Fra Visual C++ til GNU
Fra : Klaus Petersen

Dato : 20-11-02 11:37

Hej NG.

Jeg har lavet nogle programmer i Visual C++, som jeg gerne vil lægge ud på
nettet.

Men da de compilede versioner af programmerne ikke er lovlige, vil jeg gerne
have dem compilet med en anden, gratis compiler, som f.eks. GNU.

Hvilken af de gratis compilere er mest kompatibel med Visual C++ compileren
og hvad er Jeres erfaring med det?

Er det besværligt/tidskrævende eller kører det bare?

Klaus.

Fra : Chris

Dato : 20-11-02 12:06

On Wed, 20 Nov 2002 11:37:17 +0100, "Klaus Petersen"
<spektual@hotmail.com> wrote:

>Men da de compilede versioner af programmerne ikke er lovlige, vil jeg gerne
>have dem compilet med en anden, gratis compiler, som f.eks. GNU.

Hvordan kan programmerne ikke være lovlige?

>Hvilken af de gratis compilere er mest kompatibel med Visual C++ compileren
>og hvad er Jeres erfaring med det?

MinGW32 plejer at gøre det godt:
http://www.mingw.org

>Er det besværligt/tidskrævende eller kører det bare?

Det kommer an på din kode.

Chris

Fra : Søren Olesen

Dato : 20-11-02 21:15

"Klaus Petersen" <spektual@hotmail.com> wrote in message
> Hej NG.
>
> Hvilken af de gratis compilere er mest kompatibel med Visual C++
compileren
> og hvad er Jeres erfaring med det?
Jeg bruger MinGW - den er ganske god.

> Er det besværligt/tidskrævende eller kører det bare?
Jeg har ikke selv konverteret mere end nogle mini utils. Det er forløbet
uden problemer.

Hvis du har brugt MFC så er du på skideren

Det meste af win32 api er tilgængeligt fra MinGW dog mangler der nogle få
eksotiske systemkald.

Jeg mener du kan finde et dsw2mak program der konverterer din projektfil til
en gnu kompatibel makefile.

mvh
søren olesen

Fra : Klaus Petersen

Dato : 21-11-02 02:38

> Hvis du har brugt MFC så er du på skideren

Harh.. gider ikke at bruge det lort

> Det meste af win32 api er tilgængeligt fra MinGW dog mangler der nogle få
> eksotiske systemkald.

Kan du give et eksempel?

> Jeg mener du kan finde et dsw2mak program der konverterer din projektfil
til
> en gnu kompatibel makefile.

Den får jeg brug for.. du skulle vel ikke have en kopi eller et link?

Fra : Søren Olesen

Dato : 21-11-02 10:56

> Kan du give et eksempel?
GetUserNameEx er ikke defineret.
"http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/sysinfo/ba
se/getusernameex.asp"

> til
>
> Den får jeg brug for.. du skulle vel ikke have en kopi eller et link?
Prøv at kigge lidt på:
"http://lnxscene.org/jylam/dsp2make/"