TDC-internet opgiver at levere fuld hasigh~
Fra : Sven Mortensen

Dato : 21-11-02 19:58

I går d. 20/11-2002 besluttede TDC internet at begrænse alle brugeres adgang til
TDC news servere til 24kB/s (200bps), dette bevirkede at en stor del af TDCs
kunder skiftede til alternative servere i resten af verden, trafik fra og til
TDCs kunder fra resten af verden er her efter blevet væsentligt langsommere.

Sven

Fra : Palle Jensen

Dato : 21-11-02 20:07

> [...]
> alternative servere i resten af verden, trafik fra og til TDCs
> kunder fra resten af verden er her efter blevet væsentligt

Du får 1 bonghovede for dette indlæg!

Det er ikke noget de har_besluttet. Det er et forsøg de foretager for
at se indvirkningen på dread'erne. Måske du skulle følge lidt med
inden du går helt i Se & Hør mode!

--
Palle Jensen

Fra : Sven Mortensen

Dato : 21-11-02 20:25

On 21 Nov 2002 19:07:29 GMT, Palle Jensen <usenetmail@tiscali.dk> wrote:

>Måske du skulle følge lidt med
>inden du går helt i Se & Hør mode!
..
Måske skulle du teste din hasighed til og fra USA via TDC.
Jo flere segmenter af internettet TDC begrænser,
jo mere bruger kunderne alternative veje.
Det er mærkbart.

Sven

Fra : Palle Jensen

Dato : 21-11-02 20:44

> Måske skulle du teste din hasighed til og fra USA via TDC.
> Jo flere segmenter af internettet TDC begrænser,
> jo mere bruger kunderne alternative veje.
> Det er mærkbart.

Kan godt være. Men det ændrer ikke på det faktum at dit subject er
misvisende, og forkert..

Fra : Sven Mortensen

Dato : 21-11-02 21:08

On 21 Nov 2002 19:44:27 GMT, Palle Jensen <usenetmail@tiscali.dk> wrote:

>Kan godt være. Men det ændrer ikke på det faktum at dit subject er
>misvisende, og forkert..
..
Hvordan misvisende og forkert ?
TDC giver 10% båndbrede til usenet segmentet, hvorefter båndbreden fra USA
falder fra 60 til 30% af det man abonnerer på. TDCs interne gruper er pludselig
fyldt med TDC folk der forklarer brugerne at de 2Mbit de betaler for kun er til
den nærmeste central, hvad der sker med båndbreden på TDCs interne net og
servere samt til resten af internettet er TDC uvedkommende.

Sven

Fra : Lasse Jarlskov

Dato : 21-11-02 21:16

On Thu, 21 Nov 2002 20:08:06 GMT, Sven Mortensen
<svenmort@hotmail.com> wrote:

>TDCs interne gruper er pludselig
>fyldt med TDC folk der forklarer brugerne at de 2Mbit de betaler for kun er til
>den nærmeste central

Sjovt. Jeg synes ellers at jeg følger nogenlunde med i de grupper, men
det har jeg ikke lagt mærke til.
Når nu du skriver at grupperne ligefrem er "fyldt med" det, så undrer
det mig at jeg ikke har set et eneste indlæg af den slags.

Kan du give et par message-ids?

/Jarlskov

Fra : Simon Skals

Dato : 21-11-02 22:10

It seems Sven Mortensen wrote:
> TDC giver 10% båndbrede til usenet segmentet, hvorefter båndbreden fra USA
> falder fra 60 til 30% af det man abonnerer på.

Kan du ikke lige forklare, hvordan det regnestykke hænger sammen?

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Palle Jensen

Dato : 21-11-02 23:22

> Hvordan misvisende og forkert ?

- Ja.

> TDC giver 10% båndbrede til usenet segmentet,

- Vrøvl. Fordi de tester med neddrosling, kan du sgu da ikke komme
renden og få det til at lyde som om at nu er det bare sådan altid. I
lyder som narkomaner der ikke kan få jeres heroin!

- Jeg tillader mig altså at citere Sonny Larsen ovre fra den interne
gruppe:

"Jeg har, for at teste effekten af noget sådant, begrænset download
fra news.tele.dk til (lige nu) 200 Kbit/s pr. IP.

Det er et forsøg, for at se hvordan loadet på frontend-maskinerne
påvirkes af hastigheden, og grænsen øges gradvist, indtil en
fornuftig balance er nået."

- Vær venlig og læs hvad der står. Og vend gerne tilbage til de
interne grupper og diskuter det. Der er allivel ingen herude i de
offintlige der forstår hvad der pives om.

> hvorefter
> båndbreden fra USA falder fra 60 til 30% af det man abonnerer
> på.

- Den vil jeg også gerne snart have uddybet.

> [...]
> nærmeste central, hvad der sker med båndbreden på TDCs interne
> net og servere samt til resten af internettet er TDC

- Brug lidt mere tid på at forstå det der bliver skrevet. Der er
tydeligt at du hiver det værste frem i alle indlæg og udbasunerer dem
som om det hele ramler ned over hovedet på dig. Alt dette fordi du
ikke 24 timer i døgnet kan hive DVD film ned med 2Mbit.

Fra : Palle Jensen

Dato : 21-11-02 20:57

> Måske skulle du teste din hasighed til og fra USA via TDC.

Den er da forøvrigt i orden.

Hvad er det for sites du ikke kan downloade med ordentlig hastighed
fra?

Fra : Jesper Skriver

Dato : 22-11-02 21:34

On Thu, 21 Nov 2002 19:25:17 GMT, Sven Mortensen wrote:

> Måske skulle du teste din hasighed til og fra USA via TDC.
>
> Jo flere segmenter af internettet TDC begrænser, jo mere bruger
> kunderne alternative veje.
>
> Det er mærkbart.

Vrøvl, der er INGEN af TDC's externe forbindelser der er i nærheden af
100% belastning, og trafikken er ikke vokset noget der overhovedet kan
måles af dette.

Hvad med om du kravlede tilbage under den sten du kom fra ?

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Peter B. Juul

Dato : 23-11-02 03:45

Jesper Skriver <harvest@wheel.dk> writes:

> [...]
> måles af dette.
>
> Hvad med om du kravlede tilbage under den sten du kom fra ?

JA! Det er jo TYPISK! at MONOPOLET! reagerer sådan.

Jeg går til MINISTEREN! og fortæller, at TDCS! OFFICIELLE!
repræsentant, JESPER!, er et svin.
--
Peter B. Juul, o.-.o På Usenet er en enkeltimplikation ækvivalent med en
The RockBear. ((^)) dobbeltimplikation.

Fra : Svend Erik Jensen

Dato : 23-11-02 21:59

On 23 Nov 2002 03:44:57 +0100, Peter B. Juul wrote in
dk.edb.internet.udbydere <m3k7j5c8d2.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk>:

>JA! Det er jo TYPISK! at MONOPOLET! reagerer sådan.
>
>Jeg går til MINISTEREN! og fortæller, at TDCS! OFFICIELLE!
>repræsentant, JESPER!, er et svin.

Du er dumpet Peter, du mangler to gange selvbestaltet for at bestå. Vil
du allerede nu reservere tid for en ny prøve?

Iøvrigt skal svin også skrives med versaler.

--
Med venlig hilsen / Mes meilleures amitiés / Best regards
Svend Erik Jensen

Fra : Thomas

Dato : 24-11-02 12:10

Svend Erik Jensen wrote:

> Du er dumpet Peter, du mangler to gange selvbestaltet for at bestå. Vil
> du allerede nu reservere tid for en ny prøve?
>
> Iøvrigt skal svin også skrives med versaler.

Hvis han havde bruget (væsentligt) flere !'er, ville det hav kompenseret
for det.

--
Don't waste space

Fra : Kifo

Dato : 23-11-02 10:49

"Jesper Skriver" <harvest@wheel.dk> wrote in message
> [...]
> måles af dette.
>
> Hvad med om du kravlede tilbage under den sten du kom fra ?

Nå jeg ved da ellers at i min by er vi delt op i 4 eller 5 øer og den ø jeg
sidder på er belastet med dobbelt så mange brugere som den er lavet til,
men tdc vil IKKE grave nye kabler ned for det koster penge,
så må vi brugere hellere leve med at blive smidt af i ny og næ .......

Så jo man kan da vist godt sige at tdc's linier nogle steder er mere end
100% belasted, eller hva??

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 23-11-02 10:54

In article <3ddf4ef3$0$82078$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>, Kifo wrote:

> Nå jeg ved da ellers at i min by er vi delt op i 4 eller 5 øer og den ø jeg
> sidder på er belastet med dobbelt så mange brugere som den er lavet til,
> men tdc vil IKKE grave nye kabler ned for det koster penge,

Hvordan ved du det?
Hvor meget båndbredde bruger disse brugere?
Hvor meget båndbredde er tilgængeligt?

