4.5 Mb 190kr gennem el-nettet i randers
Fra : Rolf

Dato : 21-11-02 13:08

Endnu et uafhængigt net er ved at se dagens lys.

http://www.randersgruppen.dk/

Det er sjovt at det er så dyrt at grave tellefonkobber ned istedet for
elkobber ikke sandt ?

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 21-11-02 13:18

Rolf skrev:

>Endnu et uafhængigt net er ved at se dagens lys.

Det er måske lige på trapperne?

>Det er sjovt at det er så dyrt at grave tellefonkobber ned istedet for
>elkobber ikke sandt ?

Og hvor mange elkabler er det nu lige der mangler at blive gravet
ned i Danmark?

--
Bertel

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 21-11-02 14:28

Bertel Lund Hansen <nospam@lundhansen.dk> skrev:

> Og hvor mange elkabler er det nu lige der mangler at blive gravet
> ned i Danmark?

En del i NESA-området eksempelvis, hvor de samtidig graver fiberkabler
ned.

http://www.berlingske.dk/artikel:aid=232614/

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Rolf

Dato : 22-11-02 09:24

"Morten Bjergstrøm" <nospam01@miljokemi.dk> wrote in

> En del i NESA-området eksempelvis, hvor de samtidig graver fiberkabler
> ned.
>
> http://www.berlingske.dk/artikel:aid=232614/

Iøvrigt sjovt at jeg læste en af TDC medarbejderne ovre i den anden gruppe
skrive at det var ligeså dyrt, som at lave ubådshangar under metroen. Enten
må det være nogle dyre folk de har der, eller også graver de alle deres
kabler ned med skeer. Forhåbentlig slipper vi snart for alt det snak om
kobber der er så dyrt så dyrt og får en reel konkurence

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 22-11-02 09:30

Rolf skrev:

> [...]
>må det være nogle dyre folk de har der, eller også graver de alle deres

Var det kobber eller fiber der var tale om?

--
Bertel

Fra : Rolf

Dato : 22-11-02 09:38

Bertel Lund Hansen <nospam@lundhansen.dk> wrote in

> Var det kobber eller fiber der var tale om?

Prøv nu at læse artiklerne istedet for barre at spørge ???

citat "Han fortæller, at NESAs strategi er at lægge moderne fiberkabler ned
samtidig med, at NESA alligevel graver elkabler ned"

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 22-11-02 12:46

"Rolf" <rolf@rolf.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Prøv nu at læse artiklerne istedet for barre at spørge ???

Tjaaaeeee..!!!

> citat "Han fortæller, at NESAs strategi er at lægge moderne fiberkabler
ned
> samtidig med, at NESA alligevel graver elkabler ned"

Jeg har nu forstået det som en tomrørsinstallation.

Senere kan evt. fibre blæses i.

--
Venlig hilsen
Hr. Bjørn

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 21-11-02 13:20

In article <Xns92CD8510399FCsdsdsd@62.243.74.163>, Rolf wrote:

> Det er sjovt at det er så dyrt at grave tellefonkobber ned istedet for
> elkobber ikke sandt ?

Er det det?

--
Andreas Plesner Jacobsen | From: Ean Schuessler <ean@novare.net>

Fra : Peter B. Juul

Dato : 21-11-02 14:20

Andreas Plesner Jacobsen <apj@daarligstil.dk> writes:

> Er det det?

Jeg tror nok, at det er noget med, at TDC har MONOPOLISERET! det med
at grave telefonkobber ned, så andre ikke kan få lov, men hvis de
lader som om det er elkobber i stedet, så NARRER de MONOPOLET!

Eller noget.

--
Peter B. Juul, o.-.o "I Århus putter de brun sovs på bøfsandwich!
The RockBear. ((^)) Jeg har selv oplevet det, og det fik mig næsten til

Fra : Steffan Søndermark

Dato : 21-11-02 14:29

Hej,

> Jeg tror nok, at det er noget med, at TDC har MONOPOLISERET! det med
> at grave telefonkobber ned, så andre ikke kan få lov, men hvis de
> lader som om det er elkobber i stedet, så NARRER de MONOPOLET!

Alle kan ansøge om at grave kabler ned.

--
Steffan Søndermark
- Servage ApS

Fra : Peter B. Juul

Dato : 21-11-02 14:51

"Steffan Søndermark" <ssf@servage.com> writes:

> Alle kan ansøge om at grave kabler ned.

Tænk, virkelig? Det skulle man ikke tro, når man er fast læser af
denne gruppe...
--
Peter B. Juul, o.-.o "Mennesker kan ikke få nå at få mere end 6 børn,
The RockBear. ((^)) da de kun kan amme en af gangen."

