Min disk er på vej væk -
Fra : Mikael Kern

Dato : 20-11-02 22:34

Jeg skulle aldrig have sagt, at Firewire Diske bare virker. Har en
LaCie 80 GB som er partitioneret i 2. Nu er den ene næsten væk; den
vil ikke mounte. Og der ligger selvfølgelig en masse gode sager på,
som jeg godt vil redde.

Norton DD siger:
An unknown error occurred that prevented Norton Disk Doctor from fully
scanning this disk.
Some major problems were not fixed.

A major error was found in a leaf record in the Catalog B-tree.
Node 5140, record 0
The record has an incorrect key.
(10,5,11)
Repair attempt failed.
---

Disk First Aid siger:
Checking catalog BTree.
Problem: Invalid sibling link, 4, 150
Test done. Problems were found, but Disk First Aid cannot repair them.
---

OS X siger:
Repairing disk "".
Checking HFS Plus volume.
Checking Extents Overflow file.
Checking Catalog file.
Invalid sibling link
Rebuilding Catalog B-tree.
Repair completed.
---
- men lige lidt hjælper det.

Hvad betyder 4, 150? Sibling?

Hvad skal man så prøve? Jeg vil gerne bare mounte den 1 gang.....please
(G4/400 AGP, 9.2.2US og 10.2)

mvh Mikael Kern
--
Arbejdskraft tilbydes: Video, foto, streaming, internet, Mac...

Mikael Kern - Steadicam Owner/Operator - Lighting Cameraman
EFP/ENG/OB/SNG Rentals - http://www.kern.dk

Mikael Kern Film, DK-2000 Frederiksberg, Denmark
Mail: kernRE@MOVEkern.dk
(:-{d)

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 20-11-02 23:34

Mikael Kern <"=?iso-8859-1?Q?=F8vspampost?="@kern.dk> wrote:

> Hvad betyder 4, 150? Sibling?

HFS filsystemet er opbygget i et ballanceret træ (btree) database
struktur. Sibling (søskende) er et emne på samme niveau. Numrene er
referencer til andre siblings og er i dette tilfælde korrupte.

> Hvad skal man så prøve? Jeg vil gerne bare mounte den 1 gang.....please

Det forstår sig! Hvad med Diskwarrior som jo ekselerer i at lægge en ny
catalog struktur.
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Mikael Kern

Dato : 20-11-02 23:39

> Det forstår sig! Hvad med Diskwarrior som jo ekselerer i at lægge en ny
> catalog struktur.

Det lyder jo fint - men hvem har en Diskwarrior???

mvh Mikael Kern
--
Arbejdeskraft tilbydes: Video, foto, streaming, internet, Mac...

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 21-11-02 06:08

Hej Mikael

Du skriver ikke hvilken disk, der sidder i, - er det en IBM - DTLA,
60/75/120 GXP series? så har du al mulig grund til at være bare lidt
nervøs. Disse diske er smækfyldt med graverende fejl fra IBMs side, - så
red, hvad du redde kan og send disken ind snarest bagefter....

Og så skaldu hurtigst mulig have fat i Alsoft DiskWarrior 2.1.1!! og køre
den på disken og sørge for at få dine data backed up.

Lad være med at bruge disken, indtil du har kørt DiskWarrior på den.

Hvis disken som du siger - ikke mounter, skal du forsøge at køre
DiskDoctor 6.03 eller 7 et par gange og reparere blot nogle af fejlene,
_før_ du bruge DW. Det, der er galt, er, at din directory fil - MDB -
Master Directory Block - er ved at forsvinde. Dette ødelægger så din
'Extend B-tree' på diskens formattering, så formatteringen også
forsvinder.

mvh. Erik Richard