> så må vi brugere hellere leve med at blive smidt af i ny og næ .......

At blive smidt af har intet med kapaciteten til centralen at gøre.

> Så jo man kan da vist godt sige at tdc's linier nogle steder er mere end
> 100% belasted, eller hva??

Jeg tvivler.

--
Andreas Plesner Jacobsen | Today is the first day of the rest of your life.

Fra : Kifo

Dato : 23-11-02 11:50

"Andreas Plesner Jacobsen" <apj@daarligstil.dk> wrote in message
> Hvordan ved du det?

Det er fra dansk kabel tv jeg har fået det at vide.

> Hvor meget båndbredde bruger disse brugere?

Åbenbart mere end der er til rådighed.

> Hvor meget båndbredde er tilgængeligt?

Ikke nok åbenbart.

> At blive smidt af har intet med kapaciteten til centralen at gøre.

Ok der tager jeg så måske fejl.

> Jeg tvivler.

Ja så må du jo dermed mene at dansk kabel tv er fyldt med løgn?

Fra : Kasper Bergh

Dato : 23-11-02 12:06

"Kifo" <kifo@imlost.help> wrote in message
> Det er fra dansk kabel tv jeg har fået det at vide.

Hvis du har Kabel internet og dit modem taber forbindelsen har det absolut
_intet_ - jeg gentager intet - at gøre med overbelastning af TDC's linier.
Så er det støj på din linie og/eller defekt modem - evt. problemer med din
USB, hvis du har modemet sluttet til det.

> Ok der tager jeg så måske fejl.

Ja.

> Ja så må du jo dermed mene at dansk kabel tv er fyldt med løgn?

Ud fra det du skriver - så ja, omend mere sandsynligt at i har misforstået
hinanden, hvis du giver lige så lidt information til dem som du gjorde i din
første post her. I hvert fald lader det til at de tager fejl.

mvh
/Kasper Begrh
Som kun repræsenterer sig selv og ikke TDC Internet.

Fra : Kifo

Dato : 23-11-02 12:27

"Kasper Bergh" <kaz@want-no-spam-own.web.id> wrote in message
<klip>
> omend mere sandsynligt at i har misforstået
> hinanden, hvis du giver lige så lidt information til dem som du gjorde i
din
> første post her. I hvert fald lader det til at de tager fejl.

Ok jeg har haft en tekniker fra dansk kabel tv ude hos mig fordi der er
problemer med linien, under et af disse besøg forklarede han mig at tdc
var blevet offer for deres eget succes, de havede slet ikke regnet med at
der var så mange der ville melde sig til på den ø hvor jeg sidder,
i øjeblikket er vi over 4000 på en ø der er sat til max 2000, og her var det
så at jeg fik at vide at tingene ville ikke ændre sig før der komme nogen
med en pose penge til at grave nye kabler ned på ø 4 for tdc ville ikke
betale det.

Fra : Thomas

Dato : 23-11-02 12:38

Kifo wrote:

> der var så mange der ville melde sig til på den ø hvor jeg sidder,
> i øjeblikket er vi over 4000 på en ø der er sat til max 2000, og her var det

Det er da ikke ensbetydende med at linjerne er overbelastet.

--
Don't waste space

Fra : Kifo

Dato : 23-11-02 12:44

"Thomas" <inthenews@corell.dk> wrote in message
<klip>
> Det er da ikke ensbetydende med at linjerne er overbelastet.

Læs beskeden færdig inden du svarer....

Hvorfor skulle de sige at det ikke bliver bedre før der er gravet nye kabler
ned??

Fra : Thomas

Dato : 23-11-02 12:53

Kifo wrote:

> "Thomas" <inthenews@corell.dk> wrote in message
><klip>
>
> Læs beskeden færdig inden du svarer....

Hvad med at kommentere det jeg skriver ?

--
Don't waste space

Fra : Kifo

Dato : 23-11-02 12:57

> Hvad med at kommentere det jeg skriver ?

Er gjort, jeg beklager hvis det ikke er kommet frem endnu mit indlæg.

Fra : Jesper Skriver

Dato : 23-11-02 19:57

On Sat, 23 Nov 2002 12:27:29 +0100, Kifo wrote:

> [...]
> 2000, og her var det så at jeg fik at vide at tingene ville ikke ændre
> sig før der komme nogen med en pose penge til at grave nye kabler ned

Dansk kabel tv, er et firma som TDC ejer, der driver netværk som lokale
antenne foreninger ejer.

Derfor er det ikke Dansk kabel tv, der beslutter eller betaler for
udvidelser af det pågældende netværk, men den antenne forening som ejer
nettet, og får indtægterne.

Herudover er der nogen anlæg som TDC kabel-tv ejer, og driver - men her
er TDC kabel-tv blot en kunde hos TDC Tele Danmark, hvor de køber en
Internet forbindelse til deres net, og det er derfor er belastningen af
denne ikke noget som TDC Tele Danmark har kontrol over, imodsætning til
ADSL produkterne.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Kifo

Dato : 23-11-02 20:18

> Dansk kabel tv, er et firma som TDC ejer, der driver netværk som lokale
> antenne foreninger ejer.

jep men mit abonement er et webspeed hos www.oncable.dk
som er tdc.

> Derfor er det ikke Dansk kabel tv, der beslutter eller betaler for
> udvidelser af det pågældende netværk, men den antenne forening som ejer
> nettet, og får indtægterne.

det er tdc/dk-tv der har stået for modernisering af vores by fælles antenne
anlæg, og derefter åbenbart solgt for mange abonementer

> [...]
> Internet forbindelse til deres net, og det er derfor er belastningen af
> denne ikke noget som TDC Tele Danmark har kontrol over, imodsætning til

som sagt så er jeg kunde hos tdc så de må da have lidt kontrol?

Fra : Jesper Skriver

Dato : 23-11-02 21:16

On Sat, 23 Nov 2002 20:18:00 +0100, Kifo wrote:

> [...]
> anlæg, og derefter åbenbart solgt for mange abonementer

> som sagt så er jeg kunde hos tdc så de må da have lidt kontrol?

Nej, se mit andet indlæg

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 23-11-02 12:15

In article <3ddf5d4d$0$82071$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>, Kifo wrote:

> Det er fra dansk kabel tv jeg har fået det at vide.

Har du aldrig hørt om kildekritik?

> Ja så må du jo dermed mene at dansk kabel tv er fyldt med løgn?

Enten er de eller du fyldt med løgn, eller også har i misforstået
hinanden.

--
Andreas Plesner Jacobsen | Weekends were made for programming.

Fra : Kifo

Dato : 23-11-02 12:41

"Andreas Plesner Jacobsen" <apj@daarligstil.dk> wrote in message
> Har du aldrig hørt om kildekritik?

Hvem ejer dansk kabel tv? ;)

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 23-11-02 13:29

In article <3ddf6928$0$82070$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>, Kifo wrote:

> Hvem ejer dansk kabel tv? ;)

Så derfor er det sandt, hvad deres installatører siger om tilgængelig
båndbredde?

--
Andreas Plesner Jacobsen | Sleep is for the weak and sickly.

Fra : Thomas

Dato : 23-11-02 12:39

Kifo wrote:
> "Andreas Plesner Jacobsen" <apj@daarligstil.dk> wrote in message

> Åbenbart mere end der er til rådighed.

Så du ved det altså ikke.

> Ikke nok åbenbart.

Og det ved du så heller ikke.

Har du nogle oplysninger der ikke er gætværk ?

--
Don't waste space

Fra : Kifo

Dato : 23-11-02 12:50

> Så du ved det altså ikke.

Godt gættet

> Og det ved du så heller ikke.

Også rimelig godt gættet

> Har du nogle oplysninger der ikke er gætværk ?

Ja da.

Fra : Thomas

Dato : 23-11-02 12:54

Kifo wrote:

> "Thomas" <inthenews@corell.dk> wrote in message

> Godt gættet

> Også rimelig godt gættet

Og hvordan kan du så konkludere at linjerne er overbelastet ?

--
Don't waste space

Fra : Kifo

Dato : 23-11-02 12:59

> Og hvordan kan du så konkludere at linjerne er overbelastet ?

Prøv og læse det en gang til men denne gang læs langsommere.

Fra : Thomas

Dato : 23-11-02 13:05

Kifo wrote:

> "Thomas" <inthenews@corell.dk> wrote in message
>
> Prøv og læse det en gang til men denne gang læs langsommere.

Jeg læser at du:
- ikke ved hvor meget bånbredde i har til rådighed
- ikke ved hvor meget af den båndbredde i har der bliver brugt

Fra : Kifo

Dato : 23-11-02 18:24

> Jeg læser at du:
> - ikke ved hvor meget bånbredde i har til rådighed

Du har helt ret jeg ved kun at vi er dobbelt så mange brugere på denne ø
i forehold hvad den er lavet til.

> - ikke ved hvor meget af den båndbredde i har der bliver brugt

Igen du har helt ret.

