Tiscali-hardware
Fra : JHS

Dato : 18-11-02 17:12

Jeg har forsøgt at opsige mit ADSL-abonnement hos Tiscali uden at kunne få
en bekræftelse.
Nu har jeg så modtaget et krav om returnering af hardware - i alt 4
"genstande".
Men jeg har kun en enkelt router fra Tiscali.
De giver mig fjorten dage til at returnere det nævnte hardware.
Holder de da aldrig op?

(Hvad gør jeg? Nogen, der har erfaringer med Tiscalis såkaldte
Logistikafdeling?)

Mvh,
Jonas HS

Fra : Rudi Stegen

Dato : 18-11-02 17:49

Hej JHS, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

> (Hvad gør jeg?

Kontakter kundeservice kl. 9-17 på 38 14 70 20

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : JHS

Dato : 18-11-02 18:03

> Kontakter kundeservice kl. 9-17 på 38 14 70 20
Det har jeg prøvet. Det er ikke muligt.

(de lukker vist for øvrigt kl. 16).

Mvh
JHS

Fra : Rudi Stegen

Dato : 18-11-02 18:27

> Det har jeg prøvet. Det er ikke muligt.

Fax (generelt, uanset afdeling): 38 14 70 07

> (de lukker vist for øvrigt kl. 16)

Jeg husker det ikke, men du gætter vist korrekt. Jeg tænkte på
supporten.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : [2600] Benny Sorense~

Dato : 30-11-02 15:13

Kundeservice i Tiscali er i øjeblikket lukket HELT.
Det hjælper ikke at faxe, maile, sende mails til dem!

Fra : Rudi Stegen

Dato : 30-11-02 19:55

Hej [2600] Benny Sorensen, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

> Kundeservice i Tiscali er i øjeblikket lukket HELT.

Ja, det er de også i morgen, da de holder lukket i weekenden, hvilket
de altid har gjort.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Martin Møller

Dato : 02-12-02 10:36

"Rudi Stegen" <rudis_spamfilter.001@stegen.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, det er de også i morgen, da de holder lukket i weekenden, hvilket
> de altid har gjort.

Så går din forbindelse ned fredag efter lukketid er der ingen hjælp at hente
før mandag morgen. Godt man ikke er i kløerne på det selskab længere.

Martin

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 02-12-02 10:49

In article <asf9hm$ic$1@news.cybercity.dk>, Martin Møller wrote:

> Så går din forbindelse ned fredag efter lukketid er der ingen hjælp at hente
> før mandag morgen. Godt man ikke er i kløerne på det selskab længere.

Skete der da noget med fejlmeldte linier før mandag morgen før i tiden?

--
Andreas Plesner Jacobsen | My only love sprung from my only hate!

Fra : Martin Møller

Dato : 02-12-02 11:35

"Andreas Plesner Jacobsen" <apj@daarligstil.dk> skrev i en meddelelse

> Skete der da noget med fejlmeldte linier før mandag morgen før i tiden?

Tja, man kan da ihvertfald komme i kontakt med TDC support også i
week-enden.

Martin

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 02-12-02 11:52

In article <asfcvt$3us$1@news.cybercity.dk>, Martin Møller wrote:

> Tja, man kan da ihvertfald komme i kontakt med TDC support også i
> week-enden.

Og påbegynder de fejlretning i weekenden?

--
Andreas Plesner Jacobsen | There is no royal road to geometry.

Fra : Martin Møller

Dato : 02-12-02 13:40

> Og påbegynder de fejlretning i weekenden?

De kan ihvertfald fortælle hvad problemet kan være og hvornår/hvordan det
løses.

Martin

Fra : Jesper Skriver

Dato : 02-12-02 13:58

On Mon, 2 Dec 2002 10:52:09 +0000 (UTC), Andreas Plesner Jacobsen wrote:

> Og påbegynder de fejlretning i weekenden?

Hvis det er noget kundeservice kan klare fra deres systemer, så ja, hvis
det kræver en onsite tekniker nej.

Undtaget herfra er større fejl, hvor en hel DSLAM er afbrudt, det
fejlrettes 24*7

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Rudi Stegen

Dato : 02-12-02 14:06

Hej Jesper Skriver, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

> Hvis det er noget kundeservice kan klare fra deres systemer, så
> ja, hvis det kræver en onsite tekniker nej.
>
> Undtaget herfra er større fejl, hvor en hel DSLAM er afbrudt, det
> fejlrettes 24*7

Dette sidste jo ens for vist alle (i hvert fald større ISP'er) og sker
helt uden kundernes indgriben.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Michael Legart

Dato : 02-12-02 15:57

On 02 Dec 2002 12:57:31 GMT, Jesper Skriver <harvest@wheel.dk> wrote:

> Undtaget herfra er større fejl, hvor en hel DSLAM er afbrudt, det
> fejlrettes 24*7

Det goer det jo ogsaa hos Tiscali - det er jo ikke kundeservice der
sidder og overvaager netvaerket. ;)

--
Don't read everything you believe.

Fra : Rudi Stegen

Dato : 02-12-02 13:57

Hej Martin Møller, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

> Så går din forbindelse ned fredag efter lukketid er der ingen
> hjælp at hente før mandag morgen.

Hvilket kun i specielle tilfælde [1] har noget med kundeserviceafd. at
gøre.