Fra : Lasse Jarlskov

Dato : 21-11-02 17:04

On Thu, 21 Nov 2002 14:28:53 +0100, "Steffan Søndermark"
<ssf@servage.com> wrote:

>Alle kan ansøge om at grave kabler ned.

Det er LØGN! Det har jeg selv læst på INTERNETTET, og når det står på
INTERNETTET så er det SANDHEDEN!

Indsæt selv efter behov: !!!!!!111111

/Jarlskov

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 21-11-02 19:12

Steffan Søndermark skrev:

>Alle kan ansøge om at grave kabler ned.

Ja, men Peter har RET! Det er kun MONOPOLET der får LOV!!!

--
Bertel

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 21-11-02 19:47

Bertel Lund Hansen wrote:

> Ja, men Peter har RET! Det er kun MONOPOLET der får LOV!!!

Hmm, hvad er der galt med dig idag ?
Du plejer da at være både afbalanceret og "temperet".

Har du konkrete henvisninger til dit indlæg, må du gerne
viderebringe dem, da mine medlemmer har en interesse i
konkurrence, også på det område.

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.

Fra : James Rune Hansen

Dato : 24-11-02 05:48

> Ja, men Peter har RET! Det er kun MONOPOLET der får LOV!!!

I aner ikke en skid omkring kabel nedførelse.

Man holder faktisk møder omkring den slags. Hvor el-leverrandøre, tele
selskaber, og andre virksomhedder kan gå sammen om at få lavet en grav.

Og så kan de komme ned i pris, nogle lægger elkabler, nogle tomme rør, og
andre fiber med det samme.

Vi har selv fået gravet ca. 4km kabel ned og planlægger mere. Den
nedgravning havde intet med TDC at gøre.
Så det pis med at det kun er TDC det holder jo ingen steder.

James R Hansen
james(hos)jemmer.dk
Jemmer Networks

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 21-11-02 17:07

"Rolf" <rolf@rolf.com> skrev i en meddelelse
> Endnu et uafhængigt net er ved at se dagens lys.

Har de det køreklart inden jul...?

--
Venlig hilsen
Hr. Bjørn

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 23-11-02 15:51

"Rolf" <rolf@rolf.com> skrev i en meddelelse
> Det er sjovt at det er så dyrt at grave tellefonkobber ned istedet for
> elkobber ikke sandt ?

En eventuel prisforskel kan søges forklaret i ting såsom topologi (bus
kontra stjerne) samt i balanceringsbehov. Men hvis du bare skal bruge
dit argument til at skrige monopol er der selvfølgelig ikke behov for at
tjekke basale fakta.

Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 23-11-02 16:16

"Martin Højriis Kristensen" wrote:

> En eventuel prisforskel kan søges forklaret i ting såsom topologi (bus
> kontra stjerne) samt i balanceringsbehov.

Næ, i forhold til Elforsyning er der vist mindre krav,
ellers må du oplyse mere konkret.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 23-11-02 16:21

"Erik G. Christensen" <egc@FJERNpost1.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Næ, i forhold til Elforsyning er der vist mindre krav,

Kan ikke helt se hvad du siger næ til, men hvis jeg tolker dit svar ret
så siger du at der er færre krav til elforsyningsledninger end til
telekabler. Dette kan jo være en del af forklaringen. Min kommentar gik
i højere grad på at prisforskellen kan søges forklaret på anden vis end
ved at råbe MONOPOL (caps ser ud til at være på mode)

Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 23-11-02 16:43

> [...]
> i højere grad på at prisforskellen kan søges forklaret på anden vis end
> ved at råbe MONOPOL (caps ser ud til at være på mode)

Var bare et opklarende spørgsmål, da jeg mener udfra min ringe viden
om El- og Tele-net mener, at kravende til El er noget mere krævende end
til Tele,
så din fortolkning er forkert,
men har du ikke har mere håndfaste kilder ?

Fra : Rolf

Dato : 26-11-02 13:36

"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> wrote in

> [...]
> kontra stjerne) samt i balanceringsbehov. Men hvis du bare skal bruge
> dit argument til at skrige monopol er der selvfølgelig ikke behov for at

Jeg har overhovedet ikke brugt ordet m**opol, hvad mener du ????

Mig bekendt er det væsentligt dyre at etablere et el-net end et tele-net ????
Har du nogle kilder der understøtter din påstand ?

Fra : Flemming Elimar Jens~

Dato : 08-12-02 01:31

Er der nogen bruger fra Randers
som måske kan fortælle lidt om deres erfaringer?

Var inde og kigge på deres hjemmeside,
hvor de skrev om hastigheder på mellem 300-450kb/s

Hvad siger i fra Randers?