> Hvordan kan du så konkludere at linjerne er overbelastet ?

Ligesom når jeg ser 16 personer stå i en elevator der er lavet til 8,
det kan da godt være at den kan klare det men i forehold til hvor meget
den er lavet til så er den overbelastet.

Fra : Peter Brodersen

Dato : 23-11-02 18:27

On Sat, 23 Nov 2002 18:24:20 +0100, "Kifo" <kifo@imlost.help> wrote:

>Ligesom når jeg ser 16 personer stå i en elevator der er lavet til 8,
>det kan da godt være at den kan klare det men i forehold til hvor meget
>den er lavet til så er den overbelastet.

Den er overbelastet i forhold til specifikationerne, men det kan godt
tænkes, at den fragter folk afsted med den samme hastighed. I så fald
er det i højere grad en administrativ bekymring, end noget, der
påvirker brugerne af den.

Din forbindelse kører hverken bedre eller dårligere af at en eller
anden nævner nogle tal uden nærmere reference.

--
- Peter Brodersen

Fra : Kifo

Dato : 23-11-02 19:57

"Peter Brodersen" <usenet@ter.dk> wrote in message
> Den er overbelastet i forhold til specifikationerne,

jep ligesom jeg siger.

> men det kan godt
> tænkes, at den fragter folk afsted med den samme hastighed. I så fald
> er det i højere grad en administrativ bekymring, end noget, der
> påvirker brugerne af den.

hvis at blive smidt af, og at man nogle gange ikke kan logge på
ikke påvirker brugerne så har du helt ret.

> Din forbindelse kører hverken bedre eller dårligere af at en eller
> anden nævner nogle tal uden nærmere reference.

nej der skal mere til ik?

Fra : Jesper Skriver

Dato : 23-11-02 19:58

On Sat, 23 Nov 2002 18:24:20 +0100, Kifo wrote:
> "Thomas" <inthenews@corell.dk> wrote in message
>
> Du har helt ret jeg ved kun at vi er dobbelt så mange brugere på denne ø
> i forehold hvad den er lavet til.

Det har ikke noget med båndbredde at gøre - med med støj på kabelnettet
- 2 ting som intet har med hinanden at gøre.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Kifo

Dato : 23-11-02 20:23

> Det har ikke noget med båndbredde at gøre - med med støj på kabelnettet
> - 2 ting som intet har med hinanden at gøre.

nå ok, men det har jeg nu heller ikke sagt noget om.

Fra : Thomas

Dato : 23-11-02 21:59

Kifo wrote:
> [...]
> det kan da godt være at den kan klare det men i forehold til hvor meget
> den er lavet til så er den overbelastet.

Hvis du endelig vil bruge analogier (det er jo så godt at bruge når man
ikke har argumenter).

Elevator med plads til 8 = båndredde til rådighed. Men du har jo lige
sagt at du ikke ved hvor mange der er plads til i elevatoren.

Antal i elevatoren = båndbredde der bliver brugt. Men du har lige sagt at
du ikke ved hvor mange der benytter elevatoren samtidigt.

--
Don't waste space

Fra : James Rune Hansen

Dato : 24-11-02 05:11

> Ligesom når jeg ser 16 personer stå i en elevator der er lavet til 8,
> det kan da godt være at den kan klare det men i forehold til hvor meget
> den er lavet til så er den overbelastet.

Hvad nu hvis at det er våggestuebørn som vejer omkring 40kg, så er den lige
pludselig ikke overbelastet.

Jeg ser at du drager mange ting ud fra at en eller anden montør har fortalt
dig.

James R Hansen
james(hos)jemmer.dk
Jemmer Networks

Fra : Kifo

Dato : 24-11-02 10:48

"James Rune Hansen" <james@jemmer.dk> wrote in message
> [...]
lige
> pludselig ikke overbelastet.
>
> Jeg ser at du drager mange ting ud fra at en eller anden montør har

Tag du hellere en spids til, du trænger vist

Fra : Allan Olesen

Dato : 23-11-02 11:21

"Kifo" <kifo@imlost.help> wrote:

>Så jo man kan da vist godt sige at tdc's linier nogle steder er mere end
>100% belasted, eller hva??

Dagens ord er "eksterne".

Har du forresten et navn, eller er du bare endnu en onanym
skrighals?

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : Kifo

Dato : 23-11-02 11:59

"Allan Olesen" <aolesen@post3.tele.dk> wrote in message :
> Har du forresten et navn, eller er du bare endnu en onanym
> skrighals?

Kan du ikke lige vise mig hvor jeg skriger? eller er du bare endnu
en af dem der bare skal have lov at brokke sig?

og mit navn er KIm FOugt.

Fra : Allan Olesen

Dato : 23-11-02 21:55

"Kifo" <kifo@imlost.help> wrote:

>Kan du ikke lige vise mig hvor jeg skriger?

Tja, du har da efterhaanden brugt en del indlaeg paa at skrige op
om det rene nonsens, og fortaelle folk, at de skal laese, hvad du
skriver. Hvad med, at du i stedet havde laest, hvad Skriver
skrev, foer du hoppede ind i traaeden?

Hvordan i alverden mener du, at en eventuel overbelastning ude i
din ende kan modbevise, at TDC's _eksterne_ linier ikke er
overbelastede?

>og mit navn er KIm FOugt.

Takker. Brug det dog.

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : Jesper Skriver

Dato : 23-11-02 20:00

On Sat, 23 Nov 2002 10:49:00 +0100, Kifo wrote:

> [...]
> er lavet til, men tdc vil IKKE grave nye kabler ned for det koster
> penge, så må vi brugere hellere leve med at blive smidt af i ny og næ

Som jeg har påpeget i en anden posting, så taler du om et kabel-tv
anlæg ejet af en lokal antenne forening, og ikke om et net ejet af TDC,
endsige det netværk som bruges til IP transport.

> Så jo man kan da vist godt sige at tdc's linier nogle steder er mere
> end 100% belasted, eller hva??

Nej, det kan man ikke.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Kifo

Dato : 23-11-02 21:09

> Som jeg har påpeget i en anden posting, så taler du om et kabel-tv
> anlæg ejet af en lokal antenne forening, og ikke om et net ejet af TDC,
> endsige det netværk som bruges til IP transport.

Og som jeg svarede i det andet indlæg så er det tdc/oncable der står for
vores forbindelser, jeg er kunde hos oncable.dk og det mener jeg vist
er tdc.

Fra : Jesper Skriver

Dato : 23-11-02 21:16

On Sat, 23 Nov 2002 21:09:07 +0100, Kifo wrote:

> [...]
>
> Og som jeg svarede i det andet indlæg så er det tdc/oncable der står
> for vores forbindelser, jeg er kunde hos oncable.dk og det mener jeg

Det er muligt at antenne foreningen og TDC kabel-tv har aftalt at
tilbyde webspeed på nettet - men det er stadigt antenne foreningen der
ejer nettet, og får indtægterne.

De har så en aftale med Dansk kabel-tv/TDC kabel-tv om at de driver
nettet mod en vis betaling.

Men det er antenneforeningen der dimensionerer nettet, og dets
forbindelse til Internet.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Kifo

Dato : 23-11-02 21:28

> Det er muligt at antenne foreningen og TDC kabel-tv har aftalt at
> tilbyde webspeed på nettet - men det er stadigt antenne foreningen der
> ejer nettet, og får indtægterne.

Hvorfor er det så tdc der sætter priserne? ifølge vores byråds møder
er der slet ingen tvivl om hvem der styrer priserne og har intægterne,
men måske skjuler de noget.

> De har så en aftale med Dansk kabel-tv/TDC kabel-tv om at de driver
> nettet mod en vis betaling.
>
> Men det er antenneforeningen der dimensionerer nettet, og dets
> forbindelse til Internet.

Og antenneforeningen har i dette tilfælde betalt tdc for at måle diverse
ting og sætte udstyr op, og derefter har tdc så stået fuldstændig for
salg af abonementer.

Fra : Jesper Skriver

Dato : 23-11-02 21:52

On Sat, 23 Nov 2002 21:28:20 +0100, Kifo wrote:

> "Jesper Skriver" <harvest@wheel.dk> wrote in message

> Hvorfor er det så tdc der sætter priserne? ifølge vores byråds møder

byråd ? er det et kommunalt ejet kabel net ?

> er der slet ingen tvivl om hvem der styrer priserne og har intægterne,
> men måske skjuler de noget.

Jeg aner ikke hvor du bor, eller hvad du er tilkoblet af net - det jeg
har udtalt mig om, er hvordan forholdet mellem TDC ejede net, og net som
TDC blot driver for andre er.

Og ?

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Simon Skals

Dato : 21-11-02 21:02

> [...]
> TDCs kunder fra resten af verden er her efter blevet væsentligt langsommere.

Beviseligt? Eller er det bare noget, du tror, fordi et par brugere
har bekendtgjort, at de nu vil hente news fra udlandet?

