E-Mail
webnoob 5265
Hamster og Agent problem: online error occ~
Fra : Brian Jensen

Dato : 19-11-02 23:51

Hej

Jeg kan ikke få Hamster Vr. 1.3 (Build 1.3.23.4) til at hente mails.

Fejlen ligger uden tvivl i opsætningen, men desværre har hverken den
kortfattede manual eller
http://www.kajsvenningsen.dk/opsat/ham-01.shtml gjort mig klogere lige
på det punkt.

Når jeg kører Agent uden brug af Hamster, benytter jeg uden problemer
denne indstilling af agent:
Send Email message with SMPT - Email server: post12.tele.dk
Recieve Email with POP server: post12.tele.dk

I Hamster har jeg nu lavet disse indstillinger:
POP3 mail-server:
post12.tele.dk,pop3,"120100724887"/(SET)
SMPT-Mailserver:
post12.tele.dk,25,"120100724887"/(SET)

Disse indstillinger giver røde fejl-meddelelser (10049) som manualen
angiver som:
WSAEADDRNOTAVAIL 10049 Cannot assign requested address.

Jeg har også forsøgt mig med POP3:
pop.post12.tele.dk,pop3,"120100724887"/(SET)
og SMPT-Mailserver:
mail.post12.tele.dk,25,"120100724887"/(SET)
men det hjalp heller ikke.

Hvad har jeg overset?

--
Mvh. Brian Jensen
http://www.briannospam.dk - (last updated 09/11-02)

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 20-11-02 06:49

Brian Jensen skrev:

>Jeg kan ikke få Hamster Vr. 1.3 (Build 1.3.23.4) til at hente mails.

>I Hamster har jeg nu lavet disse indstillinger:

>SMPT-Mailserver:
>post12.tele.dk,25,"120100724887"/(SET)

Du skal da vist ikke sætte pasword her, når du er kunde hos dem.

Mine indstillinger er:
pop3.mail.dk,110, 'nummer'/sat
og
smtp.mail.dk,smtp ingen/ingen

En dansk gennemgang af Hamsterens opsætning:
http://www.kajsvenningsen.dk/opsat/ham-01.shtml

Fra : Brian Jensen

Dato : 20-11-02 07:56

On Wed, 20 Nov 2002 06:48:51 +0100, Kaj Svenningsen wrote:

>Du skal da vist ikke sætte pasword her, når du er kunde hos dem.

Nej det er da også rigtigt.

>Mine indstillinger er:
>pop3.mail.dk,110, 'nummer'/sat
>og
>smtp.mail.dk,smtp ingen/ingen

Det hjalp, nu kører det.
Så skal jeg bare have lukket af for et par anonymizere og sikre mig at
jeg ikke kan misbruges af spammerne.

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 20-11-02 14:37

Brian Jensen skrev:

>Det hjalp, nu kører det.

Godt.

>Så skal jeg bare have lukket af for et par anonymizere og sikre mig at
>jeg ikke kan misbruges af spammerne.

Især det sidste er vigtigt. Det første er behageligt.

Fra : Per H

Dato : 21-11-02 20:05

Hvor gør man lige det i forte agent

Vh Per

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 21-11-02 20:25

Per H skrev:

>Hvor gør man lige det i forte agent

Det gør man vist ikke. Brian gør det nok i Hamster.

Fra : Brian Jensen

Dato : 21-11-02 21:35

On Thu, 21 Nov 2002 20:05:24 +0100, Per H wrote:

>Hvor gør man lige det i forte agent

Hvis man kun har Forte Agent installeret, behøver man svjv ikke være
bekymret for om f.eks. spammer kan bruge ens system som 'open relay'

Men Hamster er en news og mailserver jeg for nogle få dage siden
installerede på mit system.

Det har nogle fordele, som f.eks. kan jeg enevældigt bestemme hvilke
indlæg min Forte Agent overhovedet skal have mulighed for at få fat i.

Men ingen roser uden torne:
Hvis jeg kludrer i det med opsætningen af Hamsteren og min router, er
der risiko for at min Hamster af andre internet-brugere kan misbruges
til at videreekspedere spam i store mængder.

Indtil videre anser jeg http://www.ordb.org/lookup/?host=195.215.249.128
som et tegn på at alting er i skønneste orden.

Fra : Per H

Dato : 21-11-02 21:58

On Thu, 21 Nov 2002 21:35:20 +0100, Brian Jensen
<brian.nospam@jensen.mail.dk> skrev:

>Hvis man kun har Forte Agent installeret, behøver man svjv ikke være
>bekymret for om f.eks. spammer kan bruge ens system som 'open relay'

Tak for svaret.

Vh Per

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 21-11-02 22:42

Brian Jensen skrev:

>Hvis jeg kludrer i det med opsætningen af Hamsteren og min router, er
>der risiko for at min Hamster af andre internet-brugere kan misbruges
>til at videreekspedere spam i store mængder.

Pas på med IPAccess.hst
Jeg har lige banket på uden at komme ind.

Fra : Brian Jensen

Dato : 21-11-02 23:36

On Thu, 21 Nov 2002 22:41:35 +0100, Kaj Svenningsen wrote:

>Pas på med IPAccess.hst

Huh?
Har jeg alligevel overset noget?
Tjekker lige, og laver et par rettelser...

>Jeg har lige banket på uden at komme ind.

Der sker vel ikke noget ved at du banker på?
Havde du derimod fået adgang har jeg et problem.
Gider du prøve igen?

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 21-11-02 23:58

Brian Jensen skrev:

>Huh?

Luk ikke op for nogen, du ikke ønsker ind.

>Har jeg alligevel overset noget?

Det har jeg ingen anelse om.

>Der sker vel ikke noget ved at du banker på?

Der skete intet. Din hamster vil ikke vide af mig.

>Havde du derimod fået adgang har jeg et problem.

Netop.

>Gider du prøve igen?

Ja, men din hamster er stadig utilnærmelig.

Fra : Brian Jensen

Dato : 22-11-02 01:06

On Thu, 21 Nov 2002 23:57:47 +0100, Kaj Svenningsen wrote:

>Det har jeg ingen anelse om.

Det havde jeg faktisk, men fik det rettet efter dit hint.

>Ja, men din hamster er stadig utilnærmelig.

Flink gnaver, tak for testen.

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 22-11-02 01:52

Brian Jensen skrev:

>Det havde jeg faktisk, men fik det rettet efter dit hint.

Godt.

>Flink gnaver, tak for testen.

Velbekom.