Spielberg vil lave Tintin
Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 22-11-02 14:25

Spielberg vil lave Tintin film
(Hot USA)
22/11-2002 af Jes Badstue Pedersen

Steven Spielbergs filmselskab Dreamworks forhandler pt. om
rettighederne til at lave en stribe spillefilm baseret på Hergé's
populære tegneserier om Tintin.

Universal Pictures og Dreamworks er på nippet til at sikre sig
spillefilmsrettighederne til Tintin tegneserien.

Steven Spielberg og Kathleen Kennedy skal efter planen producere
filmen, som bliver en live-action film med virkelige skuespillere,
melder Hollywoodreporter.com.

Tintin-projektet er en gammel drøm for Steven Spielberg, som allerede
i 1983 erhvervede filmrettighederne - en deal som nu er udløbet.

Når aftalen som ventet kommer i hus, skal Steven Spielberg finde en
egnet manuskriptforfatter, der kan omplante Tintin, kaptajn Haddock,
professor Tournesol og alle de andre farverige personer fra
tegneserien til store lærred.

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Jens Thomsen

Dato : 22-11-02 15:03

"Morten Bowman Hansen" <morten@NOSPAMbowman.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> egnet manuskriptforfatter, der kan omplante Tintin, kaptajn Haddock,
> professor Tournesol og alle de andre farverige personer fra

Interessant, men faktisk er tegneserien allerede filmatiseret som
live-action et par gange i første halvdel af 1960'erne. Det er egentligt et
oplagt valg af Spielberg: De fantastiske og lidt naive historier passer
meget godt ind med den række af film, han producerede igennem 1980'erne. Gad
vide, hvem de caster i hovedrollen?

MVH
Jens

Fra : Mads Holmsgaard Erik~

Dato : 22-11-02 15:09

"Jens Thomsen" <nobody@home.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> oplagt valg af Spielberg: De fantastiske og lidt naive historier passer
> meget godt ind med den række af film, han producerede igennem 1980'erne.

Forhåbentlig ikke Matt Damon, Ben Affleck eller lignende. Bedst ville nok
være, hvis man satsede europæisk, og fandt en europæisk gut, der har det
lyse hår til at kunne spille min store helt :)

Lækker nyhed, glæder mig meget til at se hvad/om der kommer noget ud af det.

mvh
Mads

Fra : Jan Richardy

Dato : 22-11-02 16:27

"Mads Holmsgaard Eriksen" <mhe@smartazz.dk> wrote in message
> [...]
> være, hvis man satsede europæisk, og fandt en europæisk gut, der har det
> lyse hår til at kunne spille min store helt :)

Haha ... Jeg skulle også lige til at sige Ben Affleck .... *GYS* ....

---

Jan Richardy

Online portfolio & CV
http://www.richardy.dk

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 22-11-02 17:19

Mads Holmsgaard Eriksen skrev:

> Forhåbentlig ikke Matt Damon, Ben Affleck eller lignende. Bedst
> ville nok være, hvis man satsede europæisk, og fandt en europæisk
> gut, der har det lyse hår til at kunne spille min store helt :)

Tomas Villum Jensen?

--
Peter Brandt Nielsen / http://brandtnielsen.adr.dk
»Hvis de så i det mindste kunne holde sig ovre i et hjørne af skærmen

Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 22-11-02 21:46

> Tomas Villum Jensen?

Som Tintin? Det er sgu egentlig ikke noget dårligt forslag!

Dog tror jeg de helst går efter en der allerede har et Hollywood-kendt
ansigt, medmindre de kan finde kendte ansigter til de øvrige roller. Ex. en
blondfarvet Jude Law (har arbejdet med Spielberg før), han kunne måske æde
rollen.

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 23-11-02 23:19

C. H. Engelbrecht <chrisengeldk@dkik.dk> wrote:

> [...]
> blondfarvet Jude Law (har arbejdet med Spielberg før), han kunne måske æde

Når jeg tænker på TinTin så er det en lille nævenyttig fyr med rødblond
hår og spinkel af bygning:

http://us.imdb.com/Name?Schroder,+Rick

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Mikkel Breiler

Dato : 23-11-02 23:04

"Peter Brandt Nielsen" <peterbrandtnielsen@hotmail.com> wrote:

>Tomas Villum Jensen?

Eller ham den engelske tv kok "Oliver the naked chef". Mon ikke han kunne trænge til
at prøve noget nyt.

-breiler

Fra : Heinz

Dato : 22-11-02 18:05

> [...]
> oplagt valg af Spielberg: De fantastiske og lidt naive historier passer
> meget godt ind med den række af film, han producerede igennem 1980'erne.

Rigtigt, der kom nemlig 2 og et par af billederne fra filmene kan ses her:
http://www.tintin.qc.ca/english/cinema.htm
Underligt at når DR gik ammok om someren med visning af samtlige Tintin
eventyr at de 2 ikke dukkede op.
Gad dælme godt at se dem for sjov skyld.

Heinz

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 24-11-02 00:47

Jens Thomsen escribió / skrev

> Gad vide, hvem de caster i
> hovedrollen?

Dunno, men jeg kunne godt tænke mig at se John Rhys-Davies som kaptajn
Haddock

Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 24-11-02 04:10

> Dunno, men jeg kunne godt tænke mig at se John Rhys-Davies som kaptajn
> Haddock

Ah! Oplagt valg, selvfølgelig!