Jeg vil godt gå med til at give dit indlæg to bonhoveder, men så
ryger jeg også det ene selv.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Hans Christensen

Dato : 22-11-02 01:22

Simon Skals <spam@gid.dk> wrote in news:slrnatqeu2.23hj.spam@www.gid.dk:

> [...]
> har bekendtgjort, at de nu vil hente news fra udlandet?
>
> Jeg vil godt gå med til at give dit indlæg to bonhoveder, men så

Jeg ved i hvert fald at jeg snart dropper TDC. Gider ikke alt det bøvl.
Nyhedsserveren kører som nævnt med 24kB/s! Det er en skandale.

Hvorfor fanden tror de vi er her?!

Hvis ikke TDCs holdning til dette bliver ændret asap (og jeg mener
ASAP!!!), så skifter jeg udbyder på alle mine abonnementer!

Hilsen,

en bekymrede bruger.

Fra : Rene Joergensen

Dato : 22-11-02 10:04

Hans Christensen <hchristensen@adslline.dk> wrote:

> Jeg ved i hvert fald at jeg snart dropper TDC. Gider ikke alt det bøvl.
> Nyhedsserveren kører som nævnt med 24kB/s! Det er en skandale.

Hvorfor er det en skandale?

Fordi at du skal vente længere tid inden at dit porno og andet "guf" er
hentet ned?

--
-René
http://www.taabelig-turbo-klub.dk/

Fra : Rudi Stegen

Dato : 22-11-02 14:16

Hej Hans Christensen, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

> Nyhedsserveren kører som nævnt med 24kB/s! Det er en skandale.

Minutopkoblinger kører alligevel ikke (nær) så hurtigt, hvorfor kun
diverse fastprisprodukter berøres [1]. Jeg har svært ved at få øje på
det skandaløse.

[1] Med forbehold overfor at TDC's talrige produkter også omfatter
noget højhastighedsnoget med minutpris.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Emil

Dato : 22-11-02 15:53

Hans Christensen <hchristensen@adslline.dk> wrote in

> Hvis ikke TDCs holdning til dette bliver ændret asap (og jeg mener
> ASAP!!!), så skifter jeg udbyder på alle mine abonnementer!

Fint. Du skal dog ikke regne med at finde bedre dækning hos nogen anden
dansk ISP.

--
*/Emil

Fra : Flemming Joensson

Dato : 23-11-02 03:00

Emil <emil@spam.trap> wrote in

> Fint. Du skal dog ikke regne med at finde bedre dækning hos nogen
> anden dansk ISP.

Dækning?

CyberCity og Get2Net leverer da til hele landet (hvis det var ADSL-
dækning du mente)

Flemming

Fra : Emil

Dato : 23-11-02 11:20

Flemming Joensson <joensson@fjerndette.cs.auc.dk> wrote in

> Dækning?

Jeg tænkte på news.

> CyberCity og Get2Net leverer da til hele landet (hvis det var ADSL-
> dækning du mente)

Det ved jeg, jeg er glad for min CC linje.

--
*/Emil

Fra : James Rune Hansen

Dato : 24-11-02 05:24

> [...]
>
> Hvis ikke TDCs holdning til dette bliver ændret asap (og jeg mener
> ASAP!!!), så skifter jeg udbyder på alle mine abonnementer!

Jeg henter en del news trafik hos tdc og jeg kan da ikke mærke noget her.
Jeg har en server på en tdc adsl et sted, og den henter da news som aldrig
før. Men den henter jo heller ingen grupper med nogle filer.

Og skift du bare-

James R Hansen
james(hos)jemmer.dk
Jemmer Networks

Fra : Hans Christensen

Dato : 25-11-02 02:01

> [...]
> her. Jeg har en server på en tdc adsl et sted, og den henter da news
> som aldrig før. Men den henter jo heller ingen grupper med nogle

Hej James.

Jeg skifter højst sansynligt før du kan nå at læse mit svar

TDC er nogle fjummerhoveder, hvis de tror vi skal hoppe på dette.

Hvad bruger du nyhedsgrupperne til? Måske er det til at skrive kritik
netop på emner du ikke helt har forstand på? Ved det nu ikke, men jeg
har en 2 Mbit ADSL linje, og det er MEGET mærkbart, når du taler om
store datamængder. Nu taler jeg om news downloads, mht, f.eks. binære
filer. (Om der reelt er et tab på downloads over atlanten, tvivler jeg
heller ikke på, hvis alle søger derhen i stedet for, men det kan jeg
ikke se skulle være aktuelt endnu?!) Har du dog kun brug for at hente
tekst så fortsæt da endeligt i det tempo som TDC vil ha' vil skal holde
os til! (Du kan jo bare bruge en hvilken som helst anden nyhedsserver
til tekst!)

Men til alt dette siger jeg NO WAY!!!

Det kan ikke være rigtigt. Jeg har faktisk tænkt mig at sende følgende
til medierne, hvis jeg ikke snart får et svar fra TDC (havde det
egentligt liggende fra før weekenden... men nu med all jeres respons
syntes jeg kun det bliver mere interressant! I må meget gerne komme med
meninger og bemærkninger, tak.):

TDC sænker hastighederne på dele af deres nyhedsservere!

TDC har tilsyneladende lagt censur på dele af deres nyhedsserver i form
af begrænset hastigheder. 24kB/s er begrænsningen hvis man vil hente
billeder, film, musik m.v.. Det er helt sikkert en ting der vil få mange
til at overveje et skift væk fra TDC som udbyder.

De har endvidere delt op i en 'ren-tekst' nyhedsserver
(dtext.news.tele.dk), samt en 'ikke-ren-tekst' nyhedsserver
(news.tele.dk). Begrænsningen ligger således på adgangen til sidstnævnte
serveradresse. Som TDC selv har noteret sig på deres hjemmeside:
"Serveren giver derimod ikke adgang til såkaldte binære grupper -
nyhedsgrupper hvor der kan postes billeder, film m.v. Ønsker du at have
denne mulighed, skal du i stedet anvende TDC Internets almindelige
nyhedsserver news.tele.dk."

Hvad de blot glemmer at fortælle deres kunder er at denne adgang nu kun
kan ske med 24kB/s. En skandale for mange der benytter nyhedsgrupper i
dagligdagen. TDC kan selvfølgelig undskylde sig med for stor belastning
og for meget trafik. Men dertil kommer også en stor kundekreds.

Det kan tænkes at TDC frygter problemer vedr. brud på oprethavers
rettigheder med adgang til f.eks. musik filer og film. I Norge er der
afsagt dom for udbydernes ansvar omkring dette problem. Men skulle dette
være et problem for TDC, hvorfor så ikke helt fjerne adgangen til de
såkaldte binære filer.

Der er selvfølgeligt et endnu større problem mht. distributionen af
ulovligt musik og andre medier. Så det er forståeligt med TDCs
frustrationer. Dog er dette en bekymrende måde at gribe tingene an på.
Nyhedsgrupperne har altid været en vigtig del i opbygningen af
internettet, med muligheder som at dele filer med andre. Så vi har helt
sikkert ikke hørt det sidste i denne debat.

Mvh
Hans Christensen

Evt. kommentarer, ideér, forslag, m.v. til dette må i godt sende til
cleo_atras@hotmail.com og det vil jeg sætte pris på.

Forresten James... du behøver ikke at kalde nogen for useriøse i deres
poster, bare fordi han/hun er kort & precis og hvis det ikke lige er ord
du kan li' at høre.

Vigtigheden er, om der er noget hold i det som han/hun poster!

Det var alt for denne gang.

Hilsen,

Hans

Fra : Rene Joergensen

Dato : 25-11-02 06:20

Hans Christensen <hchristensen@adslline.dk> wrote:

> TDC har tilsyneladende lagt censur på dele af deres nyhedsserver i form

Jeg tror at du skal finde et andet ord end censur hvis du ikke vil være
mere til grin end du er i forvejen.

Fra : Allan Joergensen

Dato : 25-11-02 08:56

> [...]

> dagligdagen. TDC kan selvfølgelig undskylde sig med for stor belastning
> og for meget trafik. Men dertil kommer også en stor kundekreds.

TDC ikke bare KAN undskylde sig med stor belastning. Jeg tvivler på du
har brugt noget tid overhovedet på at sætte dig ind i emnet inden du
begynder at brokke dig. Hvis du havde, ville du vide hvor store resource
det kræver at drive en newsserver, resourcer der sjovt nok ikke bliver
mindre fordi man skal servicere mange tusind ADSL kunder.

> være et problem for TDC, hvorfor så ikke helt fjerne adgangen til de
> såkaldte binære filer.

Gid de gjorde.

> Nyhedsgrupperne har altid været en vigtig del i opbygningen af
> internettet, med muligheder som at dele filer med andre. Så vi har helt
> sikkert ikke hørt det sidste i denne debat.

