flere sql query´s giver problemer
Fra : MB

Dato : 18-11-02 19:53

Hej,

Fejlmedd, Borland: "At most one record can be returned by this subquery"

Problemet er at jeg er nød til at lave en slags dobbelsøgning og det må være
det den ikke kan lide. I lang tid troede jeg at det var fordi jeg rent
faktisk lavede en anden søgning til andet brug, men jeg sætter pænt:

- Query->SQL->Clear(); -gøres først
- Query->Close(); - gøres efter sql´en er udført

for at rydde op (VIGTIGT: er det ikke den korrekte måde, at clear og
close???)

Nå, min anden søgning ser således ud og den fungere i få tilfælde. Selve
SQL-sætningen er testet i Access, hvor der ej først var problemer, jeg fik
det ønskede output. Nu får jeg dog samme fejl som når jeg kører det fra C++:
"At most one record can be returned by this subquery"

Det må være understående søgning som giver problemet, da jeg har brug for at
lave 2 select ind i hianden??

Søgning:

Query->SQL->Clear();
Query->SQL->Add("Select produkt.Navn from produkt");
Query->SQL->Add("WHERE produkt.navn not Like");
Query->SQL->Add("(Select DISTINCT produkt.Navn FROM tilmelding");
Query->SQL->Add("INNER JOIN produkt ON tilmelding.produktId =
produkt.produktId");
Query->SQL->Add("WHERE tilmelding.CprNummer = :var)");
Query->SQL->Add("ORDER BY produkt.Navn");
Query->ParamByName("temp")->AsString =
DBLookupListBoxBrugerNavn->KeyValue; //ListField = tilmelding.Navn
Query->ExecSQL();

Query->Open();
Query->First();

while(!Query->Eof)
{
ComboBox1->Items->Add(Query->FieldByName("Navn")->AsString);
Query->Next();
}

Query->Close();