Fra : Mark Høserich

Dato : 22-11-02 18:43

> [...]
> egnet manuskriptforfatter, der kan omplante Tintin, kaptajn Haddock,
> professor Tournesol og alle de andre farverige personer fra

Jeg glæder mig til at se hvordan, man vil få sig sneget sig uden om de
små-racistiske og "gammeldags" tænkning. Men man kan ikke komme uden om at
det er en række fantastiske eventyr, ihvertfald på tegneserieform.

Mit bud på cast :

Tintin: Matthew McConaughey, Owen Wilson eller
Ryan Phillippe
Kaptajn Haddock: Bud Spencer, James Gandolfini
Tournesol: Mogens Lykketoft
Dupont og Dupont: Desværre ville Walter Matthau ha været perfekt,
men den vil jeg lade være åben for nu.

Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 22-11-02 21:59

> [...]
> Tournesol: Mogens Lykketoft
> Dupont og Dupont: Desværre ville Walter Matthau ha været perfekt,

Gode ideer (selv om jeg personligt ikke kan fordrage Owen Wilson). Ville
tilføje Jude Law (med blondt hår) som Tintin, har arbejdet for Spielberg
før. Bud Spencer som Haddock er et kanongodt forslag! Men Lykketoft...hvad
CV har han at gøre godt med?
Lidt mirror-imaging, og en som Robin Williams kunne gøre underværker som
Dupon(d) og Dupont.
Jeg har ingen forslag til Tournesol...Kenneth Branagh? (Ok, søgt.)

Ang. lommeracismen i Tintin synes jeg at mindes det kun var i de allerældste
albums at det var rigtig grælt. Herge gjorde bod i de senere album med en
figur som Chang, hvis tegneserielæsere kan huske ham. Det højnede serien en
del, så mon ikke Spielberg kunne finde på at fokusere på de dele af
Tintin-serien?

Fra : Henrik

Dato : 23-11-02 02:35

"C. H. Engelbrecht" <chrisengeldk@dkik.dk> wrote in

> Ang. lommeracismen i Tintin synes jeg at mindes det kun var i de
> aller‘ldste albums at det var rigtig gr‘lt. Herge gjorde bod i de
> senere album med en figur som Chang, hvis tegneseriel‘sere kan huske
> ham. Det h›jnede serien en del, s† mon ikke Spielberg kunne finde p†
> at fokusere p† de dele af Tintin-serien?

Det var faktisk kun i Tintin i Sovjet og Tintin i Congo (måske også lidt
amerika eventyret). Jeg vil ikke beskrive (T)Chang som en senere figur da
han faktisk allerede er i det 5. album i serien, som er "Den blå lotus".

Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 23-11-02 03:55

> [...]
> han faktisk allerede er i det 5. album i serien, som er "Den blå lotus".

Tak for rettelser, jeg kan ikke min Tintin...

Fra : Mikkel Breiler

Dato : 23-11-02 23:11

"C. H. Engelbrecht" <chrisengeldk@dkik.dk> wrote:

>Jeg har ingen forslag til Tournesol...Kenneth Branagh? (Ok, søgt.)

Terence Stamp. Blot et lille skæg, tøjet og hatten...

> [...]
>figur som Chang, hvis tegneserielæsere kan huske ham. Det højnede serien en
>del, så mon ikke Spielberg kunne finde på at fokusere på de dele af

Hele Den Blå Lotus var en forsonelse, og et forsøg på at gøre op med en del myter.
Man skal også huske på at serierne dengang blev lavet for et publikum som nok ikke
helt ville finde sig i dagens politiske korrekthed. Derudover havde han jo ikke
mulighed for andet end at studuere fx Kina fra Belgien, idet han ikke bare lige kunne
tage en flyver og besøge landet.
Tintin-publikummet er blevet større og større og mere multinationalt med årene og
Herge har sikkert i takt med (indtil sin død i 1983) udbredelsen fået breve fra folk
over hele verden. Derved er hans imødekommelse af og interesse for lokale fænomener
steget.

Jeg tror næppe det bliver et problem med at lade en historie ryste sig af de tidlige
albums, idet man næppe ville lægge historien i de vante gamle rammer, der er trods
alt langt fra at lave en film om 1930erne i 1930erne eller i dette årtusind. Både
teknisk og fortællemæssigt, men så sandelig også hvad angår underholdning som vi
ønsker det idag.

-breiler

Fra : Mark Høserich

Dato : 23-11-02 11:11

Ja C.H. du har ret i at det kun er et par af albummene som er småracistiske,
men måske skulle han prøve at udnytte det og få lavet en mere nyanceret
udgave. Det kan så være at det bliver et tilbehør til albummene og ikke en
forlængelse. Jeg glæder mig især til at se hvilket af albummene som S vælger
at filmatisere, eller det kan være at han selv brygger en historie for
eksempelvis at komme uden om det små racistiske element. Det sidste håber
jeg ikke bliver tilfældet. Jeg kunne godt tænke mig at se Red Rackham's
Treasure, eller klassikeren Destination Moon (sorry, jeg har kun de engelske
udgaver og jeg kan ikke huske navnet på de danske, og må desværre også leve
uden Haddock's fantastiske bandeord i den danske udgave.)

Fra : Ronny Nielsen

Dato : 22-11-02 23:30

> [...]
> egnet manuskriptforfatter, der kan omplante Tintin, kaptajn Haddock,
> professor Tournesol og alle de andre farverige personer fra

Et projekt ligesom LOTR og Spiderman. Det kan blive fantastisk godt og
utroligt elendigt.