Ja, nyhedsgrupperne har. Men Usenet har aldrig været designet til
distribuering af porne og film. Så få lige styr på dine fakta inden du
skaber dig.

--
Allan Joergensen aka alj on eu.freenode.net
(Ja, jeg er newsmaster hos en anden større ISP)

Fra : Palle Jensen

Dato : 25-11-02 12:37

> Gid de gjorde.

Arhh mon ikke APG giver et nap med inden så frygtelig længe?

--
Palle

Fra : Hans Christensen

Dato : 25-11-02 18:50

Allan Joergensen <allan@nowhere.dk> wrote in

> Gid de gjorde.

Ja, hvorfor ikke? Måske er det et godt move. Så mister de bare flere
kunder. Så i stedet har de 'nøjes' med at 'skrue hastigheden ned', ikke?

Fortæl mig om det ikke er rigtigt?!

> Ja, nyhedsgrupperne har. Men Usenet har aldrig været designet til
> distribuering af porne og film. Så få lige styr på dine fakta inden du
> skaber dig.

Hvorfor lægger de ikke også begrænsninger ind på hvad vi henter
udenlands? Usenet er en del af internettet, som også har udviklet sig
gennem årene. At TDC så ikke kan følge med efterspørgelsen og helt
korrekt 'opgiver' at drive en (enkelt) nyhedsserver uden begrænsniger er
en joke.

Jeg har styr på mine fakta, og det er nu kun derfor jeg skaber mig.

TDC kan ikke være sine forbrugere dette bekendt... og det ER cencur i
mine øjne.

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 25-11-02 19:12

Hans Christensen <hcchristensen-nospam@adslline.dk> writes:

>Jeg har styr på mine fakta, og det er nu kun derfor jeg skaber mig.

Har du også styr på den konkurrencemæssige situation i Danmark hvad
USENET angår?

>TDC kan ikke være sine forbrugere dette bekendt... og det ER cencur i
>mine øjne.

Censur kan kun indføres af staten. Ingen andre. I Danmark må man
staten ikke - det står i Grundlovens §77.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Hans Christensen

Dato : 25-11-02 20:33

Klaus Ellegaard <klaus@ellegaard.dk> wrote in news:artp6c$ibe$1
@katie.ellegaard.dk:

> Censur kan kun indføres af staten. Ingen andre. I Danmark må man
> staten ikke - det står i Grundlovens §77.

Hvorfor en hastighedsbegræsning netop gør til at man ikke bør vælge TDC...

men de kan vel dække sig over at alt dette hulumhej har været en større
måling el. forsøg, hvorefter der kommer nogle endelige beslutninger på
bordet.

Det er bare synd at det går ud over forbrugerne! (Måske snart en sag for
forbrugerrådet?)

Faktum er: Når TDC kun yder deres kunder en begrænset service, uden deres
viden herom, er der tale om tillidsbrud, fra deres side af. Hvor sætter de
begrænsninger ind næste gang?

På e-mail serverne.

Igen, det er en joke.

Og igen, igen... i mine øjne censur.

Mvh,

Hans Christensen

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 25-11-02 20:43

Hans Christensen <hchristensen-nospam@adslline.dk> writes:

>Hvorfor en hastighedsbegræsning netop gør til at man ikke bør vælge TDC...

Hvem vil du så vælge? Prøv lige at undersøge markedet - især med
henblik på news-kvalitet.

>Og igen, igen... i mine øjne censur.

Så er det vel også censur, når supermarkedet mængdebegrænser ens
køb af juleøl til billig penge? Eller når benzinpumpen kun kan
pumpe to liter benzin i sekundet?

Mvh.
   Klaus.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 25-11-02 11:29

"Hans Christensen" <hchristensen@adslline.dk> skrev i en meddelelse
> TDC har tilsyneladende lagt censur på dele af deres nyhedsserver i
form
> af begrænset hastigheder.

Du har en alternativ opfattelse af begrebet censur

> Det er helt sikkert en ting der vil få mange
> til at overveje et skift væk fra TDC som udbyder.

Du lyder sikker. Hvem har lavet markedsundersøgelsen for dig?

> Nyhedsgrupperne har altid været en vigtig del i opbygningen af
> internettet

Flaf har aldrig bygget noget.

Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Hans Christensen

Dato : 25-11-02 19:21

"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> wrote in news:3de1fb83$0
$82078$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> "Hans Christensen" <hchristensen@adslline.dk> skrev i en meddelelse
> form
>
> Du har en alternativ opfattelse af begrebet censur

Ja, heldigvis da

> Du lyder sikker. Hvem har lavet markedsundersøgelsen for dig?

Du behøver ingen markedeanalyse af noget som er ren logik. Vil du ha' et
selskab som lægger begrænsninger ind på dine tjenester, når andre ikke
gør det?

Men jeg er da sikker på at f.eks. Gallup kan gi' et godt og grundigt
svar, om du ville ha' det.

Jeg tvivler ikke på at kunder ville vælge fra hvis det er en realitet at
TDC lægger begræsninger på deres tjenester (og at kunderne vel at mærke
ved det).

I mine øjne ER det censur.

Fra : Allan Joergensen

Dato : 25-11-02 19:42

Hans Christensen <hchristensen-nospam@adslline.dk> wrote:

> Ja, heldigvis da

Er det ligesom at have en alternativ opfattelse af farven blå?

> Jeg tvivler ikke på at kunder ville vælge fra hvis det er en realitet at
> TDC lægger begræsninger på deres tjenester (og at kunderne vel at mærke
> ved det).

Hvor lover TDC "fuldstændig og ubegrænset adgang med 2Mbit til vores
newsserver"?

> I mine øjne ER det censur.

Det ændrer ikke på sandheden.

--
Allan Joergensen aka alj on eu.freenode.net

"Hey... it's a kind of magic." -- Connor MacLeod

Fra : Hans Christensen

Dato : 25-11-02 20:55

> Er det ligesom at have en alternativ opfattelse af farven blå?

Blå er blå.

Censur er censur.

Jeg har en alternativ opfattelse af censur, alternativ fra dem som
heller ikke kan finde ud af at kalde en spade for en spade!

Opfatter du en hastighedsbegrænsning på 24 kbit/sek til og fra TDCs
nyhedsserver som andet end censur?

De begrænser muligheden for at distribuere materiale regelmæssigt!

> Hvor lover TDC "fuldstændig og ubegrænset adgang med 2Mbit til vores
> newsserver"?

VORES nyhedsserver! Det lyder som at det er dig der tager beslutnigerne.

TDC lover heller ikke fuldstændig og ubegrænset adgang til e-mail og
internettet med en 2 Mbit linje... men heldigvis er der andre selskaber
at vælge imellem, uden begrænsinger.

Hvis ikke TDC ændrer deres holdninger overfor almindelige forbrugere,
vil de miste kunder.

Jeg har altid været en god TDC kunde, men jeg kan ikke klare nogle
fæhovder som tror de kan bestæmme hvad vi (som forbrugere) skal og ikke
skal. Her sætter jeg i hvertfald grænsen!

Det er en skandale og jeg tror at det kunne være en god sag for
forbrugerstyrelsen. De plejer at kunne forstå ord som begrænsning af
service.

TDC begrænser hastigheden på deres nyhedsserver, og det er et faktum!

> Det ændrer ikke på sandheden.

HVAD ER SANDHEDEN! Jeg vil sku' godt høre nærmere...

Fra : Allan Joergensen

Dato : 25-11-02 21:56

Hans Christensen <hchristensen-nospam@adslline.dk> wrote:

> Opfatter du en hastighedsbegrænsning på 24 kbit/sek til og fra TDCs
> nyhedsserver som andet end censur?

Ja, det gør jeg sjovt nok.

Betragter du et fartbump, en rundkørsel eller en chikane for
begrænsninger i din personlige frihed (altså friheden til at køre så
stærkt som du har lyst til, når du har lyst)?

> De begrænser muligheden for at distribuere materiale regelmæssigt!

MATERIALE!!! Hvornår fatter du, at det du piver over, INTET(!) har med
Usenet at gøre.

Usenet er et tekst-medie, der er blevet voldtaget af folk, der kun
tænker på porno, film og 0-day waR3Z.

> VORES nyhedsserver! Det lyder som at det er dig der tager beslutnigerne.

Kan du se "'erne?

> Hvis ikke TDC ændrer deres holdninger overfor almindelige forbrugere,
> vil de miste kunder.

Mmm. Prøv at tænke lidt over det.

> Det er en skandale og jeg tror at det kunne være en god sag for
> forbrugerstyrelsen. De plejer at kunne forstå ord som begrænsning af
> service.

Du har en r0v at trutte i. TDC har, svjv (det har du jo endnu ikke
villet be- eller afkræfte), lovet andet end adgang.

> TDC begrænser hastigheden på deres nyhedsserver, og det er et faktum!

