Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
MiniDV-kamera... vertikal eller horisontal~
Fra : Ally

Dato : 22-11-02 23:29

Hej!

I min søgen efter et højopløseligt DV kamera, er jeg stødt panden mod
en mur. Jeg har tidligere haft et Digital8 kamera, men var utilfreds
med opløsningen. Derfor har jeg et krav på min. 520 linier, gerne 530.

Pt. står jeg derfor med 2 Sony modeller på hånden:

DCR-TRV50
DCR-PC120

Førstnævnte er horisontal, sidstnævnte vertikal. Begge modeller er med
1,5megapixel (530 linier).

Det tiltaler mig meget med en lille model, som man kan have i en
(jakke-)lomme. Mit "gamle" D8 kamera krævede næsten en kuffert. MEN,
og så kommer det store spørgsmål: Hvordan med lyden? Sony har, uvist
af hvilken årsag, placeret mikrofonerne på _toppen_ af kameraet,
hvilket vel må betegnes som alt andet end optimalt. Dels peger de ikke
hen mod motivet, dels kan man dække over dem med fingrene.

Er der nogle, der har erfaringer med dette design... altså med
modeller med mikrofonerne på toppen? Er der andre aspekter af
forskellen mellem de to layouts, man bør være opmærksom på? F.eks. om
de vertikale er mere behagelige i længere tids brug eller omvendt? Jeg
har kun erfaring med de horisontale.

De venligste hilsener

Allan
--
E-mail: quincy_md@hotmail.com
ICQ#: 15 88 35 47

Fra : thl

Dato : 23-11-02 00:06

"Ally" <quincy_md@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:7ubttu4goorm53226cbsrtcacn5vgf24c0@4ax.com...
> [...]
> forskellen mellem de to layouts, man bør være opmærksom på? F.eks. om
> de vertikale er mere behagelige i længere tids brug eller omvendt? Jeg

Hej Allan

Man kan begynde med ,at holde fingrene væk fra de steder, hvor de forstyrrer.

Hvis du forventer en optimal lyd, kommer du ikke uden om extern(e) mikrofon (er).

Mvh
Thorbjørn