[1] Fx bevidst lukning af linjen pga. manglende betaling, ignorering af
rykkere og advarsler etc.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : David P. Hansen

Dato : 18-11-02 20:03

Fra : Erling Simonsen

Dato : 18-11-02 17:50

Uha !
Jeg får da bange anelser.
Jeg står netop for at ville aflevere min router m.m. til dem.
Det skal vist gøres miutiøst med beskrivelse af hver enkelt stump os.v.
samt returning som en rekommanderet pakke.
Jeg kan desværre give dig ret i, at det er næsten umuligt at råbe dem op.
Jeg ved ikke hvad der er galt, men de har vist fyret de fleste medarbejdere,
lader det til - efter den manglende service de præsterer. Det er ihvertfald
meget skidt for firmaet, for det rygtes som løbeild, når de tilsyneladende
ikke har styr på noget.
TAG JER SAMMEN TISCALI !.

hilsen Erling Simonsen

Fra : JHS

Dato : 18-11-02 18:04

Er der noget. der hedder en rekomanderet pakke?
Som jeg forstår det tildeles alle afsendte pakker et track-and-trace-nummer
så de kan følges over nettet.

Mvh,
Jonas HS

"Erling Simonsen" <erling_simonsen@ham.intercitynet.dk> skrev i en
meddelelse news:3dd91bfb$0$32279$edfadb0f@dread13.news.tele.dk...

Fra : Listen

Dato : 18-11-02 23:18

"JHS" <jonas@autofire.dk> wrote in message
> Er der noget. der hedder en rekomanderet pakke?
> Som jeg forstår det tildeles alle afsendte pakker et
track-and-trace-nummer
> så de kan følges over nettet.

Jeps det er der, og det koster 51,75 kr. ekstra.

Forskellen er at flowet igennem posten. Når man sender det som
rekommanderet, så bliver pakken opfattet som værdi, og bliver behandlet
særskilt.

Hilsen
Kim

Fra : Theis M. Mønsted

Dato : 18-11-02 18:51

"JHS" <jonas@autofire.dk> wrote in message

> (Hvad gør jeg? Nogen, der har erfaringer med Tiscalis såkaldte
> Logistikafdeling?)

Hvis dit brev er nogenlunde magen til det jeg har modtaget,
så skulle der gerne stå noget alá:

"For spørgsmål angående returnering af Deres hardware skal vi bede Dem
kontakte os via adslhardware@tiscali.dk"

--
Mvh.
Theis M. Mønsted

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 18-11-02 20:28

"JHS" <jonas@autofire.dk> wrote in message

> Nu har jeg så modtaget et krav om returnering af hardware - i alt 4
> "genstande".

Mon ikke der er tale om:

1. routeren
2. strømforsygningen
3. netkabel
4. konsolkabel

?

Fra : Theis M. Mønsted

Dato : 18-11-02 20:53

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@REMOVEspamfilter.dk> wrote in message

> Mon ikke der er tale om:
>
> 1. routeren
> 2. strømforsygningen
> 3. netkabel
> 4. konsolkabel

You wish :)
Jeg har routerne og strømforsyningerne - resten kan jeg ikke finde ;)

--
Mvh.
Theis M. Mønsted

Fra : JHS

Dato : 18-11-02 21:14

Der er tale om:

- Eicon Diva (700 kr.)
- Cisco 677 (1000 kr.)
- Soho 77 (2000 kr.)
- Cisco 827 (4500 kr.)

Jeg ved faktisk ikke hvad det meste er - men jeg har en Cisco 677-router
liggende.

Mvh,
JHS

Fra : Michael Legart

Dato : 19-11-02 10:11

On Mon, 18 Nov 2002 21:14:20 +0100, JHS <jonas@autofire.dk> wrote:

> - Eicon Diva (700 kr.)
> - Cisco 677 (1000 kr.)
> - Soho 77 (2000 kr.)
> - Cisco 827 (4500 kr.)
>
> Jeg ved faktisk ikke hvad det meste er - men jeg har en Cisco 677-router
> liggende.

Det er en daarlig formulering i brevet. Der staar ikke, hvilke
routere du har liggende. Kun at du har en eller flere genstande
og at de vil blive faktureret efter den prisliste der.

--
Don't read everything you believe.

Fra : Jens Munk

Dato : 19-11-02 09:51

Jeg har i ½ år haft et lignende problem med at komme af med dem. De har vist
fyret de fleste af deres medarbejdere (inklusiv Bjarne Riis) så hvis du
skulle komme igennem er der ingen der ved og gør noget som helst. Jeg har
prøvet flere gange og det tager min. ½ time. Send en fax hvor du meget
tydeligt gør det klart at du har sendt alt tilbage og at du opsiger alt.
Hvis faxen hos dem ikke virker (det har jeg også været ude for) så må du
sende det anbefalet (en kvittering for afsendelsen er ikke nok), og så er
der nok ikke meget vi kan gøre før vi hører fra deres advokat. Han må være
modtagelig over for de kvitterede breve eller faxer vi har sendt.

Held og lykke,

Jens.

Fra : Eskil Frantzen

Dato : 30-11-02 19:40

> [...]
> "genstande".
> Men jeg har kun en enkelt router fra Tiscali.

Et kabel er vel også en genstand, og der fulgte vel nogle kabler osv med
routeren da du fik den tilsendt ?

Fra : JHS

Dato : 01-12-02 14:30

> Et kabel er vel også en genstand, og der fulgte vel nogle kabler osv med
> routeren da du fik den tilsendt ?
Det viste sig at brevet bare var formuleret uklart - de havde sendt mig en
liste over priser på hardware generelt. Meningen var ikke at jeg havde alt
på listen...

Mvh,
JHS