Har de benægtet det? Har de ikke givet en forklaring på hvorfor? Jeg

> HVAD ER SANDHEDEN! Jeg vil sku' godt høre nærmere...

Jeg har udviklet en teori om at du er imun overfor sandhaden (Gerner?)

--
Allan Joergensen aka alj on eu.freenode.net

"Men, we're going to the Olympics." -- The Colonel

Fra : Thomas

Dato : 25-11-02 23:07

Allan Joergensen wrote:

> Ja, det gør jeg sjovt nok.
>
> Betragter du et fartbump, en rundkørsel eller en chikane for
> begrænsninger i din personlige frihed

Ja, selvfølgelig er fartbunp censur. De forhindrer mig jo i at kunne
køre i bil til bageren, og hente avisen hurtigt nok.

--
Don't waste space

Fra : Hans Christensen

Dato : 25-11-02 23:29

> Ja, det gør jeg sjovt nok.
>
> Betragter du et fartbump, en rundkørsel eller en chikane for
> begrænsninger i din personlige frihed (altså friheden til at køre så
> stærkt som du har lyst til, når du har lyst)?

IGEN, i mine øjne er hvad TDC udøver = CENSUR!

De regulerer den hastighed hvormed vi kan dele filer.

> MATERIALE!!! Hvornår fatter du, at det du piver over, INTET(!) har med
> Usenet at gøre.
>
> Usenet er et tekst-medie, der er blevet voldtaget af folk, der kun
> tænker på porno, film og 0-day waR3Z.

For det første piver jeg ikke, men det lader til der er en go' portion TDC
modstand herinde. Det er nu kun derfor jeg fortsætter med at skrive. Når
TDC tror det er OK at 'forsøge' sig på kundernes bekostning, syntes jeg
ikke det er i orden.

Syntes du?

Eller er du bare glad for at slikke r0v? (nærmere betegnet TDCs

Og det gør det ikke ok at TDC sætter deres egen agenda f.s.a. nyhedsserver
UDEN VI VED DET? Måske har De(u) bare ondt af at det går ud over deres
servere?

Heldigvis kan vi finde et par andre gode ADSL udbydere.

> Kan du se "'erne?

Så dem godt Men skyder jeg ved siden af, kan du altid korrigere. TDC er
efterhånden fyldt med fæhoveder som eeelsker markedsanalyser.

De skal da endeligt blive ved.

> Mmm. Prøv at tænke lidt over det.

Næææ, hvorfor i alverden bruger jeg egentlig kræfter på det? Måske fordi
jeg er flink, og ikke syntes det er i orden at TDC udnytter forbrugeren.
Nej, det er en opgave for TDC at tænke over. Jeg er sku' ligeglad. Jeg er
skiftet allerede

Og de kan rende mig!

Når de ikke kan levere varen, så bare find nogen som kan. Nu kører jeg med
Cybercity, og det fungerer!

> Du har en r0v at trutte i. TDC har, svjv (det har du jo endnu ikke
> villet be- eller afkræfte), lovet andet end adgang.

Næmlig. TDC holder ikke noget og lover ikke noget, hvorfor man bør vælge
CyberCity el. Tiscali.

> Har de benægtet det? Har de ikke givet en forklaring på hvorfor?

Nej. Nej.

> Jeg har udviklet en teori om at du er imun overfor sandhaden (Gerner?)

Jeg er kun imun over for mennesker der tror de kan undvære hovedet og
elsker at citere (for at bortforklare). Dem gider jeg ikke at bruge mere
tid på.

Sandheden er at TDC har inført begræsninger af hastigheden som man kan
sende og modtage filer på deres nyhedsserver news.tele.dk. Man kan kalde
det for en mangel, som ved køb af en hvilken som helst anden forbrugervare.

Hvis der er andre som overvejer et skift, kan jeg foreslå CyberCity. De er
sku' flinke at snakke med.

Mvh,

Hans Christensen,
en bekymret forbruger.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 25-11-02 23:37

"Hans Christensen" <hchristensen-nospam@adslline.dk> skrev i en
meddelelse news:Xns92D1EEBD0D4DBHChristensen@62.243.74.163...
> [...]
kalde
> det for en mangel, som ved køb af en hvilken som helst anden

Jeg vil gå med til at man kan kalde det en mangel. At kalde det censur
tyder på at du ikke helt har forstået begrebet.

Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Hans Christensen

Dato : 26-11-02 00:56

"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> wrote in news:3de2a618$0$82086
> [...]

> Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats
> Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet

OK da.

Men en STOR mangel... de bør skrive mere om det til deres kunder, før de
lader dem tegne abonnement.

Nu er jeg heldigvis sluppet ud af det uden for mange knups, men det har da
været lærerigt.

Hilsen,

Hans

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 26-11-02 00:59

"Hans Christensen" <hchristensen-nospam@adslline.dk> skrev i en
meddelelse news:Xns92D2974C4B5CHChristensen@62.243.74.163...
> Men en STOR mangel...

Det vil der nok være delte meninger om. Desuden er der taget forbehold
for det i vilkårene

Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Hans Christensen

Dato : 26-11-02 01:03

"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> wrote in news:3de2b94b$0$82090
> [...]

> Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats
> Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet

Ja, det tror jeg gerne på.

Fu..... TDC. Nå, men... life goes on.

Fra : Thomas

Dato : 26-11-02 01:02

Hans Christensen wrote:

> OK da.
>
> Men en STOR mangel... de bør skrive mere om det til deres kunder, før de
> lader dem tegne abonnement.

Hvis det var en permanent situation, så kunne du have en pointe.

Men det er jo ikke permanent, eller forestiller du dig "som ny kunde
skal du være opmærksom på at der i øjeblikket er problemer med X, og vi
arbejder på at løse det" ?

--
Don't waste space

Fra : Hans Christensen

Dato : 26-11-02 01:09

> [...]
>
> Men det er jo ikke permanent, eller forestiller du dig "som ny kunde
> skal du være opmærksom på at der i øjeblikket er problemer med X, og

Ja, ja. Det vil jeg gerne se før jeg tror på det!

Hvis det ikke er permanent, så undskylder jeg da mange gange at jeg har
brugt ordet censur )

Men kald det et tillidsbrud at tingene ikke kører optimalt!

Mvh,

Hans Christensen

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 25-11-02 23:41

Hans Christensen <hchristensen-nospam@adslline.dk> writes:

>Næmlig. TDC holder ikke noget og lover ikke noget, hvorfor man bør vælge
>CyberCity el. Tiscali.

Har du rent faktisk undersøgt kvaliteten af deres news-servere?

Mvh.
   Klaus.

Fra : Rene Joergensen

Dato : 26-11-02 10:26

Hans Christensen <hchristensen-nospam@adslline.dk> wrote:

> Heldigvis kan vi finde et par andre gode ADSL udbydere.

Jeg tror ikke du finder nogen med en bedre newsserver end TDC's.

> Hvis der er andre som overvejer et skift, kan jeg foreslå CyberCity. De er
> sku' flinke at snakke med.

Sidst jeg kiggede var completeness ca. 0% i alt.binaries* på deres
server.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 26-11-02 13:37

Hans Christensen wrote:
> De regulerer den hastighed hvormed vi kan dele filer.

Hvorfor bruger du ikke bare edonkey, direct connect, ftp, http?

mvh Hans

--
Leveret af http://ph33r.dk
"Vejen til den totale løsning."

Fra : Jonas Pedersen

Dato : 26-11-02 14:55

"Hans Joergensen" <haj@mostlyharmless.telianisse.org> wrote in message

> Hvorfor bruger du ikke bare edonkey, direct connect, ftp, http?

For så får han jo bare julekort fra APG :)

//Jonas aka kyber

Fra : Peter B. Juul

Dato : 27-11-02 23:51

Hans Christensen <hchristensen-nospam@adslline.dk> writes:

> IGEN, i mine øjne er hvad TDC udøver = CENSUR!
>
> De regulerer den hastighed hvormed vi kan dele filer.

Det må du tage op med dk.kultur.sprog. Her I gruppen er vi ikke
interesseret i hvad forskellige ord betyder på hansk[1]

[1] 'hansk' er et nyt sprog, der næsten men ikke helt ligner
dansk. Afvigelserne er desværre typisk på nogle ord, som virker
som en rød klud på mange danskere.
--
Peter B. Juul, o.-.o "I Århus putter de brun sovs på bøfsandwich!
The RockBear. ((^)) Jeg har selv oplevet det, og det fik mig næsten til

Fra : Emil

Dato : 26-11-02 00:49

Hans Christensen <hchristensen-nospam@adslline.dk> wrote in

> HVAD ER SANDHEDEN! Jeg vil sku' godt høre nærmere...

Du er et fjols, dét er en sandhed.

...Held og lykke med at få noget binært ned fra cybercitys newserver.

