Et par spørgsmål
Fra : Esben rasmussen

Dato : 21-11-02 15:46

1. Min kærestes ibook laver hele tiden mapper med navnet "Items on destop"
hvordan kan det være ? Der er nu 9 mapper der hedder dette.

2. Jeg kan ikke åbne billeder ved at droppe dem på mit PS7 ikon, det kan da
ikke være rigtigt ?

--
Mvh. Esben Rasmussen

Fra : Martin Edlich

Dato : 21-11-02 15:58

On Thu, 21 Nov 2002 15:46:26 +0100, Esben rasmussen
<esbenr@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>hvordan kan det være ? Der er nu 9 mapper der hedder dette.
>
>2. Jeg kan ikke åbne billeder ved at droppe dem på mit PS7 ikon, det kan da

Så vidt jeg kan se kører din kæreste OS < X, og der er noget rivende
galt med desktopdatabasen. Prøv en genopbygning af skrivebordet og en
gang diskførstehjælp.

MVH

Martin Edlich

Fra : Esben rasmussen

Dato : 21-11-02 16:22

> Så vidt jeg kan se kører din kæreste OS < X, og der er noget rivende
> galt med desktopdatabasen. Prøv en genopbygning af skrivebordet og en
> gang diskførstehjælp.

Nej den kører 9.1 - men det er vel samme tur som i x ?

Fra : Jesper Møller-Fink

Dato : 21-11-02 16:37

> Nej den kører 9.1 - men det er vel samme tur som i x ?

OS 9.1 = OS < X (OS mindre end X)

Hold "æble" og "alt" nede under opstart indtil der vises en dialog-boks
der spørger dig om du virkelig vil genopbygge skrivebordet.

--
vh Jesper

Fra : Esben rasmussen

Dato : 21-11-02 19:54

On 21/11/02 16:37, in article 1fm0ben.dknfnxb61yr6N%forhulenda@hotmail.com,
"Jesper Møller-Fink" <forhulenda@hotmail.com> wrote:

> OS 9.1 = OS < X (OS mindre end X)

OK jeg er med troede det var taste fejl : ))

Prøver det ...

Fra : Martin Edlich

Dato : 21-11-02 20:41

In article <BA02EA66.1573F%esbenr@tdcadsl.dk>,
Esben rasmussen <esbenr@tdcadsl.dk> wrote:

> OK jeg er med troede det var taste fejl : ))

Det hedder altså en tatsefjel.

--
MVH Martin Edlich, nu "snart" far til fem http://www.edlich.dk

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 21-11-02 22:49

Esben rasmussen <esbenr@tdcadsl.dk> wrote:

> OK jeg er med troede det var taste fejl : ))

Om Martins sendelser? Skam dig, det nærmer sig blasfemi. Det er kun os
andre, der må lave tastefejl. Og drefor gør det i en uendeligehd

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 21-11-02 17:52

Hej Esben

Jeg tror nok du skal forstå Martins underlige måde at skrive på, som om
han mener, hun kører system lavere end X, og da den iBook kører med 9.1,
har han for såvidt ret. Og du bør føltgee den procedure.

En god idé vil også være at køre DiskWarrior på den, hvis du har den. Der
er faktisk ting, der tyder på, at nogle 'leaves' i formatteringsstrukturen
er dublerede, så det opfattes som om, du har en 'skyggedisk' - en usynlig
harddisk, der viser sig ved at oprette desktop filer. Jeg har set det
fænomen et par gange på især bærgbare, men også på stationære Macs.

Du bør nok også med FileBuddy 6.x checke dine usynlige filer og slette
alle, der har noget med temp, temporary, tm_ osv at gøre, - og samtidig
kan du så slette Desktop DB DF og evt. Desktop DG, hvis den også er der.
Problemerne opstår først og fremmest, hvis pludselig DG filen dukker op.

mvh. Erik Richard

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 21-11-02 22:49

> Jeg tror nok du skal forstå Martins underlige måde at skrive på, som om
> han mener, hun kører system lavere end X,

Kære Erik
Det kan du da ikke kalde underligt, det er vel bare en almindelig
matematisk skrivemåde. Du kender den sikkert, når du lige tænker dig
lidt om

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 22-11-02 08:00

Hej Mich

Jow...ææ'h...njah... Det gør jeg da..., men du må lige huske på, at os
sproglige folk har et lidt anderledes forhold til matematikerne...

mvh. Erik Richard

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 22-11-02 07:55

mich.ottosen@post5.tele.dk writes: