Diablo2
Fra : Onkel Ond

Dato : 22-11-02 13:24

Har lige et D2 spørgsmål fra en kammerat.

Er det muligt, at installere, og spille D2 på både den
stationære og den bærbare, på Battle.net, så længe
det ikke er samtidig?
Han arbejder et sted hvor de har en eller anden dræber
net forbindelse, natarbejde, og har meget tid til sig selv.
Han kan imidlertid ikke installere noget på firmaets
maskiner, men godt koble sin egen bærbare til firmaets
internet forbindelse. Så ku' det være fedt nok at kunne
køre 2 installationer.
Og jeg er godt klar over, at det måske ikke er lovligt, men
jeg er også kun interesseret i at få at vide om det er
teknisk muligt, dvs. uden at Blizzard kommer og sagsøger
ham langt ind i helvede.

Desuden, kan man spille flere på den samme account, samtidig?
Dvs. kan jeg spille min barbarian mens min kammerat spiller
min Sorceress? Og kan vi i så fald være i samme spil?

/Hygge

Onkel Ond

--
Coitus Ergo Sum

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 22-11-02 13:53

Onkel Ond wrote:
> Har lige et D2 spørgsmål fra en kammerat.
>
> Er det muligt, at installere, og spille D2 på både den
> stationære og den bærbare, på Battle.net, så længe
> det ikke er samtidig?

ja

> Og jeg er godt klar over, at det måske ikke er lovligt, men
> jeg er også kun interesseret i at få at vide om det er
> teknisk muligt, dvs. uden at Blizzard kommer og sagsøger
> ham langt ind i helvede.

Tjeck licensbetingelserne, men mit gæt er det er helt OK for Blizzard.

> Desuden, kan man spille flere på den samme account, samtidig?
> Dvs. kan jeg spille min barbarian mens min kammerat spiller
> min Sorceress? Og kan vi i så fald være i samme spil?

Næppe, men hvorfor ikke bare prøve. Uanset hvad kan man ikke være to
spillere med samme nøgle, så der skal to spil til fornuftigt nok.

Mvh

Bruno

Fra : Devast8or

Dato : 22-11-02 21:39

<iddqd@worldonline.dk> wrote in message

> ja

> Tjeck licensbetingelserne, men mit gæt er det er helt OK for Blizzard.

Det mener jeg ikke det er. Hvis du skal følge betingelserne må du ikke have
det installeret på mere end én maskine IIRC. Men

1) jeg tror ikke de kan se at gør det på den måde. Det eneste de bør kunne
se er at du skifter IP, og hvad er der galt i det?

2) Lovgivningen vinder over Blizzards EULA og jeg mener ikke den siger noget
om at det er fy. Mener at det har diskuteret i alt.games.diablo engang.

> Næppe, men hvorfor ikke bare prøve. Uanset hvad kan man ikke være to
> spillere med samme nøgle, så der skal to spil til fornuftigt nok.

Jeg mener godt at man kan spille to personer på den samme account med hver
sin char. Men som du siger skal man selvfølgelig have hver sin gyldige
CD-key.

> Mvh
>
> Bruno

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : Andreas Jeppesen

Dato : 22-11-02 16:56

> Næppe, men hvorfor ikke bare prøve. Uanset hvad kan man ikke være to
> spillere med samme nøgle, så der skal to spil til fornuftigt nok.

Det har jeg gjort med held, det var dog lidt trickset at få det til at
virke..
Den ene skal joine, og være i et spil før den anden logger på samme
account.. hvis vi ikke gjorde det gik det helt i kage.. :)

Andreas Jeppesen

Fra : Gizmoduck

Dato : 23-11-02 06:05

>Næppe, men hvorfor ikke bare prøve. Uanset hvad kan man ikke være to
>spillere med samme nøgle, så der skal to spil til fornuftigt nok.

i kan bare ikke stå i chatten på samme tid, én skal gå ind i et spil
først, og så skal den anden logge på jeres account....

--

Gizmoduck

Keep on looking for the songs that make you feel
alive, for the songs that are not in the charts, but speak
directly to you. Because they will always be your company
for the rest of your life. And they will always make you
remember ... never forget ...

Fra : Camain

Dato : 22-11-02 22:57

I og med cd'en er påkrævet i maskinen for at kunne spille, og du skal have
en gyldig cd-key for at spille på internettet, så kan det ikke være forbudt
at du har spillet installeret på 2 maskiner, du bruger jo kun den ene
maskine ad gangen.
Ellers ville løsningen jo være at installere på den ene og afinstallere på
den anden, lidt for meget Anders And'sk.

Venligst

Jesper

Fra : Peter

Dato : 23-11-02 14:39

"Camain" <oraklet@NOSPAMborger.ringe.dk> wrote in message
[...]
:
: Venligst
:
: Jesper

Det passer ikke. CD'en er ikke påkrævet. Du kan sagtens ordne problemet med
CD'en på en lovlig måde - blandt andet den jeg selv bruger da jeg ikke gider
swappe fra CD'en hele tiden

Det genrelle problem med CD'erne er at der er sectorfejl på dem bevidst og
at de fleste brænderprogrammer retter dem eller undlader at kopiere dem med.
Når spillet starter leder den efter fejlene og hvis de findes så starter
spillet - ellers ikke
Derfor skal du have lavet en skive eller et ISO med et program er tager hele
molevitten med fejl og det hele:

1. Hent programmet BlindWrite (www.blindwrite.com)
2: Det er gratis i x-antal dage så det starter du og laver et ISO af dine
CD'er (eller bare Playdiscen). Husk at vælge ISO-mode
3. Hent Daemon-Tools http://www.daemon-tools.com/
4. Anvend BWT-filen som BlindWrite har lavet som et Visuelt drev og start
spillet
(5. Du vil måske blive udsat for at Diablo II ber' om CD'en selvom du har
'puttet den i' Daemon-Tools. Måden at tackle det problem på er at unmounte
CD'en og mounte den igen bare i et af de fire andre drev)

Hilsen fra Peter

Fra : Camain

Dato : 23-11-02 14:59

Nej okay det passer så ikke.
Sagt på en anden måde, cd'en er designet til, at den skal sidde i ved brug.
Man kan ved langt de fleste spil, finde cracks og lignende der gør, at man
ikke behøver cd'en i, men så er vi 100% ovre i noget ikke lovligt, da det er
tilladt at tage en kopi af sin cd, men ikke ændre/modificrere spillet, f.eks
med en "No-cd" fil.
Man behøver bare at nærlæse disclaimeren inde på f.eks gamecopyworld for at
se, det ikke er helt legalt at gøre..
At mange så gør det, for ikke at slide deres cd'er er en anden sag.

Jeg havde selv problemer med cd-swap, men den forsvandt da jeg slog musikken
fra, sidder alligevel med en musi-cd i det andet drev. At installere en
"no-cd" patch gider jeg ikke, håber snart version 1.10 kommer på gaden og
den vil næppe patche en cracket exe udgave..

God weekend

Jesper B.

Fra : Peter

Dato : 23-11-02 15:35

[...]

Jeg patcher ikke... jeg brænder et ISO ned som fil og får alle fejlene
med... det har intet med NoCD at gøre...

Hilsen fra Peter

Fra : Onkel Ond

Dato : 23-11-02 16:33

Flere mennesker skrev flere kloge ting

Tak for hjælpen, jeg lader den gå videre.

Hygge

/Onkel Ond