--
*/Emil

Fra : Hans Christensen

Dato : 26-11-02 00:53

Emil <emil@spam.trap> wrote in news:Xns92D284799A15mailpushercom@
212.242.40.196:

> Hans Christensen <hchristensen-nospam@adslline.dk> wrote in

> Du er et fjols, dét er en sandhed.
>
> ...Held og lykke med at få noget binært ned fra cybercitys newserver.

Kloge ord, fra en klog mand.

Cybercitys nyhedsserver kører uden begræsninger.

Mvh,
H.

Fra : Per Bau

Dato : 26-11-02 01:05

> Kloge ord, fra en klog mand.
>
> Cybercitys nyhedsserver kører uden begræsninger.

Man kunne vel ikke frist dig til at læse denne

/Per

Fra : Emil

Dato : 26-11-02 17:55

Hans Christensen <hchristensen-nospam@adslline.dk> wrote in

> Cybercitys nyhedsserver kører uden begræsninger.

Jep, du kan hente ukomplette binære indlæg lige så hurtigt som du vil.

--
*/Emil

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 25-11-02 19:48

"Hans Christensen" <hchristensen-nospam@adslline.dk> skrev i en
meddelelse news:Xns92D1C4E182149HChristensen@62.243.74.163...
> Du behøver ingen markedeanalyse af noget som er ren logik.

Sådanne ting er ikke ren logik. Det ville du vide hvis du havde lavet en
markedsundersøgelse før.

Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 25-11-02 19:48

Fra : Hans Christensen

Dato : 25-11-02 21:16

> [...]
> Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats
> Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet

Jeg er da sikker på at du som TDC medarbejder har adgang til en
markedsudersøgelse. Om du så kan finde ud af at tolke den rigtigt, vil
tiden vel vise. Hvorfor sender du den ikke til os andre? Handler det om
penge, skal du vide at TDC kunder godt kan følge min logik.

At du så ingen logik har, kan jeg ikke gøre for.

Jeg har altid været glad for TDC, men når der sidder nogle kvajhovder og
beslutter at begrænse kundernes adgang til benyttet service, syntes jeg
ikke at det skal gå forbi uhørt.

Det er bare synd der ikke er andre TDC ufafhængige brugere, som giver
noget konkret information og kritik af dette emne.

Jeg glæder mig virkeligt til at se bedre services i fremtiden, herunder
andre udbydere, f.eks. gennem forskellige eludbydere. TDC skal nok få
sin sag for. Og det er nu kun godt for forbrugeren.

Men hvis TDC har det godt med at skære i servicen på nyhedsserverne,
skal de da bare blive ved.

Jeg har skiftet allerede.

Hilsen,

Hans Christensen

Fra : Martin Seebach

Dato : 25-11-02 23:04

Hans Christensen wrote:

> I mine øjne ER det censur.

Nu stopper galskaben!! NEJ - det er ikke censur at TDC sætter farten ned på
deres nyhedsserver. Og det ville heller ikke være censur hvis de helt
fjernede deres nyhedsserver.

Grundlovens §77: Enhver er berettiget til på tryk, i skrift og tale at
offentliggøre sine tanker, dog under ansvar for domstolene. Censur og andre
forebyggende forholdsregler kan ingen sinde på ny indføres.

Censur er når en stat eller lign. institution på en eller anden måde ved
magt forhindrer dig i at offentliggøre dine tanker. Dette inkluderer ikke
at samme institutioner er forpligtet til at stille de fornødne ressourcer
til dine ytringer til rådighed - på samme måde som at det ikke er censur
hvis ingen gider høre på det du siger.

Næste gang du tager så store ord i din mund, så skænk en lille tanke - bare
en lille-bitte en - til de millioner af mennesker der levede i enorm
fattigdom bag jerntæppet i sidste halvdel af sidste århundrede - og var
forbudt at betvivle statens autoritet og legitimitet, end over for deres
nærmeste familie. Millioner af mennesker blev dræbt, på baggrund af den
mindste tvivl om deres loyalitet over for den stat der udnyttede dem på det
groveste.

Så tag lige og tør øjenene, og overvej ord i stil med "kontraktbrud" i
stedet for "censur".

--
Venlig hilsen
Martin Seebach

Fra : Hans Christensen

Dato : 26-11-02 01:09

Martin Seebach <martin-nospam@g-bach.dk> wrote in

> [...]
> for deres nærmeste familie. Millioner af mennesker blev dræbt, på
> baggrund af den mindste tvivl om deres loyalitet over for den stat der

Levede, var forbudt, blev dræbt - det sker fortsat.

> Så tag lige og tør øjenene, og overvej ord i stil med "kontraktbrud" i
> stedet for "censur".

Som tidl. nævnt er censur måske et hårdt ord. Men kald hvad du vil...
kontraktbrud, begrænsninger, nedskæringer, en falliterklæring.

TDC har klippet i båndet, og for mig at se er det for at komme
problematikken omkring de binære filer til livs.

Jeg er da godt klar over at der ikke er tale om en reel censur på stoffet
(altså indholdet) men jeg taler om censur på hastigheden!!! og jeg tror
ikke på at i er dumme herinde?

Jeg mener fortsat at der er tale om en form for censur fra TDCs side af,
når de bevidst går ind og piller ved adgangen til en newsserver. Der kan
ikke hentes store mængder data hurtigt længere.

Jeg skænker alle en tanke når jeg spørger, kan det være rigtigt at vi
finder os i denne form for 'kontraktbrud' el. knald det hvad du vil?

Hvor går grænsen? Der lever fortsat millioner af mennesker i enorm
fattigdom... og der udøves fortsat censur.

Jeg syntes bare at det er synd TDC lader deres kunder i stikken...

Mvh,

Hans Christensen

prøv også at læse (svensk undersøgelse vedr. filter = cencur? på f.eks. et
bibliotek):

http://www.hb.se/bhs/slutversioner/2002/02-24.pdf

Fra : Peter Brodersen

Dato : 26-11-02 01:41

On 26 Nov 2002 00:09:25 GMT, Hans Christensen
> [...]

>Jeg er da godt klar over at der ikke er tale om en reel censur på stoffet
>(altså indholdet) men jeg taler om censur på hastigheden!!! og jeg tror

Lige for at være sikker: Du bruger ukritisk ordet "censur" i en
betydning i stil med "begrænsende", uanset kontekst?

>Jeg skænker alle en tanke når jeg spørger, kan det være rigtigt at vi
>finder os i denne form for 'kontraktbrud' el. knald det hvad du vil?

Såfremt der er tale om kontraktbrud, kan du vel altid starte hos
Forbrugerstyrelsen?

--
- Peter Brodersen

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 26-11-02 10:10

Hans Christensen <hchristensen-nospam@adslline.dk> writes:

>Jeg skænker alle en tanke når jeg spørger, kan det være rigtigt at vi
>finder os i denne form for 'kontraktbrud' el. knald det hvad du vil?

Kan det være rigtigt, at du finder dig i det? Hvis du er utilfreds,
kan du jo opsige dit abonnement.

TDC er ikke forpligtet til at gøre noget ved problematikken - men
måske til at kompensere dig for det tab, du har lidt frem til dags
dato, fordi de har ændret på kvaliteten. Hvilket i praksis vil sige,
at du måske kan få 75 øre retur fra dem (den del af din betaling
der har været brugt til at levere news) og en undskyldning.

Men hvad vil du så gøre? Mig bekendt har TDC Danmarks bedste news-
service, når vi snakker binære filer.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 26-11-02 15:12

"Klaus Ellegaard" <klaus@ellegaard.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> at du måske kan få 75 øre retur fra dem (den del af din betaling
> der har været brugt til at levere news) og en undskyldning.

Det er ikke kompensation for tab, det er et forholdsmæssigt afslag i
købesummen. Men det forudsætter at der er en mangel, og det er der ikke,
idet begrænsningen er tilladt jævnfør vilkårene.

Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Hans Joergensen

Dato : 26-11-02 13:50

Hans Christensen wrote:
> Jeg er da godt klar over at der ikke er tale om en reel censur på stoffet
> (altså indholdet) men jeg taler om censur på hastigheden!!! og jeg tror
> ikke på at i er dumme herinde?

"censur på hastigheden" .. det var dælme en af de gode .. :) den vil jeg
straks skrive ned i listen over fjollede ting der er skrevet på usenet
:)

> Hvor går grænsen? Der lever fortsat millioner af mennesker i enorm
> fattigdom... og der udøves fortsat censur.

Min tidligere arbejdsplads (Telia Networks) har også censur på
newsserveren ..
Vi fører, øh, førte (det skal man lige vænne sig til) fx. ikke
alt.binaries.kiddie-porn, eller hvad den slags grupper hedder.
Hader du så også Telia pga. censur? :)

> Jeg syntes bare at det er synd TDC lader deres kunder i stikken...

