MyPHPAdmin
Fra : Ghashûl

Dato : 02-03-01 21:20

Hej!

Jeg prøver at indsætte et MySQL dump ind i min database via
myPHPAdmin.

Den kommer med denne fejl:

MySQL said: You have an error in your SQL syntax near '129,
recordcompany VARCHAR(50), style VARCHAR(50), bandwebsite VARCHAR(50),
PRIM' at line 1

De to første linier:

CREATE TABLE cover (id INT(6) NOT NULL auto_increment, album
VARCHAR(50), cover VARCHAR(50), artist VARCHAR(50), amazon 129,
recordcompany VARCHAR(50), style VARCHAR(50), bandwebsite VARCHAR(50),
PRIMARY KEY(id));
CREATE TABLE lyrics (id INT(6) NOT NULL auto_increment, artist
VARCHAR(50), title VARCHAR(50), album VARCHAR(50), number INT(6),
lyrics 129, sample 129, chords 129, PRIMARY KEY(id));

Er der nogen der umiddelbart kan fortælle mig hvad der går galt?

--
Regards Sir Ghashûl, Knight of The alt.Roundtable <><
ICQ: 7223629

Fra : Peter Brodersen

Dato : 02-03-01 21:36

On Fri, 02 Mar 2001 21:19:32 +0100, Ghashûl <ghashul@ghashul.dk>
wrote:

>VARCHAR(50), cover VARCHAR(50), artist VARCHAR(50), amazon 129,

Skulle der ikke stå:

amazon VARCHAR(129)

.... i slutningen?

--
- Pede
Professionel nørd

Fra : Ghashûl

Dato : 02-03-01 22:02

On Fri, 02 Mar 2001 21:35:33 +0100, Peter Brodersen
<professionel@nerd.dk> wrote:

>Skulle der ikke stå:
>
>amazon VARCHAR(129)
>
>... i slutningen?

Jo, det ser sådan ud, tak for svaret.
Det virker nu stadig ikke men det er fordi det script jeg brugte til
at lave dumpet har glemt at escape specielle tegn

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 02-03-01 21:35

wrote:

> [...]
>
>CREATE TABLE cover (id INT(6) NOT NULL auto_increment, album
>VARCHAR(50), cover VARCHAR(50), artist VARCHAR(50), amazon 129,

amazon 129
Der er ikke angivet noget type for det.

--
Mads Lie Jensen
Mads@gartneriet.dk

Fra : Michael Nielsen

Dato : 02-03-01 21:56

"Ghashûl" <ghashul@ghashul.dk> wrote in message
> [...]
> lyrics 129, sample 129, chords 129, PRIMARY KEY(id));
>
> Er der nogen der umiddelbart kan fortælle mig hvad der går galt?

Et godt bud kunne være at du skal angive en type for amazon - er det en
INT, VARCHAR eller noget tredie. Det samme gør sig gældende for lyrics,
sample og chords.

Hvor har du fået dit MySQL dump fra ?

Michael N

Fra : Ghashûl

Dato : 02-03-01 22:47

On Fri, 02 Mar 2001 20:56:13 GMT, "Michael Nielsen"
<humlebierne@hotmail.com> wrote:

>Et godt bud kunne være at du skal angive en type for amazon - er det en
>INT, VARCHAR eller noget tredie. Det samme gør sig gældende for lyrics,
>sample og chords.
>
>Hvor har du fået dit MySQL dump fra ?

http://www.tdaugaard.dk/x/mdb2mysql.as_

Det script har produceret det. Det kom godt nok med en fejl så jeg
vidste der var noget galt, men efter at have rettet fejlene i table
create er der stadig en masse fejl jeg ikke lige umiddelbart kan
rette...

Det virker ikke særligt overbevisende.

Hvad er den bedste måde at konvertere Access til MySQL?

Fra : Peter Brodersen

Dato : 03-03-01 03:55

On Fri, 02 Mar 2001 22:46:41 +0100, Ghashûl <ghashul@ghashul.dk>
wrote:

>Hvad er den bedste måde at konvertere Access til MySQL?

Jeg skrev på et tidspunkt http://odbc.trc.dk/ der beskriver en eksport
fra Access til MySQL.

Men: Det lader til at gå galt i Access2000, for some reason. Ydermere
er jeg ikke sikker på at mine links på den side stadigvæk er korrekte.

En anden mulighed er at gemme sin tabel fra Access som en CSV-fil
(kommasepareret). Så er det næsten overkommeligt at lave den fil til
en række INSERT-queries, med lidt søg&erstat.

--
- Pede
Professionel nørd

Fra : Ghashûl

Dato : 03-03-01 10:46

On Sat, 03 Mar 2001 03:54:54 +0100, Peter Brodersen
<professionel@nerd.dk> wrote:

> [...]
>(kommasepareret). Så er det næsten overkommeligt at lave den fil til
>en række INSERT-queries, med lidt søg&erstat.

Fedt, det virker nu.
Linket til MyODCB på din side virkede ikke men jeg fandt på
www.mysql.com. Tusind tak for din hjælp, nu virker det perfekt.

Fra : Peter Brodersen

Dato : 03-03-01 10:53

On Sat, 03 Mar 2001 10:46:27 +0100, Ghashûl <ghashul@ghashul.dk>
wrote:

>Fedt, det virker nu.
>Linket til MyODCB på din side virkede ikke men jeg fandt på
>www.mysql.com. Tusind tak for din hjælp, nu virker det perfekt.

Tillad mig at spørge: Med Access2000 eller Access97?

--
- Pede
Professionel nørd

Fra : Ghashûl