ADSL og hemmeligt nummer
Fra : Jesper Mikkelsen

Dato : 20-11-02 14:25

Hej Gruppe !!

jeg har hørt rygter om at hvis man har Hemmeligt nummer så kan man ikke få
ADSL, hvilket jeg syntes lydder meget underligt da ADSL jo er en service der
bliver lagt ovenpå linjen så kan jeg ikke selv se nogle problemer i, så jeg
håber at i nietgruppe kan give mig svar

MVH

Jesper

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 20-11-02 14:28

"Jesper Mikkelsen" <oz0jbm@oz0jbm.dk> writes:

> [...]
>bliver lagt ovenpå linjen så kan jeg ikke selv se nogle problemer i, så jeg

Det kan du godt. Nummeret skal udelukkende bruges til at finde det
kobberpar (eller nogle gange blot centralen), hvorpå linjen skal
etableres.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Simon...

Dato : 20-11-02 16:33

> Det kan du godt. Nummeret skal udelukkende bruges til at finde det
> kobberpar (eller nogle gange blot centralen), hvorpå linjen skal
> etableres.

man kunne ikke i starten (ved ikke mht. nu)!
jeg havde nemlig hemmeligt nummer og så kunne de ikke, det var noget med
noget verification på at det var mig der ringede op..
mvh.Simon

Fra : Theis M. Mønsted

Dato : 20-11-02 16:40

"Simon..." <devnull@linux.org> skrev i en meddelelse

> man kunne ikke i starten (ved ikke mht. nu)!

Det lyder meget mærkeligt.
Hvilken udbyder var det hos?

--
Mvh.
Theis M. Mønsted

Fra : Simon...

Dato : 20-11-02 17:50

> Hvilken udbyder var det hos?
Teledanmark...
men ved du hvad ved nærmere eftertanke tager jeg fejl, sådan da, det var sku
dengang vi havde flatrate på det alm. modem det hang sådan sammen...
det var så man med et abbns nummer kun kunne ringe op fra en linie, ellers
kunne naboen og vennerne jo bare bruge det samme abbn til ingen penge...
det var dog stadig Teledanmark der var udbyder... men det var altså ikek til
adsl... my bad.
sorry

mvh.Simon

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 20-11-02 17:59

> [...]
ellers
> kunne naboen og vennerne jo bare bruge det samme abbn til ingen

Her var kravet blot at du ikke måtte have skjult nummer ved opkaldet.
Enten ved ikke at have tjenesten Skjul Nummer eller ved at deaktivere
den pr. gang.
Hemmeligt nummer (dvs uden optag i telefonbøger) har aldrig været et
problem

Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Simon...

Dato : 20-11-02 20:17

> [...]
> den pr. gang.
> Hemmeligt nummer (dvs uden optag i telefonbøger) har aldrig været et

jeg havde begge dele og må indrømme jeg troede de hørte sammen så det jeg
forbinder med
hemmeligt nummer er både at det ikke vises, og at det ikke oplyses.

men så er vi vidst også ved at være enige... :)

mvh.Simon

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 20-11-02 21:01

Simon... skrev:

>jeg havde begge dele og må indrømme jeg troede de hørte sammen så det jeg

Det gjorde det også - engang.
Da jeg sidst fik hemmeligt nr. (1978) var det hemmeligt.
Ikke a-nummervisning, ikke i tlf.bog og ikke på oplysningen.
--
Kaj Svenningsen (Behandl dig selv som du vil behandles af andre)

En dansk gennemgang af Hamsterens opsætning:
http://www.kajsvenningsen.dk/opsat/ham-01.shtml

Fra : Allan Lund Soerensen

Dato : 29-11-02 15:29

> man kunne ikke i starten (ved ikke mht. nu)!
> jeg havde nemlig hemmeligt nummer og så kunne de ikke, det var noget med
> noget verification på at det var mig der ringede op..
> mvh.Simon

Det lyder som en "and".
Når man benytter ADSL ringer man jo netop IKKE op.
Derimod er der tilslutte noget specielt udstyr i begge ender af din
telefonlinie, så du har en fastopkobling. Mon denne faste opkobling ikke
skulle være verifikation nok, når det kun er TDC, der kan ændre på den