Måske lader de ikke kunder i stikken, ved at sørge for at deres
newsserver virker, dog med begrænset hastighed.

mvh Hans

Fra : Hans Christensen

Dato : 26-11-02 00:50

Fra : James Rune Hansen

Dato : 26-11-02 19:07

> Jeg mener fortsat at der er tale om en form for censur fra TDCs side af,
> når de bevidst går ind og piller ved adgangen til en newsserver. Der kan
> ikke hentes store mængder data hurtigt længere.

Hvilke ting som er store data har du hentet fra tdc's news servere ?

James R Hansen
james(hos)jemmer.dk
Jemmer Networks

Fra : Simon Skals

Dato : 25-11-02 14:22

It seems Hans Christensen wrote:
> TDC har tilsyneladende lagt censur på dele af deres nyhedsserver i form
> af begrænset hastigheder. [...]

Hvad ind i h... har det med censur at gøre?

På Usenet er det en god tommelfingerregel at se bort fra en
skribents vrøvlerier, når han begynder at slynge om sig med
begreber som "ytringsfrihed" og "censur" i sammenhænge, hvor de
er komplet irrelevante.

Bare hvis du undrer dig, når nu du ikke får nogen saglige svar på
dit indlæg.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Hans Christensen

Dato : 25-11-02 20:12

Simon Skals <spam@gid.dk> wrote in news:slrnau490a.2djt.spam@www.gid.dk:

> Hvad ind i h... har det med censur at gøre?

Censur er måske et hårdt ord. Men faktum er at TDC begrænser hastigheden
på dele af deres nyhedsservere!

Kald det hvad du vil.

> [...]
> skribents vrøvlerier, når han begynder at slynge om sig med
> begreber som "ytringsfrihed" og "censur" i sammenhænge, hvor de

Det lader til at det er dig der godt kan li' at vrøvle... ytringsfrihed
er dit ord. Usenet er da heldigvis tilstæde netop for at man kan ytre
sig frit.

Det drejer sig da om at gøre andre opmærksomme på evt. problemer eller
nyheder som man mener er vigtige, ikk'?

Og det mener jeg er meget relevant.

Men du er måske bedre tjent med at ingen taler om evt. begrænsninger TDC
lægger på deres tjenster?

> Bare hvis du undrer dig, når nu du ikke får nogen saglige svar på
> dit indlæg.

Nej, jeg undrer mig ikke...

fordi der ikke er noget sagligt svar indtil videre!

Men hvis du har lyst, er jeg villig til at lytte. Ellers sytes jeg du
skulle lade vær med at blande dig.

Ellers er der måske andre som kunne tænke sig at forklare hvad TDC har
tænkt sig?

Mvh,

Hans Christensen

Fra : Allan Joergensen

Dato : 25-11-02 20:13

Hans Christensen <hchristensen-nospam@adslline.dk> wrote:

> Det drejer sig da om at gøre andre opmærksomme på evt. problemer eller
> nyheder som man mener er vigtige, ikk'?

Hvad har tilgængelighed af *nyheder* med hastigheden på pr0n at gøre?

--
Allan Joergensen aka alj on eu.freenode.net

"Obscenity" is anything that will wake up a judge !

Fra : Hans Christensen

Dato : 25-11-02 21:22

> Hvad har tilgængelighed af *nyheder* med hastigheden på pr0n at gøre?

Prøv at læse mit tidligere forslag til medierne...

Jeg gider ikke mere vrøvl, og sender det til aften videre til
'nyhederne'

Vi kan da bare håbe på at der er en kvik rapporter som kan se
problematikken.

Over and out,

Hans Christensen

Fra : Rene Joergensen

Dato : 25-11-02 21:44

Hans Christensen <hchristensen-nospam@adslline.dk> wrote:

> Vi kan da bare håbe på at der er en kvik rapporter som kan se
> problematikken.

Computer World eller Ekstra Bladet er sikkert interesserede.

Fra : Morten Kjær Nielsen

Dato : 26-11-02 00:13

On 25 Nov 2002 20:21:45 GMT, Hans Christensen
<hchristensen-nospam@adslline.dk> wrote:

>Vi kan da bare håbe på at der er en kvik rapporter som kan se
>problematikken.

Jeg er kvik, jeg har set lyset, du er en nar.

--
Morten!

Fra : Hans Christensen

Dato : 26-11-02 01:02

Morten Kjær Nielsen <nospam.5juni2002.dk@gummiand.dk> wrote in

> Jeg er kvik, jeg har set lyset, du er en nar.

I det mindste ser jeg godt ud.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 27-11-02 23:46

Hans Christensen <hchristensen-nospam@adslline.dk> writes:

> Censur er måske et hårdt ord.

Ja. Det er "søpølse" også. "Censur" og "søpølse" har det til fælles,
at ingen af dem har noget som helst at gøre med hvad TDC har gjort.

> Men faktum er at TDC begrænser hastigheden
> på dele af deres nyhedsservere!
>
> Kald det hvad du vil.

OK. Så vil jeg kalde det "båndbreddebegrænsning".

--
Peter B. Juul, o.-.o There are 10 types of people in the world.
The RockBear. ((^)) Those who understand binary

Fra : Martin Seebach

Dato : 25-11-02 01:38

Hans Christensen wrote:

> Hvis ikke TDCs holdning til dette bliver ændret asap (og jeg mener
> ASAP!!!), så skifter jeg udbyder på alle mine abonnementer!

Bare skift løs .. De er is-kolde over for privat kunder. Jeg tvivler faktisk
på at privat kunder overhovedet er rentable for den - og det gælder både
ADSL, Fastnet- og mobiltelefoni og hvad de ellers har.

Jeg har engang prøvet at true med at skifte selskab for det firma jeg sad og
arbejdede for. Det pågældende firma lægger 70.000 kr om året - og TDC var
lige kolde.

--
Venlig hilsen
Martin Seebach

Fra : Kurt Lund

Dato : 25-11-02 16:54

Martin Seebach skrev:

> Jeg har engang prøvet at true med at skifte selskab for det firma jeg
> sad og arbejdede for. Det pågældende firma lægger 70.000 kr om året -
> og TDC var lige kolde.

Til gengæld var de bestemt ikke kolde, da mit firma i foråret skiftede
til et andet teleselskab.
Vi har en 16mb linie ind og ip-telefoni på ca. 250 telefoner nu.

Før skiftet førte firmaet forhandlinger med TDC, der ikke var til at
rykke. Der kom ganske andre boller på suppen, da de fik vores opsigelse -
but alas, too late.

--
Kurt Lund

Fra : Anders

Dato : 03-12-02 00:46

> [...]

> Jeg ved i hvert fald at jeg snart dropper TDC. Gider ikke alt det bøvl.
> Nyhedsserveren kører som nævnt med 24kB/s! Det er en skandale.

Ja man må være berettiget til at opsige uden opsigelsesvarsel da TDC ikke
leverer varen som man betaler for. Det ville være godt hvis nogle tog en
retssag med TDC omkring dette.

Man kan sgu da ikke først sælge et produkt på 2mbit og så efterfølgende
reducere dele af produktet til 1/10 uden også at reducere prisen til 1/10 !
Det må da berettige til omgående opsigelse.

MVH

Fra : Jesper Harder

Dato : 26-11-02 00:51

Rene Joergensen <fox@nospam.dk> writes:

> Computer World eller Ekstra Bladet er sikkert interesserede.

LOL. Der er pr0n involveret, så selvfølgelig er EB interesseret.

Børge Ruger, Birkerød, udtaler til Ekstrabladets reporter: "Nu har jeg
forgæves prøvet at komme gennem til

alt.binaries.pictures.erotica.bestiality.hamster.duct-tape

i tre kvarter. Det er fandme for DÅRLIGT at TDC CENSURERER os
hamsterelskere. For at få lettet trykket var jeg nødt til at bevæge
mig UDENFOR ned til pornokiosken. Jeg var sgu lige ved at skvatte i
de tre måneders forbrug af pizza-æsker, som havde hobet sig op foran
døren. De TDC-SVIN skal være glade for jeg ikke brækkede noget,
ellers havde jeg SAGSØGT dem."

Fra : Hans Christensen

Dato : 26-11-02 01:02

Jesper Harder <harder@myrealbox.com> wrote in

Fra : Peter B. Juul

Dato : 27-11-02 23:47

Jesper Harder <harder@myrealbox.com> writes:

> døren. De TDC-SVIN skal være glade for jeg ikke brækkede noget,
> ellers havde jeg SAGSØGT dem."

Det kan han ikke. TDC har monopol på at sagsøge.

--
Peter B. Juul, o.-.o "This was bad grammar of course, but that is how beavers
The RockBear. ((^)) talk when they are excited; I mean, in Narnia - in our

Fra : Flemming Riis

Dato : 22-11-02 12:53

"Sven Mortensen" <svenmort@hotmail.com> wrote in message

> trafik fra og til
> TDCs kunder fra resten af verden er her efter blevet væsentligt
langsommere.

Jeg tvivler på et par news leeches kan lave en mærkbart performance tab for
tdc linjer over atlanten