Hvordan får jeg en andne side til at start~
Fra : Mick

Dato : 22-11-02 00:27

Hej

Jeg har lavet en Gæstebog men mit problem er
at den åbner i et nyt vindue kan i hjælpe

mvh
Mick

Fra : John / PzyCoDesign.d~

Dato : 22-11-02 10:51

> Jeg har lavet en Gæstebog men mit problem er
> at den åbner i et nyt vindue kan i hjælpe

Du kan evt. lave din gæstebog i en Iframe :)

Fra : Mick

Dato : 22-11-02 11:06

Jo tak ,

men hvordan gøre jeg det

Mick

Fra : John / PzyCoDesign.d~

Dato : 22-11-02 13:29

> men hvordan gøre jeg det

<iframe name="iframe1" src="Adressen til din gæstebog">
Din browser supportere ikke frames!
</iframe>

Fra : Mick

Dato : 22-11-02 14:30

?? jeg må lave en fejl

hvis du vil så prøv at se på vores hjemmeside www.aegir.esenet.dk
og tryk på Gæstebog .. så åbner den i et nyt vindue vore jeg godt vil
have den til at åben i mindet af vores hjemmeside

Fra : Ulrik Friis

Dato : 22-11-02 17:22

"Mick" <mtlxxx@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> og tryk på Gæstebog .. så åbner den i et nyt vindue vore jeg godt vil
> have den til at åben i mindet af vores hjemmeside

Du anvender FPs pegefølsomme knapper som er små Java Applets, hvor man
taster forskellige parametre ind. Prøv at gå disse parametre igennem meget
omhyggeligt, da det er her fejlen ligger. Koden der sådan ud:

<applet code="fphover.class" width="120" height="24">
<param name="hovercolor" value="#0000FF">
<param name="textcolor" value="#FFFFFF">
<param name="effect" value="glow">
<param name="color" value="#0033CC">
<param name="text" value="Gæstebog">
=> <param name="target" value="_geastebog">
<param name="url" valuetype="ref"
value="http://guestbook.dk3.com/?book=4643&u=136443">
</applet>

og den linie du skal lægge mærke til er den med pilen. Du har groft sagt to
muligheder, enten åbner den i samme vindue eller også åbner den i et nyt
vindue. Hvis den skal åbne i et nyt vindue skal target være _blank og hvis
den skal åbne i samme vindue skal der ikke stå noget. Prøv at slette linien.

mvh

Ulrik

Fra : Mick

Dato : 22-11-02 21:40

jo tak.,,,

Fra : edan

Dato : 24-11-02 14:59

Mick wrote in dk.edb.internet.webdesign.frontpage:
> Hej
>
> Jeg har lavet en Gæstebog men mit problem er
> at den åbner i et nyt vindue kan i hjælpe
>
> mvh
> Mick

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : edan

Dato : 24-11-02 15:03

Mick wrote in dk.edb.internet.webdesign.frontpage:
> Hej
>
> Jeg har lavet en Gæstebog men mit problem er
> at den åbner i et nyt vindue kan i hjælpe

Indsæt i head'en følgende linie
<head>
<base target="_self">
</head>
Ellers åbner den default en ny side

/hilsen
http://edan.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 24-11-02 16:42

edan <webmaster@edan.dk> skrev :

>Indsæt i head'en følgende linie
><head>
><base target="_self">
></head>

Dur ikke, når det er en javaapplet, der bruges.
(FPs hoverknapper).