Foreldre til Hans Andersen Ribe (1510-67)?~
Fra : Hermod Moursund

Dato : 21-11-02 23:45

På et eller annet sted har jeg sett Anders Poulsen og datter av Niels
Krämer satt som foreldre til Hans Andersen Ribe, som var rådmann i Ribe
og gift med Marine ?

Er det noen form for sannhet i dette?

Hermod Moursund
8215 Valnesfjord
Norge
moursun@online.no

Fra : Are S. Gustavsen

Dato : 23-11-02 04:10

"Hermod Moursund" <moursun@online.no> skrev i melding
> På et eller annet sted har jeg sett Anders Poulsen og datter av Niels
> Krämer satt som foreldre til Hans Andersen Ribe, som var rådmann i Ribe
> og gift med Marine ?
>
> Er det noen form for sannhet i dette?

Hei!

Jeg ser du er inne med spørsmål om den samme kretsen jeg har postet et
spørsmål om nedenfor. Dessverre har jeg ikke noe svar på ditt spørsmål, men
jeg håper du har mulighet til å fortelle meg hvor du har funnet de
opplysningene du presenterer.

Are S. Gustavsen
Chr. Michelsensgt. 7 Tlf: + 47 55 90 32 11
N-5012 Bergen e-post: stud2244@student.uib.no

Fra : Hermod Moursund

Dato : 23-11-02 18:36

Som jeg skrev har jeg sett det et eller annet sted. Nå vet jeg hvor:
På internett på "Boerres slektstre" (Børre Heitmann Holmeslet).
Der var både min Hans, Lambert og Paul oppgitt som sønner.

Jeg er ute etter dokumentasjon på om min Hans var sønn av Anders
Poulsen. Er det noen som kan det?

Hermod

Fra : Hermod Moursund

Dato : 24-11-02 15:37

Hvor sannsynlig er det at Anders var gift med datter til Niels Krämer?

Fra : Are S. Gustavsen

Dato : 24-11-02 17:44

> Hvor sannsynlig er det at Anders var gift med datter til Niels Krämer?

Du har nå stilt et spørsmål det er omtrent umulig å svare på. Det er jo ikke
snakk om grader av sannsynlighet. Enten var han gift med en datter av den
nevnte Niels Krämer eller så var han ikke. Enten eller.

Jeg kjenner ikke disse slektskretsene i Ribe, det er nettopp derfor jeg har
bedt om litteraturreferanser, slik at jeg kan sette meg bedre inn i hva som
er kjent om borgerskapet i Ribe på 1400- og 1500-tallet.

mvh Are