.epostadresse@eksempel.dk> wrote:

>Du skal helt klart oprette en ny kolonne til URL'en.
>
>Se tråden "At gemme et array i en database" fra den 26. februar 2001.

Ok, det gør jeg så. Skulle bare lige høre ;)

Fra : Jonas Delfs

Dato : 05-03-01 21:20

"Jonas Koch Bentzen" <ingen.epostadresse@eksempel.dk> skrev i en meddelelse

> Du skal helt klart oprette en ny kolonne til URL'en.

Nemlig... MEN, et lille tip til næste gang du skulle få brug få at "splitte"
noget med et så simpelt tegn som komma::
Brug explode() - den er hurtigere, og nøjagtig lige så god så længe du ikke
har brug for regular expressions.

- Jonas