Gran Canaria><Tenerife
Fra : Pingpong

Dato : 19-11-02 10:05

Vi går med lidt planer om at tage til Gran Canaria (Maspalomas el. Puerto
Rico) eller Tenerife (Playa de las Américas) her i December. Men er lidt i
tvivl om hvilken Ø vi skal vælge. Vi håber, at I kan give os lidt gode råd.
Vi har været på Gran Canaria, men det er mange år siden, der kan være sket
meget siden da.
- Er der forskel på vejret?
- Er der lige meget turisimo på begge øer? m.m.
Fortæl fortæl!!!

På forhånd tak

Alex & Eva

Fra : Rune S

Dato : 19-11-02 11:14

"Pingpong" <dsl54378@vip.cybercity.dk> skrev i melding
> [...]
> meget siden da.
> - Er der forskel på vejret?
> - Er der lige meget turisimo på begge øer? m.m.

I desember er det Puerto Rico som har det "beste" klima av de tre
(mest sol og varme, minst vind). Dog er forskjellene små.
Ditt utvalg av alternativer tyder på at du ønsker mest mulig
turismo, og du vil ikke bli skuffet. Her er alt en turist kan ønske
seg, og der fins knapt noen innfødte innbyggere.
Alle 3 har bosteder nær strand, men i Puerto Rico og
Maspalomas fins det også bosteder meget langt fra strand
og shoppingsentre (shoppingsentrene er der "alt" foregår,
mengder av restauranter og utesteder).
Bare noen få % av øyene er utbygd med turisme, for øvrig
er øyene preget av vill natur med berg og daler, pinjeskog,
små landsbyer der tiden synes å stå stille, og noen meget
hektiske storbyer.
God reise!

MVH Rune Sandbakken
Solfaktor.Com
Gran Canaria

Fra : F.Larsen

Dato : 24-11-02 19:10

"Pingpong" <dsl54378@vip.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
> Rico) eller Tenerife (Playa de las Américas) her i December. Men er lidt i
> tvivl om hvilken Ø vi skal vælge. Vi håber, at I kan give os lidt gode

Er lige kommet hjem fra Purto Rico (sidste fredag) og Purto Rico er rigtigt
hyggeligt og med gode bademuligheder tæt på byen. Vejret er som regl 4-6
grader højere end i Las Palmas og der er to gode strande - dog ikke så god
som den på playa del ingles der til gængæld er vildt overfyldt !

Jeg har smidt nogle billeder du kan kigge på her:
http://home.cbkn.dk/GranCanaria/

--
Flemming
http://home.cbkn.dk/Rhodos/

Fra : bingo

Dato : 24-11-02 19:29

On Tue, 19 Nov 2002 10:05:18 +0100, "Pingpong"
<dsl54378@vip.cybercity.dk> wrote:

>Vi går med lidt planer om at tage til Gran Canaria (Maspalomas el. Puerto
>Rico) eller Tenerife (Playa de las Américas) her i December.
Igår Lørdag kom vi hjem fra vores 4. tur til Playa De las Americas på
Tenerife, så det siger sig selv, at vi mest til Tenerife. Sydkysten er
MEGET "turistet" , men da vi altid har en lejet en bil, kan vi jo
hurtigt komme ud af byen og rundt på øene. Tenerife er unik pga. det
store bjerg midt på øen som giver et klima på nordøen, der producerer
en dejlig grøn og frodig natur, hvorimod sydøen er varm - tør - og
uden megen naturlig vegetation.
Med en bil kan man opleve det ene fantastiske natur sceneri efter det
andet. Selvfølgelig turen op på Teide - det er et must, men tag også
turen op på Teno-halvøen, og drej fra i Santiago del Teide efter
Masca, det er en tur med bjergkørsel, der tager pippet fra selv den
mest erfarne alpine billist, men rigeligt køreturen og de mange krappe
hårnålesving værd - Masca er en fantastisk oplevelse med suveræne
udsigter, som skal opleves "live" - kan ikke beskrives

Samtidig er der på Tenerife masser af mere normale
"turist-sværdigheder" , som er alle andre steder også - en del af dem
er værd at opleve - andre ikke !!!!!!

Jeg kan varmt anbefale Tenerife !
Ønskes lidt mere uddybende kommentar, da står jeg til rådighed.

Mogens

Fra : Jonathan

Dato : 25-11-02 20:20

"bingo" <mailto:mvj@iname.com> skrev i en meddelelse
"Re: Gran Canaria><Tenerife"

> [...]
>
> Samtidig er der på Tenerife masser af mere normale
> "turist-sværdigheder" , som er alle andre steder også - en del af dem

HØRT. Har selv været på Tenerife af flere omgange i både vinter- og juleferien. Og
det har altid været i Playa de las Americas. Selve sydøen er varm, men også ret
ørkenagtig. Landskabet bag byen kan bestemt ikke anbefales. Bortset fra strandene,
restauranterne og nattelivet er der faktisk ikke meget udover den lille flække til
Los Christianos som Playa efterhånden er vokset sammen med.
Et besøg på nordøen er helt sikkert et besøg værd. Her bor de lokale og der er
meget natur. Det kan varmt anbefales at leje en bil og tage motorvejen op til
Sante Cruz, se papegøjeparken Loropark, og så ellers køre ad de snoede bjergveje
over vestøen og Teide hjemad. Meget meget bedre en de arrangerede busture. Skovene
er fantastiske og man stopper igen og igen for at nyde udsigten. Også Barranko del
Inferno er et must. En lang kløft med et vandfald i bunden. En kold i tasken og så
er den hjemme. Det lyder jo meget som Mogens' anbefaling, men kan det siges for
tit?

> Ønskes lidt mere uddybende kommentar, da står jeg til rådighed.

Et godt tilbud. Gælder også herfra.
/Jonathan

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:217.60.195.2)

Fra : Grethe / Sportslex

Dato : 29-11-02 22:12

"Jonathan" skrev i en meddelelse...
> Barranko del Inferno er et must.

Kunne du lokkes til at fortælle lidt om, hvor overrendt denne
populære vandretur på Tenerife er? Jeg er til fred og ro.......,
men har spekuleret i at benytte Barranco del Infierno (Hell's
valley) som opvarmning til mine øvrige vandreture på øen her i
vinter.

--
Bedste hilsner Grethe
Homepage: http://www.sportslex.com/