Flere bøger
Fra : Anders Lund

Dato : 18-11-02 17:36

Jeg har tænkt mig at købe accelerated c++ fra amazon i england, men er der
flere bøger der er gode at have? er der evt nogle emner som er vigtige men
som accelerated c++ ikke dækker?

Anders Lund
Anders@zaimGED.dk
Fjern geden fra min signatur!

Fra : Mogens Hansen

Dato : 18-11-02 21:12

"Anders Lund" <Anders@zaimGED.dk> wrote in message
> Jeg har tænkt mig at købe accelerated c++ fra amazon i england, men er der
> flere bøger der er gode at have? er der evt nogle emner som er vigtige men
> som accelerated c++ ikke dækker?

Ja.
Der er væsentlige dele af C++ som Accelerated C++ ikke dækker - f.eks.
exceptions og en god del af containere og algoritmer.
Accelerated C++ er en god introduktion til hvordan man bruger moderne C++.
Den er kun på knap 300 sider, så den kan ikke dække alt.
I slutningen af Accelerated C++ anbefaler Andrew Koenig at man fortsætter
med
The C++ Programming Language, Third Edition (eller Special Edition)
Bjarne Stroustrup
ISBN 0-201-88954-4 (0-201-70073-5)
som er en vældigt grundig gennemgang af praktisk taget hele C++ sproget og
tilhørende standard bibliotek.
De kan så afgjort anbefales at anskaffe den hvis man skal arbejde seriøst
med C++.
Forskellen mellem "Third Edition" og "Special Edition" er at "Special
Edition" er hårdt indbundet, trykt på lidt bedre papir og har et par snore
som kan bruges til bogmærke. Indholdet er (for "Third Edition" trykt efter
foråret 2000) identisk, men "Special Edition" er naturligvis dyrere.

og
Generic Programming and the STL
Matthew H. Austern
ISBN: 0-201-30956-4
som jeg ikke selv har læst, men jeg har al mulig grund til at tro at den er
god.
Men det er allerede et par tusinde sider ekstra...

Et par stykker af Scott Meyers eller Herb Sutters relativt små bøger, med
gode praktiske råd er også glimrende.

Effective C++, Second Edition
Scott Meyers
ISBN 0-201-92488-9

More Effective C++
Scott Meyers
ISBN 0-201-31015-5

Effective STL
Scott Meyers
ISBN 0-201-74962-9

Exceptional C++
Herb Sutter
ISBN 0-201-61562-2

More Exceptional C++
Herb Sutter
ISBN 0-201-70434-X

Se eventult www.accu.org for almindligvis gode, seriøse boganmeldelser inden
du køber.

Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Michael Bülow Jensen

Dato : 18-11-02 21:36

> Jeg har tænkt mig at købe accelerated c++ fra amazon i england, men er der
> flere bøger der er gode at have? er der evt nogle emner som er vigtige men
> som accelerated c++ ikke dækker?

Nu kender jeg ikke Accelerated C++, så jeg kan ikke rigtig udtale mig om
noget i den forbindelse, og ved naturligvis heller ikke hvor god den er i
forhold til de bøger jeg nævner.

Jeg har bl.a. følgende bøger:
Læs endelig om dem før du køber dem, for selv om JEG synes de er gode, er de
altså ikke helt billige, så det ville være dum at spilde penge hvis ikke de
er noget for dig.

Design Patterns (Har læst den)
http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/detail/-/0201633612/qid=1037651259/sr=8
-2/ref=sr_8_2/104-7432489-4695131?v=glance&s=books&n=507846

The C++ Programming Language - Special Edition (Igang med at læse den)
http://www.amazon.com/exec/obidos/ASIN/0201700735/qid=1037651286/sr=2-1/ref=
sr_2_1/104-7432489-4695131

Personligt overvejer jeg at investere i følgende, men kan ikke rigtig
beslutte mig :)
De skulle være rigtig gode, meeen... Måske en dag når jeg har lidt flere
penge til overs, så det ikke gør ALT for meget med, hvis det skulle vise sig
at være en fejlinvestering ;) hehe
Måske er der ligefrem nogen her der har læst bøgerne, og kan give deres
mening om sagen

Code Complete: A Practical Handbook of Software Construction
http://www.amazon.com/exec/obidos/ASIN/1556154844/qid=1037651378/sr=2-1/ref=
sr_2_1/104-7432489-4695131

Writing Solid Code: Microsoft's Techniques for Developing Bug-Free C
Programs
http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/detail/-/1556155514/qid=1037651441/sr=1
-1/ref=sr_1_1/104-7432489-4695131?v=glance&s=books

Fra : Anders Lund

Dato : 18-11-02 22:15

"Michael Bülow Jensen" <mbulow_trygmed@pc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
de
> altså ikke helt billige, så det ville være dum at spilde penge hvis ikke

tak til både Micheal og Mogens for nogle gode tips. Og så kan jeg da lige
nævne at jeg bruger pensum.dk til at søge bøger, den side er rigtig god, og
husk der er billigere at købe fra amazon uk end com

igen tak-

Fra : Morten Brix Pedersen

Dato : 18-11-02 22:32

Anders Lund wrote:

> Jeg har tænkt mig at købe accelerated c++ fra amazon i england, men er der
> flere bøger der er gode at have? er der evt nogle emner som er vigtige men
> som accelerated c++ ikke dækker?

Jeg har ikke selv Accelerated C++, men jeg har set den - og det er jo ikke
en bog på 1000 sider, så jeg vil tro at den mangler reference til standard
C++ library.

Jeg blev meget lykkelig efter jeg anskaffede mig Nicolai Josuttis' "The
standard C++ library - a tutorial and reference" som dækker det meste af
standarden på en meget nem læselig måde. Den er hurtig at slå op i og den
er langt fra tør.

- Morten.